pahangdaily pahangdaily Author
Title: Terbongkar: Sah, Calon Bebas Lambang Telefon Iaitu Mejar (B) Hj.Anuar Abd Hamid Ahli, Ketua Cawangan Serta AJK UMNO Bahagian Merbok !!
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
BUKIT SELAMBAU [3.05 pm] - Ini satu berita panas yang pasti memalukan, ia berkaitan dengan calon bebas yang ditaja oleh UMNO dan BN sepert...
BUKIT SELAMBAU [3.05 pm] - Ini satu berita panas yang pasti memalukan, ia berkaitan dengan calon bebas yang ditaja oleh UMNO dan BN seperti yang telah kami dedahkan dalam artikel sebelum ini. Sememannya, bagai yang sudah dijangka memang kini akhirnya terbongkar orang pertama yang dipercayai ditaja oleh mereka. Beliau ialah calon yang menggunakan lambang Telefon iaitu Mejar (B) Hj.Anuar Abd Hamid (foto). Beliau layak bertanding bersama 12 calon bebas yang lain semalam. Siasatan menadapati beliau merupaka ahli UMNO dan memegang jawatan sebagai AJK UMNO Bahagian Merbok (1995-2008) dan Ketua Cawangan UMNO Jalan Badlishah (1995-2008). Jika benar laporan ini maka ternyatalah kini apa yang kami laporkan bahawa majoriti calon bebas ditaja oleh UMNO dan BN untuk memecahkan undi semakin terserlah kini. Rahsia akhirnya terbongkar dan tidak dapat ditutup lagi. Ini bermakna kenyataan Pak Lah semalam adalah dusta semata-mata. Semasa ditanya oleh media Perdana Menteri itu dengan bangganya mengatakan bahawa calom bebas adalah orang pembangkang kerana dalam UMNO tidak boleh ada dua calon bertanding. Cara itu kononnya adalah bagi menunjukkan displin dan ia adalah yang terbaik dalam UMNO berbanding parti lain. Maka dengan terbongkarnya rahsia ini, membuktikan kepada kita segala apa yang diucapkan oleh Pak Lah itu hanyalah omongan kosong belaka, hakikatnya UMNO dan BN sendiri yang telah menaja calon bebas bagi tujuan memecahkan undi untuk memastikan BN menang.


Mejar (B) Hj.Anuar Abd Hamid, bersama 12 calon bebas yang lain

[Krew kami sedang melakukan siasatan terperinci untuk lain-lain calon bebas di Bukit Selambau yang diyakini mendapat tajaan dari UMNO dan BN untuk bertanding dalam pilihanraya kecil kawasan itu 7 April ini. Jika benar dan terbukti puak-puak UMNO dan BN yang menaja mereka, maka ternyatalah kini yang mereka sudah terlalu takut dengan kemenangan yang bakal diraih oleh Pakatan Rakyat. Mereka tahu bahawa suara rakyat adalah suara keramat yang akan menjadi senjata untuk menjatuhkan air muka dan keegoaan pemimpin UMNO dan BN kini].

Advertisement

Post a Comment

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 4:09:00 PM

Baguihhhh Pak Lah no...Lempaq batu hang soghok tangan kat pungkok...

aFi said... Monday, March 30, 2009 4:24:00 PM

macam2 karenah dalam politik sekarang..

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 4:32:00 PM

hehehehe jangan kena saman lagi PDO..mamat ni bekas ahli UMNO..isytihar keluar UMNO semasa TUN Dr. M keluar dulu....lain kali siasat lanjut sikit...atau buat2 tak tahu...hehehehe

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 5:34:00 PM

hidup!! UMPUNO!! HIDUP UMPUNO di atasss

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 5:36:00 PM

biasalah ahli umno, tun mathadir pun dah kelauq umno, tapi pi jugak perhimpunan umno, sama tapi tak serupa, apa2 pun rmmmmmmmmmmmmmm

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 5:40:00 PM

pak lah berbohong dengan rakyat."Meja"-kalau begitu jelas sebagai calon bebas .hanya BONEKA UMNO.

rosli ali said... Monday, March 30, 2009 5:51:00 PM

Tak salah nak taja calon bebas. Dan perkara biasalah orang politik cakap tak betul. Kalau semua orang ikhlas dan cakap betul takkan jadi macam ni dunia sekarang!

Farock Bukan Nama Sebenar said... Monday, March 30, 2009 6:22:00 PM

telupa// PLAK////

modus operandi.. sama mcm yg dulu gak///


PEROMPAK> ZAMAN SEKARANG.. HApuskan Bukti... dulu
BAru merompak HARTA RAKYAT!!

