pahangdaily pahangdaily Author
Title: Bongkar: Panas, Kegiatan Maksiat Di UiTM Jengka Semakin Parah, Adengan Seks Luar Tabie (Gay) Di Percayai Menjadi-Jadi Di Kalangan Pelajar Lelaki !
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
BANDAR JENGKA, 18 Ogos - Orang ramai di sekitar bandar ini mahu pihak berkuasa memantau pergerakan pelajar-pelajar Universiti Teknologi Mar...
BANDAR JENGKA, 18 Ogos - Orang ramai di sekitar bandar ini mahu pihak berkuasa memantau pergerakan pelajar-pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Pahang, kampus Jengka dekat sini. Ini berikutan gejala sosial yang melibatkan pelajat IPT itu semakin membimbangkan sekarang ini. Sebagai sebuah universiti yang dipelopori oleh kaum bumiputra terutamanya Melayu, sudah tiba masanya masalah gejala sosial dan maksiat di institusi terbabit diberi perhatian yang sewajarnya. Kita tidak mahu, bangsa lain memandang hina terhadap agama Islam gara-gara perangai majoriti pelajarnya yang menyimpang jauh dari nilai-nilai agama itu sendiri. Difahamkan, pihak pentadbiran universiti lebih mementingkan akedemik daripada sahsiah dan pembentukan akhlak para pelajar. Malahan, nilai-nilai agama kini terus dipandang sepi oleh pihak yang berkenaan. Kampus yang menempatkan lebih 3,000 pelajar dari seluruh negara itu, yang membawa berbagai budaya yang jelas tidak boleh diterima oleh masyarakat setempat. Aksi-aksi lucah dan pakaian yang menjolok mata pelajar sering mewarnai kawasan terbabit sekarang ini. Ia jauh sekali berbeza ketika kampus itu tidak dibuka disitu dulu. Menurut seorang penduduk, keadaan gejala sosial dikalangan para pelajar sememangnya sudah semakin parah dan tidak wajar sama sekali. "Mereka bukan sahaja membawa gejala negatif kepada generasi muda setempat, malahan juga tidak segan silu berpelakuan tidak senonoh dikhalayak ramai" katanya.

Gejala Maksiat "Berlesen" Kini Semakin Menular

Umum mengetahui bahawa Bandar Jengka adalah merupakan satu-satunya bandar yang dimonopoli oleh kaum bumiputra di negara ini. Hampir 100% peniaga dan penduduk di sini adalah berbangsa Melayu dan beragama Islam. Makanya, budaya songsang yang dibawa oleh pelajar-pelajar terbabit amat mengecewakan para penduduk. Keadaan bertambah parah, bilamana kini ramai pelajar terbabit yang tinggal di luar kampus. Mereka bebas bercampur lelaki dan perempuan tanpa batasan. Malah, mereka juga tidak menghiraukan teguran yang dibuat oleh masyarakt disini. Terdapat juga maklumat berlaku berbagai aksi curang pelajar berkenaan yang merosakkan kesucian bandar ini. Menurut seorang penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Malek, beliau melihat pelajar perempuan sering bermalam di rumah sewa pelajar lelaki. Beliau dan beberapa orang penduduk menunggu masa untuk menjalankan operasi cegah maksiat pelajar terbabit. "Kejadian berlaku apabila pelajar terbabit dihalang masuk ke kampus selepas jam 11.00 malam. Akibat takut dikenakan tindakan displin maka mereka yang bercouple akhirnya mencari jalan singkat bermalam di rumah pasangan masing-masing atau di hotel yang berdekatan. Mereka memilih untuk kembali ke kampus pada awal bagi kerana tidak akan diambil tindakan displin oleh pihak UiTM" katanya. Lantaran peraturan tersebut menyebabkan ramai pasangan akhirnya sanggup melakukan aktiviti maksiat dan perzinaan di rumah sewa pasangan masing-masing. Perkara ini sebenarnya disedari oleh pihak universiti, tetapi mereka tidak mahu mengambil tindakan tegas demi menjaga nama baik UiTM Jengka. Akibatnya, kegiatan ini menjadi amalan harian pelajar UiTM Jengka mutakhir ini. Mereka tidak takut lagi untuk melakukan kegiatan maksiat, seolah-olah pihak universiti sendiri yang memberi lampu hijau.

