SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAF ZAHIR BATIN DARIPADA KREW PENERBITAN PAHANG DAILY ONLINE

253 Peneroka Di Jengka Failkan Tindakan Saman Terhadap Felda Akibat Manipulasi Dan Penipuan

KUANTAN, 27 Julai - Seramai 253 orang lagi peneroka di kawasan Felda Gugusan Jengka, akan memfailkan saman dan menuntut ganti rugi terhadap Felda kerana manipulasi dan penipuan yang dilakukan agensi itu terhadap mereka. Di fahamkan jumlah peneroka dari beberapa Felda yang memfailkan saman mereka meningkat kepada 964 orang. Katanya, setiap peneroka menuntut RM458,000 kerugian yang ditanggung sejak 15 tahun lalu, berhubung Kadar Gred Perahan Asas (OER) buah kelapa sawit yang lebih rendah dari nilai asal. Ia termasuk tindakan Felda Palm Industries yang tidak mengira hasil tandan kelapa sawit peneroka yang dihantar kepada pengilang itu, dengan alasan buah kepala sawit muda dan mengkal. Tindakan saman ini i menyebabkan ada Pengurus dan pegawai-pegawai dari beberapa Pejabat Felda di sekitar Jengka sedang giat menjalankan kempen mengugut peneroka Felda yang memfailkan saman mereka seperti di Felda Jengka 8, Jengka 3 dan Jengka 18. Di antara ugutan yang digunakan ialah penafian kepada peneroka-peneroka itu ke atas bonus tahunan dan "duit raya". Namun difahamkan peneroka-peneroka tidak mempedulikan ugutan ini kerana sejak mereka memulakan tindakan menyaman Felda, peratusan perahan KPG mereka telah berjaya dinaikkan dari 18% kepada 21%, dan kenaikan ini sudah melebihi bonus tahunan dan juga hari raya yang boleh diterima mereka.

[Pada 17 Jun lalu, seramai 711 orang peneroka rancangan Jengka telah memfailkan saman sebanyak RM344 juta berhubung dakwaan penipuan dan pecah amanah. Felda sebelum ini turut disaman di Kelantan, Johor dan Negeri Sembilan. Dalam kenyataan tuntutan mereka, peneroka berkenaan mendakwa mereka sejak 15 tahun lalu dibayar mengikut OER yang rendah dengan purata 18.5 peratus. Namun kadar sebenar OER didapati lebih tinggi apabila mereka menghantar contoh rawak hasil buah kelapa sawit kepada makmal bebas untuk menilai kadar sebenar OER. Keputusan ujian makmal itu menunjukkan kadar purata lebih tinggi sebanyak 27 peratus, yang bermaksud perbezaan purata 8.5 peratus berbanding kadar yang digunakan oleh Felda Palm Industries. Dengan perbezaan 8.5 peratus itu, Felda telah menyebabkan setiap peneroka kerugian RM257.60 setan, iaitu RM30,912 pada tahun 2008 sahaja].

65 Komen Skrg, Sila Berikan Komen Anda Di Sini:

Anonymous said...

#Kesimpulannya:
Jangan Pangkah Dacing....

-MatCermin-

Anonymous said...

kawe ni bukan lah ahli mana2 parti, tapi kawe kerja dalam felda. sepanjang kawe kerja dalam felda ni takda pun dasar felda ni yg menyusahkan rakyat, tapi meningkatkan taraf hidup rakyat tu adalah. peneroka yg dapat hidup dalam felda ni merupakan rakyat yg paling beruntung. tapi ada segelintir peneroka yg tak tau diuntung dan mudah di hasut dan diperdaya. peningkatan kpg bukannya disebabkan saman saman ni, peningkatan kpg disebabkan usaha felda. felda memang agensi kerajaan tetapi perlu diingat kakitangan felda yg beretika akan bekerja menyokong dasar yg telah ditetapkan tak kira mereka ni penyokong mana2 parti.kalau tak carilah kerja tempat lain. tetapi saman2 yg tak berasas ni menyebabkan kawe menyampah dgn pembangkang ni. jadilah pembangkang yg membina bukan yg memusnahkan negara.
dari pemerhatian kawe orang melayu mudah menerima kemajuan bangsa lain, tapi akan dengki melihat kemajuan bangsanya sendiri.. banyak nak nyatakan disini, tetapi rengkas cukuplah.. banyak tak paham buat apa, biar sikit.. tak paham tak apa..paham... alhamdulillah

Anonymous said...

Kalau saman tak berasas, camne hari tu peneroka boleh menang?

Kalau taknak kene saman, jangan menipu.

sman said...

Hitung panjang setiap peneroka menuntut kira-kira RM 2,500 sebulan utk tempuh 15 tahun.Nampak macam Felda tak bayar satu sen pun pada peneroka selama ni.Lojik ke tidak?.Sekarang siapa yg menipu agaknya?.Peneroka di tipu oleh Felda atau peneroka di tipu oleh penghasut,yg mana satu?.Kalau peneroka hantar k.sawit mereka ke pusat belian oleh Lintah Darat agak-agak lagi bagus ke ?.Mungkin peneroka boleh dapat tambahan RM 3,000 sebulan.Saya menyarankan peneroka Felda yg buat tuntutan ni,jual lah hasil k.sawit mereka kepad Lintah Darat,jangan kepada Felda.

Nak tutut tu tak salah ,kalau betul, tapi janga lah pula nak lebih-lebih,haram.

sman said...

anon 4:40

Tang peneroka menang kau kata saman berasas,tang Anwar kena penjara ku kata mahkamah tak adil.Penyokong BN tak pula kata mahkamah tak adil bila peneroka menang.Ini bezanya penyokong BN dan penyokong PR.Penyokong BN lebih rasional dan lebih terbuka.

