pahangdaily pahangdaily Author
Title: Isu Pahang: Tindakan 'Kerajaan Negeri' Luluskan Lesen Membalak Di Kawasan Tadahan Air Amat Di Kesali Dan Membuktikan Sikap Sebenar UMNO BN
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
TEMERLOH, 31 Mac - Kerajaan Negeri Pahang yang dipimpin oleh Menteri Besar Dato' Seri Adnan Yaakob dikritik kerana tidak mengen...

TEMERLOH, 31 Mac - Kerajaan Negeri Pahang yang dipimpin oleh Menteri Besar Dato' Seri Adnan Yaakob dikritik kerana tidak mengendahkan perasaan rakyat sekitar kawasan Jerantut apabila meluluskan kawasan tadahan air untuk penebangan balak. “PAS membantah keras kelulusan kawasan tadahan air yang telah digazetkan sebagai hutan simpan Jerantut (tambahan), petak 11A, 3A dan 15A sebagai kawasan pembalakan. Kawasan tadahan air ini melibatkan berpuluh kampung dan akan memberi kesan langsung kepada ribuan penduduk,” kata Pesuruhjaya PAS Pahang, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man (foto) hari ini. Beliau yang juga Naib Presiden PAS berkata Kerajaan Negeri tidak wajar luluskan kawasan untuk pembalakan yang telah diwartakan sebagai tadahan air kerana ia akan mendatangkan risiko kekeringan sumber air, pencemaran sumber air penduduk dan juga kerosakan alam sekitar yang menjadi sumber pendapatan utama bagi masyarakat asli di sekitar kawasan tersebut. “Jangan hanya tengok atas pelan dan perasaan rakyat langsung tidak diendahkan. “PAS desak kerajaan batalkan kelulusan ini atau rakyat akan adakan demo sekiranya bantahan ini tidak dipedulikan,” tegasnya lagi.

[Sebenarnya apa yang berlaku di Jerantut ini adalah bukti sebenar sikap Kerajaan Negeri Pahang sekarang ini. Khabarnya kini MB begitu berselera meluluskan kawasan balak, lombong bjih besi, tanah dan sebagainya kepada siapa sahaja yang memohon dengan syarat ada bahagiannya melalui proksi-proksi yang telah ditetapkan. Kita tidak hairan kelulusan diberikan di kawasan yang diwartakan sebagai tadahan air seperti ini, kerana inilah kerja-kerja mereka sebenarnya. Undang-undang dan peraturan dipersetankan demi merompak segala hasil mahsul dan khazanah negeri Pahang ini sebenarnya. Ramai Exco Kerajaan Negeri dan Wakil Rakyat BN kini mula bermewah-mewah kerana sikap MB yang meluluskan kawasan sesuka hati. Tidak diketahui apakah ini mungkin petanda awal yang Adnan tidak akan berada di kerusi MB Pahang lagi. Atau memang mereka berkira-kira takut kalah dalam Pilihanraya Umum akan datang, lantaran itu awal-awal lagi sudah merompak kekayaan negeri ini].

Advertisement

Post a Comment

Anonymous said... Thursday, March 31, 2011 5:10:00 PM

ada jugak arg phg jadi blogger pendek akal macam ni

Anonymous said... Thursday, March 31, 2011 5:17:00 PM

dah la masalah bekalan air tak setel.. bila ada gangguan bekalan, lambat nak sambung.. ni pulak nak luluskan kawasan tadahan air utk balak.. bila kata bangang, tau marah.. -Neo

Anonymous said... Thursday, March 31, 2011 7:15:00 PM

tgk la signboard kat kaw balak 2 dulu k..sape yg punya...berani pergi le menghadap k..takat jd keyboard warrior x jd pe...bloger PDO mcm anjing salak bukit ibaratnya..

Anonymous said... Thursday, March 31, 2011 11:40:00 PM

signboard tu gune nama sultan pahang

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:51:00 AM

Betul.. Sultan bawah dagu UMNO.. xbg tergugat kedudukan, cam Dr M bt dlu..

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:53:00 AM

Ala.. Sultan pn bukan ati rakyat pn.. Klu pihak istana buat aktiviti kt area kuatan, keja amal ke, comfirn bil elekrik bulan 2 mahal.. Kononny sedekah rakyat untuk raja... Xda maknanya.. Sultan xsumbang pe2 pn untuk aku.. Habiskn duit rakyat ada la...

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:54:00 AM

anak pahang dah mula kuang ajor sekarang ni nampaknya, hasil didikan pdo...tak hormat tuanku, gampang!

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:54:00 AM

Dlu aku ad dengar cite, sultan pahang ad skandle judi. Xtau btul r x. Tp y aku tau sultan kalah byk, so nk byr guna hasil balak.. Menteri besar xblh bt pe..

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:57:00 AM

Bt pe hormat org y xhormati kita.. Jgn lupa, golongan pemimpin akan disoal dlu olh ALLAH SWT.. Xkira raja, pemerintah ke, sama je di sisi ALLAH SWT.. Ikutilah cnth Sultan kelantan sekarang.. Sgt2 dihormati rakyat..

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 10:00:00 AM

Fungsi sultan pe?? Jga hal ehwal agama.. Adakah ad suara atau titah baginda Sultan Pahang mencegah mahsiat di pahang??