Penyeludupan Arak Ke Kampus Kini Berleluasa

Selain daripada masalah itu tadi, kini difahamkan penyeludupan "arak" begitu mudah masuk ke dalam kampus. Difahamkan ramai pelajar terutamanya mereka yang terdiri daripada anak-anak orang berada dengan mudah membawa masuk bekalan terbabit untuk dijual kepada rakan-rakan yang lain di kampus. Perkara ini disedari oleh beberapa pihak yang berkenaan, namun seperti biasa mereka tidak mahu mengambil tindakan demi imej dan maruah IPTA itu. Akibatnya kegiatan minum arak kini sudah menjadi tradisi dan amalan sebilangan pelajar universiti terbabit. Perkara ini amatlah dikesali kerana ia jelas sekali bertentangan dengan ajaran Islam sebenarnya. Tambahan pula di saat bulan Ramadhan yang mulia ini. Soalnya, siapakah yang berani untuk tampil mendedahkan perkara ini?. Akhirnya kegiatan itu ditutup rapat-rapat dan hanya orang-orang tertentu sahaja yang mengetahuinya.

Kegiatan Seks Luar Tabiee Pelajar Makin Menjadi

Kini kampus terbabit juga digemparkan dengan kegiatan "gay" yang berleluasa. Kegiatan seks antara sesama pelajar lelaki kini seolah-olah sudah menjadi amalan di situ. Terdapat maklumat seorang pelajar lelaki kursus Perladangan dan Sains Gunaan kini menjalankan kegiatan berkenaan dengan beberapa orang pelajar dan gurunya dulu. Beliau kini hidup mewah di kampus hasil duit haram akibat menjalinkan hubungan seks terlarang itu. Khabarnya pelajar berkenaan gemar dengan mereka yang berduit dan merelakan tubuhnya "digomol" oleh pihak terbabit. Kini beliau menjadi santapan ramai pelajar-pelajar di univesiti berkenaan. Kegiatan ini sudah berlarutan sejak beberapa bulan yang lalu. Ia disedari oleh beberapa pihak, namun takut untuk membongkarkannya demi menjaga nama baik UiTM Jengka. Pihak pentadbiran universti terbabit wajar bertindak segera bagi membersihkan nama baik mereka. Tindakan displin yang tegas termasuk "memecat" pelajar berkenaan harus dilakukan, kerana perkara ini sudah menjadi buah mulut masyarakat di sini. Keluarga pelajar terbabit kini dikatakan sudah tahu kegiatan anaknya, namun terpaksa "redha" akibat tidak mampu untuk berbuat apa-apa. Pelajar yang masih berada ditahun satu itu pernah bermain seks dengan beberapa "orang guru lamanya" dulu yang kini dipercayai mengajar di Sek.Agama Pekan dan Sek Balok Baru di Kuantan.

UiTM Jengka Perlu Ambil Tindakan Segera Kes Ini

Pihak kolej dan ramai pelajar lain amat sukar untuk mengesan beliau jika tiada pendedahan ini. Tambahan pula difahamkan beliau yang merupakan bekas pelajar sebuah sekolah agama di negeri ini dikatakan perwatakan alim, bijak bermain kata-kata dan pandai memikat wanita dan lelaki untuk jalinkan hubungan intim untuk mendapatkan "wang" daripada mereka. Beliau kini masih menjalinkan hubungan "luar tabiee" dengan beberapa orang rakan dan guru-gurunya termasuk juga dengan seorang penjual burger berusia 22 tahun yang berasal dari bandar ini. Daripada sumber yang boleh dipercayai, pelajat tersebut mempunyai seorang "ayah angkat" yang bertanggungjawab tentang pembelajaran dan perbelanjaannya di universiti terbabit. Kami sedang mencari siapakah "ayah angkat" terbabit, bagi mendapatkan info lanjut. Pelajar itu pernah ditangkap baru-baru ini semasa hendak "melakukan kegiatan seks luar tabiee" bersama "seseorang" yang mempunyai kedudukan yang tinggi dalam kerajaan. Inilah yang perlu disiasat.