Bila PR kalah SPR tak adil,undi hantu ,beli undi dsb,bila BN kalah mereka melompat,tapi penyokong BN senyap je tak kata apa-apa,tak macam mereka.Rakyat Malaysia yg atas pagar kena berhati-hati sebelum mengundi PR,apa-apa pun boleh jadi bila mereka berkuasa.Yang pasti,mereka sendiri(Melayu PR) pun akan merana kerana gulungan LD lah yg akan bermaharaja lela.

Anonymous said...

#Kesimpulannya:
Jangan Pangkah Dacing....

Mudah je.....

-MatCermin-

Anonymous said...

SHAH ALAM 27 Julai ? “Bandar bertukar wajah?..bayangkan rumah urut hanya beberapa meter sahaja daripada pejabat saya di Syeksen 23, manakala hotel bajet pula bukan sahaja tumbuh bagai cendawan di lot-lot kedai, malah di taman perumahan. Itu belum cerita lagi soal penjualan arak dan sebagainya.
“Untuk siapa perkara ini dilakukan… apakah rakyat di negeri ini terutama di Shah Alam memerlukan rumah urut dan pusat hiburan atau kedai serbaneka yang berleluasa menjual arak?”
Demikian persoalan yang dilontarkan Ketua UMNO Shah Alam, Datuk Hj Ahmad Nawawi Datuk M.Zin terhadap apa yang berlaku di Bandaraya Shah Alam hari ini .
Tegas beliau sebelum pilihanraya umum 2008, Shah Alam dipertahankan daripada sebarang anasir sedemikian rupa dan berusaha untuk menjadikan ianya lebih Islamik agar pembangunan seimbang dapat dilaksanakan sebaik mungkin untuk kepentingan rakyat.
?Namun setelah kerajaan negeri bertukar tangan kepada pakatan pembangkang pada 2008 yang lalu, Shah Alam telah berubah sekelip mata. Jika dulunya karaoke dan pusat-pusat hiburan kita akan banteras, rumah-rumah urut dihalang dan sebagainya.
?Namun hari ini segala-galanya telah berubah. Seperti yang saya katakan tadi, ketika minum di kawasan pejabat, tiba-tiba beberapa wanita telah melalui kawasan tempat saya minum tadi dan terkejut rupa-rupanya mereka adalah pekerja rumah urut yang hanya selang beberapa pintu daripada pejabat saya.Masyaallah…..
?Apakah ini yang diwar-warkan Negara Berkebajikan. Tidak pelik dan tidak hairanlah Selangor sehingga kini gagal membina rumah kos rendah untuk rakyat. Alangkah malangnya mempunyai sebuah kerajaan negeri yang tidak peka kepada rakyat,? katanya kepada UMNO-Online.
Beliau seterusnya membidas kerajaan Selangor yang dianggap tidak memberi tumpuan terhadap penduduk apabila hanya memperkenalkan rumah mampu milik.
Tegas beliau rumah mampu milik berbeza dengan rumah kos rendah kerana rumah mampu milik itu hanya mampu dibeli oleh orang yang berkemampuan.
“Dah nama pun rumah mampu milik. Bagaimana pula dengan nasib mereka yang berpendapatan sederhana dan tidak tetap serta sebagainya. Sebab itu kita BN melaksanakan rumah kos rendah dan sederhana yang memberi peluang kepada semua pihak khususnya golongan yang tidak berkemampuan ,” katanya.

Anonymous said...

#Kesimpulannya:
Jangan Pangkah Dacing....

Semudah ABC je.....

-MatCermin-

Anonymous said...

Faham ke tidak puaka puaka PKR ni? DS Najib tu Perdana Menteri Malaysia!. Ada protokol nya ada security arrangement nya.. ada Polis bodyguard nya ada SB keliling. Apa dia orang ingat DS Najib ni macam Anuwar tu ka? bila bila masa boleh bertepuk tampar dan boleh berjubur jubur?


Nak kasik memo pada PM tunggu di KL Sentral ka? Masa DS Najib ada program rasmi? Bahalol betul lah puaka puaka ni.


Buat lah temujanji rasmi di Putrajaya..atau hantar je lah pakai Pos Laju... tak payah la nak berdrama macam ni.. nampak sangat awak tu bodoh tak boleh diikut..pandai tak boleh di ajar! (memang saya terbalikkan perumpamaan ini sesuai dengan budaya songsang main jubur puaka puaka Anuwar ni).


Sudah terlalu biadap mereka sekarang ini.!..


Kalau saya lah security protocal DS Najib..dah pecah kepala budak budak belaan Anuwar ni. Jangan di beri muka budak budak haram jadah ni.

Anonymous said...

KENAPA TETIBA PDO TAK MINAT PUBLISH STORY BUDAK BUDAK BODOH PKR KACAU MAJLIS PERDANA MENTERI MALAYSIA DI KL SENTRAL? BODOH PUNYA BLOG! GOBLOG! KOPLO!

Anonymous said...

#Kesimpulannya:
Jangan Pangkah Dacing....

Takde tapi-tapi.....

-MatCermin-

Anonymous said...

Syabas kepada Peneroka.

Konon nak bagi maju, tapi duit sawit masyuk poket skit....

Memang patut kena saman.

Anak Peneroka Chini said...

Saman jgn x saman.. biar tertonggeng jerung2 lahanat dalam FELDA tu.. cukup2 la dok pelahap kudrat org, xde berkatnya hidup. Mentang2 peneroka xskolah tggi senang2 je d'org nk goreng.. Sekarang baru tau langit tu tggi rendah..

Anonymous said...

Ini lagi laporan berita yang boleh bikin puak-puak cauvanis DAP naik angin. Masakan tidak! Tindakan MPK ini boleh bikin pusat-pusat hiburan yang hampir semua taukenya orang Cina boleh rugi besar oooo... Kalau tak ada pompuan-pompuan Melayu jadi GRO boleh tutup itu pub, kelab malam dan karaoke beb!

Huhu... Kejap lagi puak-puak mereka ini menyalak-nyalaklah marahkan MPK sebab buat ketetapan yang boleh merugikan bisnes kaum mereka beb! Yelah... kalau tak ada orang Melayu (or Indon yang Islam) misti pelanggan cabut lari beb. Mana nak cari GRO lagi. Nak tak nak kena import dari Tanah Besar sana tapi kos lagi tinggi beb!