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 8:26:00 PM

bravo pdo... engko boleh korek sampai ke lubang cacing erk... adoi hebat mu pdo... moga ko dapat korek lubang mu sendiri bila telah dipanggil oleh Allah

Anonymous said... Monday, March 30, 2009 10:27:00 PM

GADUH LA MELAYU GADUH. KAMI DAH NAK JADI KETUA PULA. KITA MAU SAMA RATA / HAPUS SEMUA KUOTA. ROBERT

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 8:14:00 AM

Wahai PDO Maha Celaka,

kalau ko siasat balik, hampir semua calon2 Bebas kat Bukit Selambau adalah penyokong2 PKR yang berpaling tadah. Siasat dengan adil. Jangan jadi manusia munafik.

Satu lagi aku nak bagi tau hang, Nizar Jamaludiin Anak Haram kan mendapat majoriti undi orang cina di Parlimen Bukit Gantang kerana mereka tahu hanya Nizar Celaka Bengap saja yang boleh ditonggang sebagai kuda untuk mencapai matlamat mereka sebab budak ni bengap dan bodoh. Mereka boleh tuntut apa saja dan budak banagan ni akan turuti. Jangan harap la dia nak dapat undi majoriti dari org melayu. org melayu yang menyokong dia ni jenis2 manusia munafik dan kufur yang tak sedar diri, tak tahu diuntung , penderhaka kepada pemerintah dan terkutuk lagi tercela disisi Allah. wallahualam

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 8:17:00 AM

ko tak siasat ka lagi 12 orang calon bebas tu?? yang 12 lagi tu penyokong PKR yang berpaling tadah kan??? hang ni memang bodoooo la PDO... bodo hang ni dah tak boleh buat apa dahhhhh...baik hang pi mampuihhh lagi baik

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 8:59:00 AM

eh.eh..hangpa yang dok mengutuk nizar tu.pasai apa?oh..anak pak sapian bagi duit kut....

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 9:44:00 AM

Inilah fitnah yang paling bodoh ...memang orang keadilan suka mencipta dan mereka reka fitnah. Selama ini dah terlalu byk fitnah yang direka2 tetapi telah terbukti salah. UMNO dah cukup bersabar dengan fitnah2 yang dicanang selama ni. Dalam suara keadilan dan harakah pun dah KETERLALUAN. Fitnah2 kononnya mahathir nazak di mekah , KPN Musa Hassan nazak, Saiful nnazak dek makan sumpah dan seribu macam fitnah lagi...Nasib baik pemimpin2 UMNO bukan jenis manusia yang suka saman menyaman.. kalau tidak terberak hijau la korang nak bayar saman2 tu... kalau di selak harakah dan suara keadilan setiap muka surat penuh dengan fitnah dan cerita yg direka-rekakan...kalau nak saman ..jenuh samanla...mahkamah pun meletup nak layan semua kes2 fitnah ni... AKU SOKONGG TERAMAT2 AGAR HARAKAH DAN SUARA KEADILAN DIHARAMKAN SELAMA-LAMANYA ...

Dulu ADUN PKR PERAK (sibotak) makan rasuah dan rasuah sex dituduh konOnnya itu konspirasi UMNO untuk menggugat peluang anwar di p/raya kecil permatang pauh. akhirnya terbukti benar.

AKU KAGUM DENGAN UMNO.. SABAR SUNGGUH...ITULAH SIFAT MANUSIA BERIMAN.. SEMOGA TERUS DIPELIHARA DAN DILINDUNGI ALLAH DARI FITNAH DAN KEZALIMAN DUNIA.. AMINNNN

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 9:50:00 AM

NIZAR TU MANUSIA TERKUTUK LAGI TERCELA BAIK DI SISI ALLAH MAHUPUN MANUSIA ITU SENDIRI.

Apakah dia terus rela ditonggang oleh DAP. P/raya bukit gantang, dia mendapat sokongan penuh dari cina=cina DAP. Apa bangganya menjadi juara DAP. Inilah yang peliknya musuh yang sepatutnya menjadi musuh diangkat sebagai sahabat.. sanggup membutakan mata dan hati . Padahal DAP inilah yang selama ini menentang apa jua perlaksannan Islam di Malaysia.Kini PAS bersama2 dengan nya ..Nauzubillah....

Org Islam perlu berjihad dalam erti kata jihad sebenar2nya menentang kaum2 munafik mushrikin ini.....

Hanya UMNo yang menegakkan kebenaran dan mendaulatkan Islam di negara ini....wallahualam

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 2:06:00 PM

hangpa kutuk mengutuk kat sini pasai appa..hangpa dapat duit ka....x kisah lah UMNO/BN bukan saja menegakkan kebenaran tapi juga menegakkan benang yang basah..tak tegak-tegak jugak..

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 3:42:00 PM

yg hang pun dok tegak benang yg basah tu buat gapo... hampa pun tak tau ke yg hampa ditipu bulat2 oleh pemimpin hampa yg berselindung dari janggut sejemput tu

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 3:50:00 PM

aku doakan semoga Allah melindungi dan mententeramkan hati orang2 yang membuat fitnah kepada orang yang tak bersalah..apalah dosa orang2 PR sampaikan orang UMNO/BN benci sangat...ukur baju di badan sendiri....