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 10:03:00 AM

Betul, Sultan kelantan bgus sekarang.. Tanah2 y pemaisuri rampas dr rakyat dlu2 dia bg free2 je balik smu.. Dh xguna perkataan daulat dlm istana, ngadap sultan kne sebut Allah Maha Besar.. Blh jd imam kat majid, blh bg ceramah, jln2 klur pn pakai jubah xnk pakai kuning syirik sebat puja2.. Terbaik r

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 10:11:00 AM

Anonymous 10:00 PM lg pendik akal.. memang pelaburan dr luar baik untuk negara.. masalahnya benda2 radioaktif ni xblh kawal.. Bt pe korbankn bumi untuk kepentingan.. Ingat sekiranya kita lakukn kemusnahan di bumi ALLAH SWT ni, maka azab la dia...

Cm dh xda cr ln nk dptkn duit.. Skrng sokong, ble dpt ank cacat mula nk salahkn org... Cegah lg baik dr merawat.. Ble dh kne, 7 keturunan bru sembuh..

Wlu bumi malaysia stabil, tp bala ALLAH SWT xkenal tempat, kt melaka ari y tenang tb2 ribut kt pasar ramadhan, mati... Ingt bala ALLAH SWT sblum bertindak..

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 3:59:00 PM

semua ni pahlawan dlm ni aje..berani pergi la menghadap sultan pahang...bgtau spt yg korg taip kat sini k..kalau yg suka kat sultan kelantan silalah ke kelantan k...jgn ddk pahang...stupid like this bloggers....shame u

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 4:09:00 PM

anon 9:54...ko yg gampang...ptuh sngt kt sultan..sultan tu boleh tarik ko masuk dlm syurga ke???mkn duit rakyat...rkyt menderita,dia hidup sng lenang....melancong sana sini..sekejap pergi london,sekejap pergi usa...aku nk tnya anon 9:54,yg pemimpin2 ni gi melancong,hidup mewah ni guna duit dia ke???stkat gaji berbelas-belas ribu x cukup nk hidup mewah...ke pemimpin2 ni guna duit ko???aku rase ko pun x de duit..atau ko pun makan duit rakyat juga ke??

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 4:24:00 PM

Memang aku org klantan pn.. hahahahaha nasib baik sultan aku org y baik.. Nsib kau memang malang..

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 4:25:00 PM

Memang kami pahlawan dlm ni.. pahlawan rakyat... y hang jd pahlawan sultan duk dlm ni bt pe bro... hahahahahahah hahahaha hahaha

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 4:45:00 PM

rakyat susah nak makan, susah nak keje sebab mentaliti sama mcm pdo ni...keje nyalahkan org lain jer, mcm anon anon semua ni la...bukan pikir nak majukan diri, pikir mcmana nak cari peluang menjubur org lain...

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 4:57:00 PM

hero-hero alam maya je ni...diri sendiri pun blm dpt di baiki..nie la amalan politik ikut-ikutan mcm PDO..
kelate sucks...jln teruk,kotor....sultan cap ayam...

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 5:22:00 PM

Cb kau bg blog papa gomo, sama je dgnPDO ni... hahahahahahahah

Memang klntan sucks pn... Tol xda, makan murah, tanah murah, sewa murah, hidup senag.. Kuantan bandar lg kecik dr klntan, brg mahal blaka.. hahahahaha...

Memang jln klntan teruk n kotor pn... sebab smu 2 jln kerajaan pusat... hahahahaha memang cm 2 kerajaan umno.. pau minyak org.. tp xbaikn rakyat.

Try tengok jln kerajaan negeri klntan.. better

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 5:24:00 PM

try kau bandingkn wisma klantan dgn kuatan... WTH...... hahahahaha kuatan kuno..

Ops slh blog aku masuk...

hahahahahahahahaha....

Slgi umno kt c2 cm 2 la negeri hang....

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 5:26:00 PM

Hero alam maya??? aku nk jd ultraman... fire fire fire... hahahahahahahhaaaaaa

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 5:28:00 PM

Ops ultaraman slh tembk logi nukler... hahahahaha..


PERHATIAN, PAHANG zon larangan...

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 5:29:00 PM

Habis r aku.. kne ktuk kt org pahang...

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 7:04:00 PM

kelantan sucks with budu...stupid arrogant kelate...

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 8:13:00 PM

banding kb ngan kuantan...kb tu br ada 2,3 bangunan yg tggi...kuantan berlambak...kedai kete jauh byk dr kb...tp lg best kita bandingkan temerloh ngan pasir putih,bentong ngan pasir mas,jerantut ngan kuala kerai...lipis ngan jeli...bagai apa aje pembangunan yg kelate ada..bangga benda yg berapa ada...beza subgguh dr negeri lain..cth jika drive dr grik kita pss je gerbang kat jeli jalan hancus giler pai la pasir puteh lalu semula ke pintu gerbang jertih ganu br la jalan elok...btl la kata kwn kat atas...arrogant kelate...opss...terlebih sudah

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:32:00 PM

sultan phg dok molek..

Anonymous said... Friday, April 01, 2011 9:51:00 PM

nanti akuu siasat korang punya locatiion semua, trace habis dan bagi nama kat tuanku pahang, masa kena panggil ngadap kang ada la yg terkencing sebelum kena buang negeri...koi tak campur

 
Top