Hah apa lagi puak-puak khawarij Pas. Ajaklah rakyat berdemo depan MPK tuntut batalkan larangan tu. Maklum sejak jadi parti berjuang kebajikan ni semua yang DAP melalak dia sokong punyalah. Sekarang ni Pas dah tak marah kalau disco berdentam-dentum sepanjang bulan Ramadan atau kalau nak bukak lebih banyak rumah urut dan pusat hiburan... Kebajikan beb kebajikan!

Nasihat aku pada GRO-GRO Melayu ni... bungkuslah kain baju dan pindahlah ke Kota Bharu sana. Kat sana tak ada peraturan-peraturan macam kat Kuantan tu. Atau pindah ke Alor Setar atau Shah Alam. Khabarnya kat sana pun kelab-kelab malam, pub dan rumah urut dah makin berlambak sejak 2008.
Lagi pun Pas sekarang perlukan undi korang untuk menawan Putrajaya pada PRU-13 nanti... !

Silalah... silalah...!!
Anda mungkin juga meminati:
Usik mengusik di Hulu Selangor
Sogo adakan Jualan Bersih?
Lega! Perhimpunan haram dibatalkan...
Kenapa Ambiga tak serah memo tuntutan kepada Agong?
LinkWithin

Anonymous said...

Anwar tinggalkan nama Hasanuddin kerana HILANG PERCAYA – kerana hanya Hasanuddin yang tahu mengenai karipap daging, permaidani, KY jelly dan sebagainya – selain daripada Saiful dan Anwar sendiri. Anwar merasakan Hasanuddin sudahpun diambil sebagai saksi pihak pendakwa.
Setelah melihat nama Hasanuddin tidak ada di dalam senarai saksi pendakwa – Anwar berusaha keras mencari Hasanuddin dan memujuknya menjadi saksi pembelaan. Hasanuddin memang banyak terhutang budi dengan Anwar. Banyak sangat.
Sampaikan kehidupan MEWAH Hasanuddin hari ini adalah hasil peluang yang diberikan oleh Anwar selama ini. Tak hairan kalau ‘duta’ yang dihantar memujuk Hasanuddin menunjukkan segala macam benda yang pernah Anwar berikan padanya selama ini.
Kita serahkan kepada Hasanuddin untuk membuat keputusan yang wajar. Hasanuddin boleh hadir ke mahkamah dan bercakap benar atau – MEMBALAS BUDI Anwar selama ini.
Anwar memang mengharapkan Hasanuddin membalas budinya selama ini. Ini termasuklah membuat cerita yang bukannya kejadian sebenar yang berlaku pada petang tersebut.
Sebenarnya, Anwar wajar juga memanggil ramai lagi saksi lain yang KONONNYA ada di bilik sebelah pada petang itu. Mesyuarat katanya bukan antara Anwar dan Saiful sahaja. Ramai penggerak parti yang ada. Betul ke? Siapa yang ada di bilik sebelah pada petang itu? Tak pernah mentioned pun dalam mahkamah.
Kes Anwar akan memasuki fasa yang lebih menarik awal Ramadhan nanti. Sebagai rakyat, kita berdoa sahajalah agar kebenaran akan timbul. Tidak diselubungi oleh ‘rasa nak membalas budi; rasa nak menjaga kepentingan mana-mana individu’. Rakyat mahu tahu kebenaran.
Hakikatnya, ramai yang dalam PKR pun menanti akan apa yang berlaku nanti. Mereka nak tahu ‘pendirian’ Hasanuddin. Mereka nak tahu siapa lagi yang ada disekeliling Anwar pada petang tersebut. Mereka takut Kak Wan pun akan mendapat ‘surprise’ pada minggu Anwar memberikan kenyataan kepada mahkamah nanti.
Hasanuddin dikatakan akan menjadi ‘trump-card’ Anwar dalam kes mahkamah nanti. Nak bawa PM dan isteri? Sejujurnya, Anwar pun tahu PM dan Isteri tidak ada peranan utama saat dia menggasak Saiful. Anwar hanya rakyat NAMPAK dan LIHAT bagaimana PM/Isteri berjalan masuk ke mahkamah. Itu sahaja yang Anwar perlukan.

Anonymous said...

Yang tak bagi royalty kelantan dan terengganu (95% melayu)tu bukan dap.
Kata nak bagi melayu maju... ptuih.

Menteri yg rogol budak bawah umur kat melaka dulu pun bukan dap. Peguam dap yg bela budak tu plak masuk penjara. ...kghak ptuih

Yg halau peneroka bandar orang Melayu di Kg Berembang (KL), Kg Plentong (JB), Kg Chubadak (KL), Kg Malaysia Tambahan (KL) tu pun bukan dap.

sman said...

anon 9;29;00,

Kau ingat kalau DAP yg duduk tempat BN sekarang dia beri ke royalti minya pada Kelantan?.Jangan harap.

Dan kau rasa kalau DAp perentah negara peneroka bandar yg kau sebut tu akan kekal di situ.Sorry.

Keadaan lebih teruk lah brother.Sekarang ni kau org dapat priority sikit pun Dap dah melalak marah,mereka pun ndak sama.Sedangkan kehidupan mereka di bandar sudah penuh dgn kemewahan.Rumah-rumah batu mereka dah meningkat ratusan ribu nilainya setiap biji,tanpa perlu mereka berkerja.Setiap perbelanjaan pembangunan kerajaan 90 % masuk poket puak mereka,mereka masih hasad dengki pada kita.

Kau beria-ria bela DAP selamat lah kau nanti?.Kalau merempat tanggung sendiri ye ,jangan menyalahkan orang lain.Bongok punya puak PR.

Anonymous said...