[Pihak kami akan menjejaki siapakah pegawai yang dimaksudkan itu untuk dibongkarkan. Justeru itu kami memberi tempoh kepada pihak UiTM Jengka untuk menyiasat perkara ini dan membuat tindakan tegas terhadap pelajar yang jelas mencemarkan nama baik institusi itu. Sebenarnya apa yang berlaku di UiTM Jengka ini adalah sebahagian rencah kehidupan mahasiswa IPT di negara kita hari ini. Malah ada IPT yang lebik gejala sosialnya tidak dibongkarkan lagi. Apapun kami melihat apa yang berlaku ini jelas menunjukkan bahawa nilai-nilai agama Islam di IPT sememangnya makin di pinggirkan. Malah kegiatan buang bayi juga pernah berlaku di beberapa buah IPT termasuk UiTM Jengka sendiri. Cuma perkara ini didiamkan bagi menjaga nama baik dan imej universiti terbabit. Apapun, selepas ini kami akan bongkarkan pula kegiatan tidak bermoral di IPT lain pula. Terkadang perkara seperti ini perlu dibongkarkan demi menjadi ikhtibar dan tauladan kepada orang lain. Apalah guna perkara yang tidak senonoh seperti ini disorok-sorokkan, yang akhirnya membawa kebinasaan dan kehancuran kepada institusi pendidikan itu sendiri].

Advertisement

Post a Comment

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 5:25:00 PM

jgn main tuduh je kalau xde bukti.. kemukakan bukti kalau betul pelajar UiTM yg buat semua tu. sekian

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 5:50:00 PM

kenape focus uitm?
nk kate uitm x buat keje?
or student uitm jgke yg truk?bwk budaye2 x baik?

sbnanye da byk usaha uitm buat utk halang sume ni..knape ckp uitm bg lampu hijau?x fhm..

kami da grad pon..xde mslh2 ni sume..klau ade pun hanye segelintir..org jgke sndri pun ade yg trlibat dgn bnde x brmoral..
student yg bawa budaye x elok?xlh..
trpulag pd individu..bukan slh uitm or slh student jgke..tp slh individu tu sndri..

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 6:00:00 PM

jgn salahkan student uitm semata2..org luar pun ape lbh kurang je..siasat dlu betul2 bru ckp..

budakitm said... Wednesday, August 18, 2010 6:10:00 PM

masalahnya dah siasat ler tuu bro..baru cakap.. kalau bukan ko apsal nak melenting.. mungkin org lain yg terlibat.. kenapa melenting.. ke ko pun terlibat nii

kanta sentuh said... Wednesday, August 18, 2010 6:16:00 PM

oops!!! apa2 pun pihak yang berkenaan perlu menyiasat kebenaran perkara ini, kata oreng tua2, kalau tak ade angin, masakan pokok bergoyang, mungkin ada oreng atas pokok.

sebelum perkara2 yang tak senonoh ini berterusan, harap pihak atasan uitm buka mata, pasang telinga. Kat Telok Chempedak apa kurengnya, bebudak poli, shahputera, ikip dan kptm bukan muhrim selalu lepak kat pantai pada malam minggu.

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 6:17:00 PM

Jgn salahkan sepenuhnya pd pihak uitm dan student uitm. Sebelum ada uitm ni pun jengka dh trknal dgn gjla sosial. Jgn nk menuding jari pd stdnt uitm n remaja2 d jgka juga x kurg teruknya cuma mereka masih x tertangkap sje.

