pahangdaily pahangdaily Author
Title: Kontroversi: Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail Umum Letak Jawatan Timbalan Pengerusi II Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang Hari Ini !!
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
KUANTAN, 25 Jan [12.20 pm] - Ahli Parlimen Indera Mahkota, YB Azan Ismail (foto) hari ini mengadakan satu sidang media mengumumkan perle...
KUANTAN, 25 Jan [12.20 pm] - Ahli Parlimen Indera Mahkota, YB Azan Ismail (foto) hari ini mengadakan satu sidang media mengumumkan perletakkan jawatannya sebagai Timbalan Pengerusi II, Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang berkuatkuasa serta merta. Tindakan tersebut dilakukan setelah mendapati pucuk pimpinan PKR Pahang tidak lagi memberi kepercayaan kepada beliau untuk bersama-sama membangunkan parti itu di negeri ini. "Saya amat terkilan dengan beberapa tindakan kepimpinan parti yang begitu jelas membelakangkan saya dalam banyak program yang diadakan mutakhir ini" katanya. Azan juga menegaskan beliau masih kekal sebagai Ahli Parlimen Indera Mahkota, dan tidak sama sekali akan keluar parti biarpun terdapat "khabar angin" yang disebarkan oleh ahli-ahli pemimpin PKR sendiri . "Saya masih setia dengan PKR dan Pakatan Rakyat (PR), cuma ada beberapa perkara penting yang perlu diselesaikan terlebih dulu jika benar PR bercita-cita dan bersungguh-sungguh untuk menawan Pahang dalam pilihanraya umum ke 13 nanti." katanya. "Hasrat ini saya telah maklumkan pada mesyuarat perhubungan parti semalam yang dihadiri semua ketua bahagian kecuali bahagian Cameron Highlands. Saya juga meletak jawatan sebagai Pengerusi Biro Keahlian PKR Pahang," katanya. Sementara itu Azan berkata beliau meletak jawatan kerana kecewa dengan pentadbiran parti itu di peringkat negeri "Bagaimanapun saya masih kekal sebagai anggota Parlimen PKR bagi kawasan Parlimen Indera Mahkota dan saya juga masih ketua bahagian Indera Mahkota," katanya. Pada PRU-12 lalu beliau menewaskan calon Barisan Nasional dari UMNO Solomon Ali Rizal Abd Rahman dengan majoriti 1,027 undi.

[Sesuatu yang amat mengejutkan semua pihak sebenarnya dengan isu perletakkan jawatan Azan Ismail ini. Namun begitu, sebagai pemimpin beliau bertanggungjawab untuk membuat keputusan yang dirasakan perlu. Perletakkan jawatan Azan tidak menjejaskan PKR Pahang secara keseluruhannya kerana masih ada dua lagi Timbalan Pengerusi sedia ada. Azan mungkin ingin menumpukan perhatian beliau kepada tugas utamanya sebagai Wakil Rakyat Indera Mahkota. Justeru itu perkara seperti ini tidak perlu diperbesarkan sangat kerana Azan bukannya membuat keputusan lompat parti seperti yang sering kita dengan sebelum ini. Semoga kekuatan Pakatan Rakyat tidak tergugat dengan isu ini].

Advertisement

Post a Comment

dino.yp@gmail.com said... Monday, January 25, 2010 2:08:00 PM

bersama-samalah kita berdoa agar PR Pahang terus terlungkup.

cucutokgajah said... Monday, January 25, 2010 3:07:00 PM

kenapa la si pendek tu ( dato fauzi ) tak letak jawatan sekali......huhu

Anonymous said... Monday, January 25, 2010 3:44:00 PM

PKR jgn cuba nak menggadai negeri pahang!

Anonymous said... Monday, January 25, 2010 4:10:00 PM

Yb Azan, Saya faham sangat perasaan bila diri kita tersisih dalam perjuangan.. Kalau terkilan sangat, n kalaupun tak nak masuk parti lawan, jadilah MP Bebas macam Dato' Ibrahim Ali.. tidak ada sapa nak kongkong, malah lebih berkredibiliti..

Anonymous said... Monday, January 25, 2010 5:36:00 PM

adakah perjuang YB selama ini untuk ditonotni dan dihargai serta diberikan ganjaran? Saudara patut patuh dengan arahan dan kehendak pimpinan dan bersabar, ada rezeki adalah tak payah minta macam perangai tahi-tahi UMNOOOO

Anonymous said... Monday, January 25, 2010 5:38:00 PM

nawaitu kena betul, sabar dan hati2 dlm semua tindakan , nanti puak tahi UMNooo akan ambel kesempatan ambil air yang keruh. UMNO memang bodoh tahi

Anonymous said... Monday, January 25, 2010 10:33:00 PM

pkr dah makan tahi UMNooo,dah nak mampussslah tu kah kah kah

Anonymous said... Tuesday, January 26, 2010 9:10:00 AM

Umno ni tkda keja lain berak berak main tahi...lepas tu suruh rakyat makan tahi depa..

Yang bangan lg bodo nya rakyat sanggup makan tahi umno demi sesuap nasi.

Dapat RM50 sekali setahun gegak gempita serata alam...apa la bangangnya rakyat ku ini dah lah dijamu dgn taik setiap hari.. YB depa bersedap sedap dgn habuan juta juta...

Jgn sampai semua enjin kenderaan jabatan kerajaan hilang kena jual naya naya cam tu...

Dah dah la jadi bodoh oiii rakyat. cukup ke dgn gaji kamu RM300 sebulan. Skrg ni dah 2010. kalu aku kata mu ni bodo mu marah..pahtu nk ckp apa lg..kalu bkn bodo!!! bodo!!! bodo!!!

Anonymous said... Tuesday, January 26, 2010 12:30:00 PM

dah la jangan jadi bodoh la rakyat. asyik kena kelentong dengan nuar berahi saja. 16 september konon. pooooorah. mari orang pahang kita jangan jadi bodoh macam orang pkr. pooorah..

Anonymous said... Tuesday, January 26, 2010 1:05:00 PM

KAH KAH KAH PERAAAAAAH PKR KENA BELIT NGAN SI BONTUT

Anonymous said... Tuesday, January 26, 2010 2:27:00 PM

UMNO bangsat siapa peduli, aku nak hidup walaupun sikit dapat habuan. itulah org UMNO. Bodoh memang bodoh sombong pula tu. Nama allah sayang, tapi hukum Allah tendang. Tak tahulah org macam ni pun ada dalam zaman IT ni...semoga UMNO dan kuncunua pupus selepas PRU 13...

Anonymous said... Wednesday, January 27, 2010 4:54:00 PM

orang hang sendiri yb zul yb pkr
kata mika piraonnn kecil ,kah kah kah

 
Top