Penyokong PR ni,bukan gulungan senang,tapi kerja utk membaiki diri tak ndak.Banyak buat ho ha ho ha pasal parti je,syok sendiri.Bila hidup tak senang tu yg dok menyalahakn kerajaan,walhal kerajaan tak pernah halang mereka utk senang,galakan di beri,subsidi di beri tapi mereka buat tak nampak je,sebab malas nak bersusah.

PKR Pahang sekarang dah agak senyap,tak banyak aktiviti,sebab duit tak ada.Dulu dapat sponser dari SCW,sekarang tak de lagi.Parti tenat,ahli pun tenat.

Anonymous said...

anak peneroka cini,

saman jangan tak saman,kalau kalah macam mana?.kan ke kau orang kata mahkamah tak adil,SPR tak adil,polis tak adil,MACC tak adil.apa pulak harapan kau orang utk menang?.

Anonymous said...

Royalty tu di buat berdasarkan perjanjian dgn Petronas,bukannya DAP.DAP tak akan mengambil alih BN tapi bersama dalam pakatan,seperti MCA dlm BN.
Mana ada 90% masuk poket dia orang? Kalau ada lapurkan pd SPRM.
Bongok punya argument,macam guna kepala lutut saja.
Buat apa nak berdialog sesedap rasa-tanpa rasionaliti.
Biarlah ia dtg berfakta.

Anonymous said...

Mengapa Rabbi Abraham Cooper Sokong Anwar ?

AIDCNews – 25/07/11 – Laman rasmi Datuk Seri Anwar Ibrahim, anwaribrahimblog menyiarkan kecaman Rabbi Abraham Cooper terhadap Utusan Malaysia yang mengaitkan dengan peranan Yahudi di sebalik perhimpunan haram BERSIH 2.0, 9 Julai lalu.

Persoalannya kenapa Anwar berminat menyiarkan pandangan Rabbi Cooper, salah seorang daripada 50 Rabbi Zionis yang paling berpengaruh di Amerika Syarikat (AS) itu dan kenapa pula Rabbi itu berminat mengecam Utusan Malaysia dan kerajaan Malaysia yang disifatkan menyokong Anwar dan pergerakan BERSIH ?

Dalam artikelnya itu, Rabbi Cooper, lebih berminat menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad, walaupun kini beliau bukan Perdana Menteri Malaysia lagi.

“Dan Mahathir merupakan seorang anti-semitik (anti zionisme) “, kata Rabbi Abraham Cooper yang hanya mengiktiraf Dr Mahathir sebagai anti-semitik di Malaysia dan bukan seteru politiknya, Anwar Ibrahim, yang sebelum ini pernah diwar-warkan sebagai anti-semitik.

Pada Jun tahun lalu, Jackson Diehl dari The Washington Post telah menuduh Anwar Ibrahim sebagai anti-semitik berdasarkan ucapannya dalam demonstrasi di luar kedutaan AS itu yang menuduh kerajaan Malaysia dipengaruhi dasar Yahudi apabila mengupah syarikat firma, APCO Worldwide.

Akibat ucapannya itu, Anwar terpaksa berkunjung ke AS untuk memohon maaf kepada tokoh-tokoh Yahudi terutamanya, Malcolm Hoenlein yang menjadi ketua kepada Rabbi Cooper di AS. Klik di sini

Rabbi Cooper dan Hoenlein merupakan dua tokoh yang dirujuk untuk menjadi penasihat antarabangsa badan penyelidikan Zionis yang berpengkalan di Kanada iaitu The Canadian Institute for Jewish Research (CIJR). Klik di sini

Bermakna apabila Rabbi Cooper mula mengecam kerajaan Malaysia dan Tun Dr Mahathir memberi mesej bahawa permohonan maaf Anwar telah diterima ?

“Orang-orang Islam (di Malaysia) menuntut kebebasan dan demokrasi yang lebih. Bukan pengaruh Yahudi memandu ahli minoriti untuk berdemonstrasi jalan-jalan di Kuala Lumpur, tetapi disebabkan oleh kegagalan kerajaan Malaysia mengamalkan demokrasi untuk memberi hak dan peluang sama rata kepada semua rakyatnya”, kata Rabbi Cooper yang merujuk kepada kenyataan Maria Chin Abdullah, jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0.

Marina Chin Abdullah merupakan tulang belakang BERSIH 2.0 selepas Dato Ambiga Sreenevasan, bahkan peranan Marina lebih meluas berdasarkan rangkaian antarabangsanya yang berkaitan dengan NED (National Endowment for Democracy) dan OSI (Open Society Institute) yang kedua-dua badan ini didalangi oleh agenda zionis.

Sekurang-kurangnya, empat NGO yang digunakan oleh Marina Chin untuk mencapai objektif demokrasi di Malaysia iaitu EMPOWER, NIEI (National Institute for Democracy and Electoral Integrity), JAG (Joint Action Group for Gender Equality) dan WDC (Women’s Development Collective)

Marina Chin juga merupakan Pengurus Kanan SIS (Sister In Islam).

Anonymous said...

Orang kata kelantan & terengganu tu 95% penduduk orang melayu.. kata nak tolong melayu. Mana pegi royalti minyak? Apasal tak nak tolong org melayu nih? DAP tak rembat duit tu.

Duit subsidi tu bukan mak bapak ekau punya. Tu duit cukai rakyat bayar.

Anonymous said...

#Kesimpulannya:
Jangan Pangkah Dacing....

Takde tapi-tapi.....

-MatCermin-

Anonymous said...

cuba kita singkap kembali apakah rahsia survival politik PAS? tidak sukar kerana semua sudah boleh menghafal. 1) mempergunakan agama untuk kepentingan politik. 2) memburukkan pihak lain kerana tidak mampu membuktikan diri lebih baik dari pihak lain. 3) menagih simpati dengan penipuan dan spekulasi tanpa bukti.

Anonymous said...

#Kesimpulannya:
Jangan Pangkah Dacing....

Takde tapi-tapi.....

-MatCermin-

Anonymous said...