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 6:37:00 PM

aaa.....
tu bkn gmba kat uitm jengka ponnn(yg arak n laki n pompan tenet2 tu)..
konspirasi ni...ayookkkkk~

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 6:38:00 PM

kene ambil tindakan tegas dan pantau aktiviti student.masyarakat di luar adalah di luar tanggungjawap uitm tetapi student uitm adalah tanggungjawap uitm..so tak perlu tuduh menuduh.yang penting sekarang adalah perbetulkan diri masing2.

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 7:58:00 PM

Buat anon- anon yang membela Uitm, kalau anda semua tak makan cili nape perlu rasa pedasnya dan kalau setakat beritahu yang anda dah grad anda ingat kitaorang heran ke?? Kalau anda grad tapi kalau akhlak anda fail nak buat apa, anda ingat anda boleh lepas ke soalan dalam kubur sekiranya anda tunjuk dip atau degree and nanti, ingat malaikat heran ke :)

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 8:37:00 PM

PAS BODOH! Konon nak kondem uitm. BODOH!!!!

Anonymous said... Wednesday, August 18, 2010 9:43:00 PM

tLg jGn ckP aGaMa kLao dRi snDrI xbtuL..
juZ saTu kOnspiraSi nK jtuhKn UiTM..
iLmU iTu saMa peNtinG,meSt seimBanG naN akhLak..
jgN ckP maiN LepaS jeR..
seDanG kN suRah peRtaMa yG trUn surUh kitA meMbaCa,btaPa pntiNg iLmu itU..

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 12:28:00 AM

ini adalah satu usaha yg baik dn perlu diteruskan... tetapi bukan ini caranya dgn menuding terus kpd uitm kononya tidak membuat ape2 tindakan,setiap institution pngjian ada melakukn usaha membasmi prkara ngtive dn bnyak tgkapan dibuat. klau tak, buat ape ada cerdik2 pandai yg mngajar kt sna? ttp bukn semua dpt dibendung dan klau saudara berusaha utk mndedahkn hal ini jugak bukan usaha ini akn mnghapuskn golongn mksiat ni sepenuhnya tetapi alhmdulillh Allah dh kurniakn kpd pihak uitm dan saudara kudrat utk meneruskn usaha ini agar maksiat berkurangn dan adalh mustahil utk hapuskan maksiat secara total memandangkn dunia sekarang ni..
teruskan lh usaha mnyiasat ttp gunakanlh cara yg paling berhemah spt disarankan islam. menuduh dan mmfitnah itu lebih teruk azabnye. subhanallah..
klau boleh usaha ini diteruskan ke serata jengka kerana spt sedia maklum jengka ckup dikenali sebagai syurga kpd penagih dadah dan gejala maksiat dari dulu wallahua'lam

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 3:38:00 AM

Konspirasi nak jatuhkan Uitm?? Apa ke bodohnya anon 9:43 PM, anak sapa yang bangang sangat ni?? Apa yang PDO dapat kalau Uitm jatuh, ko ni ada akal ke tak?? Dan anon 8:37 PM, kalau PAS bodoh napa dalam PAS ramai cerdik pandai dan terlebih ramai daripada parti UMNGOK ko, sapa yang bodoh sekarang, PAS ke ko yang bodoh??

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 3:41:00 AM

kenape perlu menuding jari kpd uitm??anak2 org felda kt sn baik2 ker???

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 3:49:00 AM

AKU RASA ANON 8:37 PM TENGAH HAID LA ANON 3:38 AM, SEBAB TU WAKTU ORANG TENGAH SOLAT ISYAK DAN SOLAT TERAWIH DIA BOLEH LAYAN INTERNET DAN KATA ORANG PAS BODOH, SABAR BRO JANGAN DILAYAN ORANG YANG TENGAH DATANG BULAN :)

jinggo said... Thursday, August 19, 2010 10:11:00 AM

anoN 9.43pm: gUa naK bEtuL Kan sKit,bUkan suRah yg peRtamA tp aYat QurAn yG peRtaMa TurUn SurUh kIta bAca(bElaJar).. tU la kAlau x Pandai baB agAma jGn berCakap tEnTang aGama naNti doSa x pAsal2...

mu'az said... Thursday, August 19, 2010 12:15:00 PM

salam..
xyah gaduh ar..
sebenar nya bergantung kat diri memasing..
uitm ke ape ke IPTA kat malaysia ni..
sume same...
tp x yah ar nak jatoh kan UITM..
bkan UITM yg salah..
students uitm yg salah...btol kan diri..bru bleh btol kan org.. nawaitu tu penting...