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 4:08:00 PM

org2 yang byk makan rasuah mmg selalu bertindak diluar batasan akal dn fikiran..makan benda yg haram nie, mmg hasil'a jd cm nie la..x hbs2 nk bt jahat kt org...taubat la, cari la pemimpin yang ada ciri2 islam..

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 7:33:00 PM

eh eh org PR tak buat fitnah ke? yg dok mengata kat org bn/umno mcm2 tu apa kehe nya... dah tu citer yg sengaja diada2kan pula tu bkn fitnah ke.... ko rang pun kenalah ukur baju dibadan sendiri juga... jgn asyik dok ukur janggut tu je

Anonymous said... Tuesday, March 31, 2009 9:25:00 PM

Hidup Nizar. Hidup Dap. Kita sokong nizar melayu yg sangat baik. bagi tanah sama kita ooooo. menang nanti dia bagi kita buat tokongg pula ooo. jadi pm dia bagi hak sama rata / hapus semua kuota. haiyaaa byk bagus ini orang. robert

Anonymous said... Wednesday, April 01, 2009 1:06:00 PM

tapi Umno tak kene tunggang dengan MCA cuma kene tonggeng jew..
kakaka..

keji sungguh..

Selamat Selambau said... Wednesday, April 01, 2009 5:06:00 PM

Salam Hormat,

Mejar Anuar bertanding atas tiket BEBAS tanpa dibiayai atau dipengaruhi atau ditaja atau diminta atau dipaksa atau lain-lain lagi oleh mana-mana pihak khususnya UMNO atau BN!

Tunjukkan bukti anda wahai BlogMaster Pahang Daily sebelum laporan polis dibuat terhadap anda yang menyiarkan Mejar Anuar adalah calon tajaan mana-mana pihak khususnya UMNO/BN.

Untuk pengetahuan semua pembaca, penulis blog Pahang Daily ini adalah PEMFITNAH paling besar! Anda wajib mengelakkan dari terus menerima bulat-bulat kenyataan dari blog ini kerana penulisnya menulis hanya ikut rentak jari, tapi tiada bukti!

Aku sebagai sahabat baik Mejar Anuar, meminta WebMaster blog ini menarik balik artikel ini serta merta dan membuat PERMOHONAN MAAF KEPADA MEJAR ANUAR di atas penipuan yang dinyatakan.

Mejar Anuar telah dilucutkan semua jawatan beliau dalam UMNO sejak Mei2008 yang lalu setelah menjadi antara orang Pertama mengikut Tun Dr.Mahathir KELUAR UMNO di Hotel Star City, Alor Star. Aku ada bersama-sama beliau pada ketika itu.

Pada masa itu, Malaysiakini Online juga telah menyiarkan berita Tun keluar UMNO dan ditutup cawangan Jalan Badlishah yang diketuai Mejar Anuar pada waktu itu. (Sila Rujuk - Aku ada letak link Malaysiakini dalam blog UndiMejarAnuar)

UMNO Bahagian Merbok sudah tiada hubungan langsung secara rasmi mahupun tidak rasmi dengan Mejar Anuar. Boleh rujuk Tajul (Ketua UMNO Merbok) sendiri sebagai pengesahan bahawa Mejar Anuar kini merupakan "musuh politik" yang tidak sealiran parti beliau.

Jadi, aku menyeru semua pelayar blog ini, kalau nak mempercayai blog, mesti selidik dahulu, kerana blogger sekarang lebih banyak yang menipu (seperti penulis blog ini)!.

Calon Tajaan? Bagi la bukti. Setakat baca biodata Mejar Anuar, biodata itu aku yang masukkan dalam blog UndiMejarAnuar.blogspot.com ! Tak payah putar belit cerita dan buat FITNAH laaa!

http://UndiMejarAnuar.blogspot.com


Ikhlas : Selamat Selambau

======================

NOTA : SILA TARIK BALIK & WUJUDKAN SATU ARTIKEL PERMOHONAN MAAF SEGERA KEPADA MEJAR ANUAR (SECARA TERBUKA DI MUKA DEPAN BLOG ANDA & MUKA KEDUA AKHBAR RASMI PEMBANGKANG - Suara Keamanan & Hujah!) - Jika tidak, laporan polis akan dibuat terhadap anda blogger Blogger Pahang Daily sebagai PEMFITNAH yang NYATA!

Akulah said... Wednesday, April 01, 2009 10:43:00 PM

SAMAN JE LE..
REPOT JE LE..

YANG BERSALAH, APABILA MAHKAMAH MENJATUHKAN HUKUM BERSALAH,

YANG TAK BERSALAH, APABLA MAHKAMAH
BELUM MENJATUKAN HUKUMAN,

DIMALAYSIA YANG PELIKNYA, BELUM MAHKAMAH MENJATUHKAN HUKUMAN DAH DIDAPATI BERSALAH,

BAIK ARWAH AR TOMPEL JADI HAKIM DALAM FILM ANAK BAPAK

 
Top