1- Rupa-rupanya Mat Sabu telah lama mengetahui kegiatan membontot Anwar kerana beliau pernah menjadi driver Anwar ketika beliau menjadi ahli ABIM bersama-sama dengan Abu Ya Arqam.

2- Jadi tidak hairan lah bila Mat Sabu menjadi orang pertama yang mengelar Anwar Al-Juburi semasa di sessi Parlimen, kerana beliau telah ketahui benda ini awal-awal lagi sebelum beliau berjumpa Ummi Hafilda. Perjumpaan dengan Ummi Hafilda hanyalah sebagai pengesahan dan maka itu beliau berani mengeluarkan kenyataan di Perlimen disebabkan kekebalan yang beliau perolehi.




3- Jika driver-driver Anwar pernah di bontoti Anwar, maka tidak hairanlah ‘you-know-who-bontoti-who’.

6- Di rasakan Mat Sabu pun kaki bontot juga disebabkan kes khalwat beliau pada satu ketika dulu dengan Norma di bilik 121 Hotel Perdana, juga melibatkan menyabu minyak angin di bontot.

7- Bermakna Mat Sabu dan Anwar adalah member-member membontot. Member-member sesembelit.

“Semua ini add-up. Omputeh kata ‘1+1=2’ ”

8- Bab Mat Sabu pernah menjadi driver Anwar perlu pengesahan. Mungkin Ibrahim Ali boleh sahkan kerana mereka dulu-dulu pernah bersama-sama didalam Abim.

“Mat Sabu yang juga bekas ahli abim merangkap driver kepada anwar juga menyedari hal yang sama (yang Anwar membontot)”

Anonymous said...

Anwar, Mat Sabu, DAP tak rembat duit royalti orang melayu kelantan & terengganu juga duit sawit felda.

Siapakah gerangannya?

LAKUM GEN2 said...

WOIT MATCERMIN.. LU MEMANG COOL HEHEHE.

UNTUK YG LAIN-LAIN, WOI!! PENEROKA SAMAN FELDA SEBAB TUNTUT HAK SENDIRI, GASAK DIORANG LAA.. KALAU FELDA JUJUR APA NAK TAKUT??

UNTUK PEKERJA FELDA YG DOK MELALAK KAT SINI, KAU APA SUSAH! KAU CUKUP BULAN DAPAT GAJI. KAU PONTENG KE, KAU MENGULAR KE.. KAU TETAP DAPAT GAJI. YG KAU SIBUK PASAI PENEROKA TUNTUT HAK DIORANG TU PEHAL?? KAU TU YG TAK BERSYUKUR, SEBAB ADA PENEROKA LAA KAU ADA KERJA!!

Anonymous said...

Dia bukan pekerja Felda tapi pencacai amno, dia bising pasal dengki, peneroka menang dan dapat hak mereka sendiri, melayu amno dulu kini dan selama-lamanya memang dengki, busuk hati, pemusnah ekonomi negara, pemusnah maruah bangsa, penghancur temadun bangsa, perosak negara, pengaib bangsa sendiri, penjual negara diselatan Tambak Johor.
Tapi dah jenis muka sardin, bangsa yang tak tahu malu, tunjuk bagak dia lah pejuang bangsa yang berjiwa rakyat, aku nak tulis panjang-panjang riwayat amno ni tak larat tapi kalau nak berdebat hatta letak najib campur dgn si syamudin kat depan aku any time je aku boleh belasah dia orang ni, Roslan Kassim pun tegagap-gagap hari itu aku belasah , tapi puak2 ni pandai bermuka2 berdepan dgn kita bila dah tak boleh nak makan itu jam juga dia buat pusingan u lepas tu dia pulak buka jalan lagi, dah nampak macam sekepala pulak dia dgn kita. Benda dah memang tak betul dia nak jadi betul jalan mana, jalan mudah nak elak kena lebih parah lencung cerita saja le.

sman said...

anon 10:33,

Itu lah kau orang bukan cerdik sangat,tak faham pun kegiatan ekonomi,tak faham putaran ekonomi,tak faham kesan ekonomi.Kalau kerajaan buat projek 100 juta,beri pada kontrektor Melayu,tapi siapa yg supply besi,simen,pasir,kayu batu,dsb,tiap-tiap urus niaga ini akan memberi keuntungan kepada pembekal.Upah kerja pegi pada Mat Bangla dan Mat Indon,tapi mereka ini kemudiannya membeli bekalan hidup mereka dari Melayu ke?.Yang Melayu dapat paling tinggi 10 %,itu pun kalau untung,kalau rugi ,habuk pun tarak.Mana nak untung harga bekalan barang utk projek di kawal oleh geng DAP.

Satu lagi tengok di bandar.Bila kerajaan buat pembangunan di satu kawasan,harga hartanah di kawasan berkenaan meningkat.Siapa punya rumah di kawasa tersebut? Mejoritinya geng DAP.Mereka lena tidur,tapi harga rumah mereka meningkat kerana projek kerajaan.Melayu mcam k apa dapat?.Macam akau ni tahan lah juga,ada 3 biji rumah di kawasan mereka dapat juga tempias hasil sejuta lebih meningkat nilai harta.

Alhamdullillah,sekarang orang Melayu walau pun tak dapat property gain,untung kerana supply barang dsb nya macam geng DAP,dapat juga kelebihan di jabatan kerajaan ,boleh kerja cari makan,jadi cekgu,jadi kerani jadi pegawai dsb,Masuk U pun kelulusan kalau compare dgn geng DAP jauh kebawah,tapi gomen bagi juga peluang utk belajar.Puak-puak DAP marah pun gomen buat dek je.Nanti kalau PR memerntah semuanya tak memulas.Kalau kau tak percaya tunggu.

Anonymous said...

Apa-apapun:-
Jangan Pangkah Dacing yang penting sekali....

Anonymous said...

Jangan Pangkah dacing
Jangan Pangkah dacing
Jangan Pangkah dacing
Jangan Pangkah Dacing

Anonymous said...

Sapa jual tanah melayu kg berembang, tudm sg besi, penjara pudu, genting kat tokey2 cina?