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 4:31:00 PM

apa sal nak melenting....
dah ada aduan ni...UITM kena la siasat dulu....jgn nak menafikan sambil peluk tubuh...seandainya aduan ni salah...alhamdulillah...UITM teruskan usaha mendidik anak2 watan...kalau benar....hmmm siapkanlah pusat menjaga bayi..bagi mengelak kes buang bayi...

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 5:22:00 PM

kita jgn cepat melatah, baik kita minta pihak yang berkuasa siasat dengan telus ape yang berlaku sebenarnya, kita pun x nak anak bangsa kita hancur kerana mereka ini bakal mengalas warisan negara atau setidak2nya menjadi ibu bapa kepada anak2 mereka nanti kalau mereka dah silap kita yang harus ajar, jgn kita pulak sorok segalanya, saya pun ada dengar macam gak pasal UITM Jengka nie ngan dadahnye, kes buang bayi ler namun x de pihak yang menyiasatnya harap PDO dedahkan kalau untuk anak bangsa demi negara tercinta

Anonymous said... Thursday, August 19, 2010 10:38:00 PM

sebagai org islam perkara yg mungkar perlu ditegah tetapi caranya dengan hikmah iaitu dgn memaklum secara lisan atau melalui surat dan bukan disiarkan di laman web>>kurang elok ,,

Anonymous said... Friday, August 20, 2010 11:31:00 AM

MEMANG PELAJAR UITM JENGKA SEOLAH2 TIADA AKHLAK...MERAMBU SANA SINI, BERLAGAK SEOLAH2 DIA SAJA YG MASUK U,
LAKI DAN BETINA KETAWA MENGILAI2 MCM SETAN...

BILA DIORG KELUAR KE BANDAR PUSAT, KITA BOLEH TENGOK DGN PEREMPUANNYA PERPAKAIAN KETAT, TERTONGGEK BONTOT, TERGEDIK2, MELEPAK2 HISAP ROKOK..

PENDEK KATA TU APA PDO KATA TU MEMANG BETUL LAH...NAIK MELOYA DAN MENYAMPAH TGK KELAKUAN MEREKA...

LAGAK JER LEBIH...MACAM LAH DIORG SAJA YG BELAJAR UNIVERSITI...MENYAMPAH BETUL TGK DIORAG..SALING TAK TUMPAH MCM MINAH KARAN!!!

KPD PDO BONGKAR LBH BYK LAGI KESAH TIDAK BERMORAL BUDAK2 UITM NIH...BERTERUSAN BONGKAR JGN SEKALI DUA!!!

(SAYA TAHU LAH SEBAB SAYA MENETAP DI BANDAR PUSAT JENGKA!!!!)

Anonymous said... Friday, August 20, 2010 11:36:00 AM

ANON 3:38 AM

PDO NAK BONGKAR PASAL AKHLAK BUDAK2 MENTAH UITM JENGKA, BUKAN NAK JATUHKAN UITM...BODOH KE APA?

