pahangdaily pahangdaily Author
Title: Eksklusif: Pelancaran Satelit RazakSAT Selasa Ini, Bakal Menyaksikan Bulan Mengambang Penuh Di Pilihanraya Kecil DUN Manek Urai Sebenarnya !!
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
Pelancaran Satelit RazakSAT, yang bakal dilakukan pada hari Selasa ini dari Kwajalein Atoll di Republik Marshall Islands menimbulkan &qu...
Pelancaran Satelit RazakSAT, yang bakal dilakukan pada hari Selasa ini dari Kwajalein Atoll di Republik Marshall Islands menimbulkan "berbagai spekulasi" dihati rakyat. Malah pelancaran yang dibuat bersamaan dengan tarikh pembuangan undi pilihanraya kecil Manek Urai itu juga dilihat seolah-olah satu strategi terakhir untuk kerajaan UMNO dan BN menunjukkan betapa majunya parti itu kepada rakyat. Satelit RazakSAT bersama kenderaan pelancarnya, Falcon 1, yang dikendalikan oleh Space Explortion Technologies Amerika (SpaceX) ketika ini sudah ditempatkan di pad pelancaran di Pulau Omelek, yang merupakan tapak pelancaran. Dalam erti kata lain, apakah motif utama pelancaran satelit itu sebenarnya?. Apakah tidak cukup dengan setelit Measat, yang telah dilancarkan suatu ketika dulu?. Malah, kita juga melihat apakah motif kerajaan UMNO dan BN sanggup menghabiskan wang hampir ratusan juta ringgit semata-mata untuk menghantar seorang manusia bernama Dr.Syed Muzaffar ke angkasa lepas?. Apa faedah yang telah disumbangkannya selepas kembali ke bumi?. Bukankah ini satu pembaziran yang amat nyata oleh puak-puak UMNO sebenarnya. Rakyat perlu melihat semua ini dari sudut "pembelaan" buat rakyat. Pelancaran RazakSAT, Measat dan angkasawan pertama Malaysia itu langsung tidak bermakna dihati rakyat. Adalah lebih baik wang jutaan ringgit itu digunakan untuk membantu mengeluarkan kehidupan rakyat negara ini daripada kemiskinan tegar. Ramai lagi rakyat yang hidup dalam kedaifan dan kesengsaraan !!

[Maka itu, PDO melihat pelancaran RazakSAT pada hari yang sama dengan pembuangan undi pilihanraya kecil DUN Manek Urai adalah satu strategi "licik" bagi menunjukkan "kegagahan Najib Razak" sebenarnya. Soalnya, apakah untungnya rakyat di Manek Urai dengan pelancaran satelit itu sebenarnya?. Cuma apa yang kita harapkan agar satelit itu dilancarkan ke angkasa dan ia akan semakin dekat dengan "bulan". Bahkan pelancarannya sudah pasti mengunakan "roket" khas untuk membolehkan ia berada di angkasa. Justeru itu, perginya RazakSAT menghampiri bulan diharap bakal memberi harapan buat rakyat untuk melihat "bulan" mengambang penuh di Manek Urai. Oleh itu teruskan sokongan supaya PAS menang dengan majoriti besar esok].

Advertisement

Post a Comment

Anonymous said... Monday, July 13, 2009 12:05:00 PM

TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!

Anonymous said... Monday, July 13, 2009 12:08:00 PM

TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!

Farock Bukan Nama Sebenar said... Monday, July 13, 2009 1:32:00 PM

TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!
TAKBIR!!!! ALLAHUAKHBAR!!!

Anonymous said... Monday, July 13, 2009 1:40:00 PM

RazakSAT boleh intip kegiatan Nik Aziz dan DSAI yg tak bermoral tu...

Anonymous said... Monday, July 13, 2009 2:40:00 PM

Situ je ke pandangan dan cara otak org umno bn berfikir... mcm budak PMR. hahaha malu aku

satelit dia lancar nk intip nik aziz dsai jer... kamu sedar ke kamu menambah kemaluan org org umno.. bijaklah sikit kalau nk menulis hujah tu mangkok. biar org baca tu tahu kamu tu bkn UPSR

Anonymous said... Monday, July 13, 2009 3:37:00 PM

anon 1.40 sokong sama lu.sebab mereka yang mula maki2,ni mereka marah pulak peraHHHHHHHHHHHHH,orang dah mula tak hormat nik ajis

tawau kini said... Monday, July 13, 2009 3:56:00 PM

Membazir!!... anon337

ada baiknya duit tu kita agih2kan utk RASUAH!!

Anonymous said... Monday, July 13, 2009 6:12:00 PM

bahalol tawau duit apa yang nak ditagihkan,hilang akal ke,mak hang jagan pakai lambang umno tu,celaka kau

tawau kini said... Tuesday, July 14, 2009 8:45:00 AM

oits... apasal plak orag atas nie?? marah X tentu PASAL??
aku cakap Yang betooLLL...
MAK BAPA aku pon Dah tekena RM 50 pangkah BN... ( 10 thn lpas)

MAk ngko X nak ker??? hehehe atau MAK ngko yg bagi RASUAH...

 
Top