DAP ke? Anuar ke? Mat sabu ke?

sman said...

Anon 10:52:00

Kalau pun betul apa yg kau kata,kau ingat bila PR perentah nanti,tak buat kerja tu ke.Geng DAP akan lebih bermaharaja lela,entah-entah status reserve Melayu pun mereka nak hapuskan,senang mereka beli tanah org Melayu yg memang suka jual tanah.

Tapi itu semua cerita lama.Masa Anwar dalam Umno mengapa dia tak halang ,atau ambil balik tanah tersebut?.Kan ke dia menteri Kewangan dan TPM.

Kau tak terima kasih pada Umno ke kerana dapat Sabah dan Serawak masuk Malaysia?.Kau tak terima kasih pada Umno ke kerana buka berjuta ekar pada org Melayu dalam Felda.kau sangka tanpa bantuan kerajaan,org Melayu boleh buka tanah seluas itu ke?.Tanah tepi rumah pun tak terjaga.Kau sendiri berapa ekar tanah yg kau dah usahkan,atau pun kau hanya tahu gantung poster penjenayah sex?Cermin lah diri tu.

Jangan pandang ke belakang,tanya diri kau sendiri apa yg kau dah buat utk memperbaiki keadaan orang Melayu.Kalau setakat sokong Anwar,apa Anwar dah buat memajukan org Melayu selama dia dalam Umno?.Melayu macam kau langsung tak guna ,diri sendiri tak terjaga,tak semaju mana,tak membantu sebangsa,tak menambah pendapatan negara,membebel saja yg tahu.Pooraaah.

Anonymous said...

KESIMPULANNYA:......

Jangan Pangkah Dacing....
Tapi Pangkah UMNO.. UMNO..UMNO..
Jangan Pangkah Dacing....
Tapi Pangkah UMNO.. UMNO..UMNO..
Jangan Pangkah Dacing....
Tapi Pangkah UMNO.. UMNO..UMNO..
Jangan Pangkah Dacing....
Tapi Pangkah UMNO.. UMNO..UMNO..

Anonymous said...

apasal plak ko ckap geng dap,apa salahnya klau ko ckap geng MCA,lagi tepat.....

Anonymous said...

itu kelapa sawit kira masyuk la, tapi bapak aku daripada aku lahir 1982 sampai aku spm 1998,bila dapat hasil jer felda potong sana potong sini tinggal baper SEN jer sekilogram getah sekerap tu belum dikira musim hujan lagi,warga felda kena berikat perut. sampaikan aku nak benti sekolah,tak dak duit nak bayar duit SPM.itu dinamakan kebajikan?kalau nak mewah,time mengundi,mintak sumer dapat....TAK PERCAYER? Tanya la anak2 FELDA.....

sman said...

anon 11.30

MCA ikut naishat Umno,tapi DAP bagi 'nasihat' pada Pas dan PKR nanti.Kalau tak caya tengok apa jadi pada Azizan.

Geng Dap dan MCA 2X5 lah tu,tapi sekarang puak tu dah lebih perangai DAP,kau tak nampak ke.Baca tulisan mereka dalam M'siakini,dan Msia Insider,Anwar pun mereka maki hamun bila tak kena dgn selera mereka,Azmin pun terok mereka hentam.Begitu juga apa yg di alami oleh Aziza,Ust Nasha,Hj. Hadi.Yg tak kena NIk Aziz je,sebab,Nik Aziz selalu keluar 'fatwa' yg menyebelahi mereka.Baca lah sikit sdr ,jgn bergadang di Pahang Daily ni je.

Aku sebelum ni menyokong PR lebih kuat dari kamu tu,tapi bila lihat perangai dia org macam tu,aku undur.tambahan pulak Anwar sah kaki x bagi aku. Bila video sex tu keluar,aku percaya 100% sekarang,tambah pula aku banyak lagi dengar penerangaan dari bekas org yg rapat dgn Anwar,semuanya menjurus kepada apa yg di tuduh bukan fitnah tapi benar.Aku ada akal,aku boleh fikir,yg mana cerita lebih benar dan aku juga tengok siap yg bercerita.So,sesat di hujung jalan balik kepangkal jalan,sekarang aku nak tebus kesilapan aku,kerana menyokong kaki sontot dan memberi muka pada LD.

sman said...

anon 12:32;00

agak nya yg potong sana potong sini tu pasal nak standby baya apa yg kau orang minta masa mengundi tu lah.Itu lah jangan suka meminta-minta dah kena tipu.Mana ada orang nak beri percuma,kalau tak caya tanya LD,bila dia beri misti dia akan kemut balik nanti,malahan lebih besar yg dia hentam.

Anonymous said...

lakum GEN2, aku anak peneroka lakum jugak.ader geng jugak kat sini.

Anonymous said...

sman said...
kami bukan jenis yang bermintak2, harap awak dapat perbetulkan kenyataan awak. warga felda amat bersyukur sebab dapat jadi peneroka. TETAPI jangan menindas orang yang tak berpelajaran macam mak ayah kami!!!!!!........ko ingat ko tu cerdik sangat?..ko dok baca utusan meloya,berita hairan tu dah dikira bagus sangat ker??

Anonymous said...

Senarai sebahagian rekod UMNO/BN menggadaikan tanah Kerajaan dan Tanah Rizab Melayu ke tangan cukong dan syarikat asing :

1 - Tauke-Tauke Cina (KLK) telah dianugerahkan dengan TANAH KERAJAAN di kawasan Lekir, Manjung seluas 2,000 ekar.

2 - United Plantation (Syarikat milik WARGA ASING) telah dianugerahkan dengan TANAH RIZAB MELAYU di kawasan Beruas, Manjung seluas 5,000 ekar.

3 - 1,500 ekar TANAH KERAJAAN di kawasan Bandar Baru Kampar pula telah dianugerahkan kepada MCA untuk membina Kampus UTAR (Universiti Tuanku Abdul Rahman) dimana pembangunan ini sepatutnya diberi peluang kepada Kontraktor Melayu yang berkelayakan.