SKIT2 NAK MELALUT PASAL POLITIK...ORG NAK BAIKI KEADAAN DIA MENYEBOK CKP POLITIK...BNGONG!!

pisang emas said... Friday, August 20, 2010 12:25:00 PM

itu lah bila ada sesuatu usaha yg baik yg nak dibuat utk mencegah drp parah ada sj yg menyangkal..dan jika benar perkara ni berlaku ia kan terus berlaku sbb ramai yg menafikanya...gitu juga jika berlaku kes2 rasuah di sesebuah jabtn jika ketua jabtn menafikan perkara itu berlaku krn nak jaga imej maka ia akan terus berlaku sbb ada yg backing, UITM ke, atau mana2 IPTA pun tak bersalah krn mereka tidak di beri HATI DAN ROH oleh Allah yg salah adalah PENGHUNI NYA..fikir2 kan lah ..teruskan PDO jgn masyarakat kita nnti jadi d zaman kaum Lut..maka tunggu aje lah mala petaka dan bencana yg dasyat dari Allah swt ..lihat sj kes2 anak luar nikah yg amat menakutkan kita...punca nya krn keimanan hanya di mulut bukan di hati atau ROH..

Anonymous said... Saturday, August 21, 2010 2:16:00 AM

warga jengka:
salam pd semua..tq pd yg create blog ni..pd pendapat sy mmg gejala yg d tnjuk kn @ d senaraikn..ada btol nye.. C0ntoh nye brpeleseran laki n pmpuan..mmg btol..sbg cntoh..mlm mggu..ada d segelintir student yg tdk menaiki van uitm..pd hal jam da 11 mlm..kenapa?sbb ingin memadu kasih.. Sy penah kejar student uitm jengka..sdng ber0men d kwsn pmbinaan rumah d desa jaya..mmg sah student uitm..sbb sy kejar hngga ke pgr uitm..sy ada melap0r kn pd guard uitm..tp sy x tau ape tindakan yg d ambil..lg 1..kwsn perumahan sy.. Byk student yg sewa..n jd trend bler mlm..bf akan dtg ambik..kdng2 duk2 bduaan2 dlm kereta..yg jd nyah pun ada..sy da hdup kt jengka nie..25 tahun.. Mmg jengka ni dr dulu..byk gejala x sht..tp hny gejala dadah..bkn masalah remaja yg d bwk oleh student uitm nie..

Anonymous said... Saturday, August 21, 2010 10:21:00 AM

budak kampung :

budak perempuan part 1 pun dah pandai ikut budak luar keluar over night...kalo budak pewrempuan tu tak melayan..tak de nye budak luar tu boleh bwk budak perempuan tu keluar....jangan salahkan org luar...
ok!

Anonymous said... Saturday, August 21, 2010 1:27:00 PM

ITU LAH REALITINYA PERANGAI BURUK BUDAK2 MENTAH UITM JENGKA NI...

HINGGAKAN MASYARAKAT LUAR NAIK MELOYA DAN JIJIK TENGOK PERANGAI MEREKA, BAIK JANTAN MAHUPUN BETINA..

ADA PULAK JANTAN DAH MULA NAK BERTUKAR JD BAPOK....

MEREKA KEBANYAKAN MENYEWA RUMAH DI TAMAN2 BERHAMPIRAN, KADANG2 KITA YG DEWASA NI MALU LAH TENGOK BUDAK2 UITM JENGKA BAIK JANTAN DAN BETINA NIH!!!

MEREKA ADALAH HARTA NEGARA YG SEMAKIN MENUJU KEHANCURAN!!!!DEK SEBAB PERANGAI TAK SENONOH MEREKA SENDIRI!!!

MELOYA...!!!

apex rawk said... Sunday, May 22, 2011 1:19:00 PM

ape kursus yg d tawarkn di UiTM jengka ek?