4 - Pengusaha Pertanian Kaum Cina telah dianugerahkan dengan TANAH KERAJAAN di Cold Stream, Bikam, Bidor seluas 12,000 ekar.

5 - TAPAK KILANG PERAK HANJONG di kawasan Padang Rengas, Kuala Kangsar seluas 200 ekar bertaraf TANAH KERAJAAN telah dianugerahkan kepada YTL Corporation (Yeoh Tiong Lay).

Anonymous said...

sman said...
aku bukan memberat maner2 parti, tapi pasal felda ni cam ader yang tak kena la....

Anonymous said...

sman said....

ko ni tau sgt ker pasal ekonomi?...kalau yer pun bagi pada kontraktor melayu tapi hasil tak BERKUALITI.kau faham tak maksud kualiti???...bukak kamus dewan bahasa.yela ko kan tau ekonomi jer kan?...pendek kata sumer bahan binaan gred c, nak untung lebih...pegi la tengok rumah peneroka kat felda2...cantik tapi tak ader kualiti..ini sikit jer...

Anonymous said...

#Kesimpulannya:

Jangan Pangkah Dacing....

Takde tapi-tapi.....

Cakap X guna,
Tembak X kena.

-MatCermin-

Anonymous said...

cayalah mat cermin!! aku sokong... kita kena berubah, jangan dok penuh uncang sendiri jer.berbaktilah secara adil dan saksama.ingat lah, allah sentiasa perhatikan kita.. wahai pemimpin sekilian,pimpinlah kamu ke jalan allah,jalan yang di redhaiNYA..

Anonymous said...

Orang Melayu dok saman Orang Melayu. Elok sangatlah tu. Yang jadi lawyernya (loyar buruk) orang India dan Cina..

Anonymous said...

anonymous 1:42:00 PM......

memang elok, bgusla saman untuk kebenaran.salah ker???.....aper punyer cetek otak kau?...aper nak dibanggakan melayu sama melayu tapi asyik nak menindas jer...? yang ditindas lak golongan peneroka..kau tau tak betapa bernilainyer peluh keringat deorang?...aku tau la sebab aku anak peneroka...cuba awak cter?...

sman said...

anon 1:19::

Rasanya pasal ekonomi ni susah lah kau org nak lawan aku,point kau tu pun tak ada kaitan dgn hujah aku.Pokoknya dollar and cents tu lepas kesiapa,itu hujahnya aku.
Apa lah kau orang ni.

Kalau kau nak cakap pasal kualiti,kita boleh cerita pasal kualiti.Memang bagi aku hasil kerja orang Melayu,kecuali dlam bidang-bidang tertentu ,kurang berkualiti dgn geng DAP.Aku jadi director sebuah syarikat,sederhana,ada seorang eksekutif Melayu dan seorang eksekutif Cina,memang kualiti kerja yg Cina tu jauh lebih baik.Pasal bangunan aku tak nak blame Cina ke Melayu sebab yg buat kerja mat Indon dan mat Bangla,tapi yg supply barang 99% Cina,Melayu ambil persen saja,jadi kau blam lah sapa kau nak blame.

Kerana aku tahu kualiti kerja yg berbeda ini lah yg menyebabkan aku takut PR memerentah.Kalau pakai sisitem meritokrasi,org Melayu 20 % je boleh dapat kerja dgn gomen,30% je boleh masuk U dan business,out lah sebab gomen dah tak ada mata nak tengok kelemahan org Melayu dan nak bantu mereka.Kau faham tak apa yg aku ulas ni?.Sekali lagi cermin diri kau tu,kau boleh masuk dalam 20% atau 30% tu ke.,kalau boleh ok ,kalau tak boleh ,fikir baik-baik sebelum sokong PR.

Aku ni kesian kat kau orang,aku tak risau pasal diri aku,sebab aku memang dah boleh bersaing dgn mereka.Kalau tidak masa kan aku boleh berdikari,buka kilang sendiri,dan sedang membesarkan perniagaan sendiri.Apa Cina buat itu yg aku buat.Anak-anak aku pula cakp omputeh boleh,Cina boleh ,cakap Melayu malas sikit,sebab kalau aku cakap Melayu dia org respon lambat .

Sebenarnya di sini je aku berdialog dgn kau org ni,di luar aku malas nak citer nanti kau kata aku meninggi diri.

Sat lagi kau sebut pasal kamus Dewan Bahasa tu,sebenarnya aku ada jasa pada kamus tu,tapi tak yah citer la.

anon 12:46:00,

Laaa kan ke kau yg tulis bila minta dekan piliharaya je dapat...

Anonymous said...

Kesimpulannya:

Jangan pangkah Dacing.

Habis cerita.....

Jangan jadi burung kakak tua.....

Cakap je tau. makna X tahu...


-MatCermin-

Anonymous said...

Habis kamu yang tak sedar diri Smang dah 54 tahun Amno duk kasi peluang pada cina, jadi apa nak heran hari ini bangsa tu yang jadi makhluk yang terkaya sekali dalam Malaysia . Kamu ini pun aku tengok cakap macam kartun, sekejap macam ini sekejap macam itu, flip flop Selama 54 tahun Amno perintah kamu senaraikan kat sini, aku nak tengok mana satu melayu yang terkaya dalam 10 senarai milikan harta kekayaan, tak ada punya, tak usah nak temberang le, Mukriz Mahathir dan Bukhari itu pun senarai yang 13 dan 17 orang terkaya di Malaysia, itu pun pasal anak bapak, 2007 ekonomi merudum hampir bengkrap dia, bapak dia lah yang jadi tukang selamatkan, kalau tak ada duit rakyat dah lingkup anak Mahathir tu, tak usah banyak cerita le. Kalau setakat macam kamu yang duk dari pagi sampai ketengah malam duk merapu dalam blog mungkin tergolong dalam ranking 28,998,997 orang yang tak mungkin jadi kaya kut, usah nak bagak le, orang bijak tahu menilai siapa bodoh siapa pandai.
Ramai dah rakyat Malaysia tak suka dengan Amno, hanya sedikit masa dan selangkah saja lagi yang perlu untuk jadi penentuannya, sejarah dah membuktikan pada 2008 yang lalu.
Tak kira apa bangsa pun melayu, cina, india, benggali, mca pun dah nampak tanda-tanda yang memberangsangkan sejak kebelakangan ini, daripada menteri-menteri dalam Amno, hingga ketua cawangan Amno pun dah meluat dan berani bersuara atas kebenaran dan memperakui terhadap tuntutan rakyat, dah jelaskan ?, tak caya tengok balik apa kenyataan mereka baru-baru ini, takkan itu pun kamu tak boleh nak faham dgn Amno. Kamu saja yang tak pernah sedar diri dan ketinggalan dari arus kebangkitan ruh reformasi 1998.