syahsulaiman said... Monday, October 03, 2011 9:37:00 PM

dkt jengka 2 bkn nyer uitm jer ade....jgn pnh kate uitm x pnh buat aper2 untuk tngani bnda nie....sy pnh blajar dkt sane n saya tau da byk y uitm buat utk tngani msalah sosial nie....tp klu y duduk dkt luar 2 nak buat mcm mane x kan lar staff uitm nk kna pg jge rmah diorg 24 jam....klu kamu, kamu nk ker pg jge rmah org 24 jam....rmah sndiri pun xtjage...sblm nk intai ank org intai dlu adik2 kite anak2 kite kat rumah...btul ke dorg 2 baek...klu dorg kluar btul ke dorg pg tmpat y baek n xbuat pkare x snonoh...y ptg jgn bile nmpk jer klakuan x snonoh macm 2 trus tndg jri dkt bdak uitm...bdk2 jengka sndiri pun ape krg nye skarang...yang bruk rmy org ktngah kan...tp y baek xder plak org duk cbuk2 bcerita....klu xder student uitm dkt sane kmu rase jengka blh mmbngun cpt mcm 2 ker....sorry xder niat nk mnyakitkan hti ssape....cme untuk renungan bsame...mne y bruk 2 mrilah kite same2 btul kan....jgn hnya tahu nk tunding jri jer...x prlu nk gmbar-gmbur kan crite ank melayu smpy mcm nie skali...ckup lah hya kite crik pnyelesaian sme2....malu ckit pde bgsa laen...elok2 dorg respect dkt kite skarang da xrespect lgsung...saya orang melayu n saye xsuke bila orang bukan melayu pandang rendah pada kita org melayu...

Anonymous said... Saturday, April 14, 2012 3:41:00 AM

aku ex uitm jengka...ak taw la bertapa terukny dak2 kt sana.suma yg diceritakan dlm artikel ni betol malah ad lg yg x diceritakan...3 tahun ak kt sana..ramai org aku kenal..depan mata ak sndri pn da banyak kali..dengar awek sundal p criter kt dak2 kelas psl keseronokan romen dlm kreta ngn balak pn dh aku alami.membr rakam romen pn ak da tgk.jengka bnyk port wt maksiat.dlm kreta,rumah sewa,tepi semak atas muto..atas pronandz,blkg B5,taman tenek,dpn pagar,belanga,blkg n dpn medec,...dey..mls nk citer..mslhny,bkn kt uitm jengka je..mana2 tmpt pengajian tggi pn msti ade.ni la blku ble ilmu duniawi lg tggi dr ilmu akhirat..

Anonymous said... Saturday, June 09, 2012 1:01:00 PM

ala tu semua cina babi keling sial tu lg besar maksiat diowg..takde lak nk ckp pasal diowg,asalkan uitm je mmg cepat hebahkan..dasar taik puihh

Anonymous said... Sunday, January 20, 2013 12:02:00 AM

Assalamualaikum wbt... sebagai seorang yang berpelajaran, kita tidak seharusnya menyatakan pendapat kita dalam bentuk yang keterlaluan seperti mencemuh dan sebagainya. memang di akui gejala sosial yang amat membimbangkan menular di daerah jengka... tetapi kita tidak seharusnya menyalahkan pihak ataupun pelajar UiTM, jengka... kerana ramai juga pelajar matrikulasi, politeknik, dan sebagainya menjadikan bandar pusat untuk mereka "release tension" setelah penat belajar. masalah sebegini juga seharusnya di tegah kerana sebagai negara Islam, kita seharusnya bertindak tanpa memikirkan apa jua bentuk ancaman maahupun mahu menjaga reputasi sesebuah institusi tersebut... tidak perlu membelakangkan agama ataupun hukum islam, semata2 untuk menjaga maruah institusi terbabit..
(Hamba Allah)

Anonymous said... Wednesday, June 18, 2014 11:14:00 AM

semuanya sebenarnya bergantung kepada diri individu masing2...jangan sibuk nak tunding jari ke arah orang lain..terutamanya student UiTM...KALAU BETUL NAK SALAHKAN UITM..CARI SIAPA PELAKUNYA...perkataan student UiTM terlalu umum..seolah2 semua student UiTM berperangai jahat...jangan terlalu suka dan seronok menyampaikan berita dan meng-aibkan orang lain..kenapa tak sama2 kita usaha untuk kurangkan atau cegah daripada benda2 macam ni dari brlaku lagi...menegur perkara yang mungkar tu sama2 amanah kita sebagai manusia..dan yang pasti setiap amanah akan disoal balik oleh Allah ta'ala..dalam menegur tu biar la beradab sikit...

 
Top