Anonymous said...

sman said...

"Aku ni kesian kat kau orang,aku tak risau pasal diri aku,sebab aku memang dah boleh bersaing dgn mereka.Kalau tidak masa kan aku boleh berdikari,buka kilang sendiri,dan sedang membesarkan perniagaan sendiri.Apa Cina buat itu yg aku buat.Anak-anak aku pula cakp omputeh boleh,Cina boleh ,cakap Melayu malas sikit,sebab kalau aku cakap Melayu dia org respon lambat .

Sebenarnya di sini je aku berdialog dgn kau org ni,di luar aku malas nak citer nanti kau kata aku meninggi diri"..

bangga aku orang melayu ada kilang sendiri @pn ko berpaling tadah sebab parti pemerintah skg masyukkk... wow!!! gempak beb.. tapi aku arap ko adil ngan orang bawah.tu yang aku tekankan disini..
walaupun aku blaja x tinggi,aku tetap syukur aper yang ader..saudara, aper nak di banggakan anak pandai cakap omputih??... tapi ngaji quran tak leh? aku arap anak ko tak la sampai camtu..aper jasa kau pada kamus dewan bahasa?..kalau setakat nak ngengcing tak yah la..

sman said...

anon 3:49:00,

Itu yg kau tak begitu arif,kita tak bermusuh dgn Cina,tapi mereka juga kena faham kedudkan kita org Melayu yg lemah.Depa nak cari wang selama ni kita tak gaduh,tapi jang lah dah dapat kekayaan melimpah ruah sekarang nak kuasa pula,dah tunjuk mereka lebih kuat.Kalau tidak masakan mereka sentiasa nak ugut,tinggalkan PR bila Pas buat sesuatu yg tak kena dgn mereka.

Sekali lagi aku minta kau orang baca komen-komen mereka dalam Msia kini dan Msia Insider juga dulu Msia Today.Ada yg direct mereka kutuk melayu ada yg indirect.Sekarang mereka banyak kutuk Melayu Umnono,nanti merka akan kutk npula parter mereka dalam Pas dan PKR.Sebab kelebapan Melayu ni 2X5 je,tak usah nak kata le.Dulu time, Azmin lawan Zaid,mereka sokong Zaid,Anwar dan Azmin macam-macam mereka tibai,macam Anwar dan Azmin tak ada jasa pada PKR.Sekarang bila Zaid cabut,mereka bodek pula Azmin dan Anwar.Kau org tak perasan ke kerja mereka.Kalau kehendak mereka ,mereka lonjak bagai nak rak ,kalau tentang je mampus mereka tibai.Pemimpin Pas selain Nik Azizi,siapa yg mereka tak hentam?.

Kalau PR memerntah nanti kau org tahu lah macam mana.Aku ,memang aku bukan nak tinggi diri,aku dah buat persediaan,aku dah ke Jepun dan Keindonesia pun cari peluang perniagaan,tak perlu jadi kroni.Berniaga tak perlu gaya tapi usaha.

Semalam aku pergi cari supplier bahan mentah aku di Pucong,aku tengok orang Cina berniaga,ala hai,duit masuk banyak tapi tempat mereka berniaga selekeh je.Tapi tanya lah apa saja kita mahu ,mereka bersedia utk supply.Aku rasa kau org Melayu dalam PR,memang tak terlawan punya,ketingglan lah nati.

Tengok sekarang,kau orng asyik asyik politik PR,org Cina berapa kerat sangat yg kesah,mereka terus berusaha dan berniaga.Kalau PR mengan mereka kata mereka sokong PR,kalau kalah mereka kata mereka sokong BN.Kau org?.Kalu aku cakap kau org kata aku sombong ,bodoh dan sebagainya ,tapi aku tak peduli,aku nak bagi kau org ingat.Nak marah ,marah apa aku peduli,akumacam tu juga.Terus berusaha

sman said...

anon 4.03;00

T.kasih lah kerana bangga,tapi kau lebih baik berbangga dgn diri kau sendiri,jangan rasa rendah diri.Orang Cina datang dgn tangan kosong boleh berjaya ,kau org bila lagi?.Kau org Pakatan tentu dah bersedia sakan berhadapan dengan cabaran sistem metrokrasi,dan bersaing dgn geng Dap.

Kalau dah usaha tak berjaya tak apa,tapi jangan pulak dah lah tak berusaha dan bila tak berjaya kau salah kan Umno atau kerajaan .Buruk-buruk Umno dan kerajaan dia tak pernah sekat org utk berjaya,apa tah lagi orng Melayu.Macam-macam galakan ada.Kalau kau bandingkan janji Umno dan janji Anwar satu harinati kau tahu siapa lebih boleh di percayai.

Aku memang dah berpaling tadah dari menyokong PR,aku bersedia di katakan pengkhianat,asalkan aku tidak khianat kepada ugama,bangsa dan rakan yg jujur.Tapi kalau rakan tak jujur ,boleh belah lah.tanya hiro kau sorang tu,jujur ke dia mengatakan 'itu bukan saya,tanya juga isteri dan anak hiro kau tu,jujur ke dia mengatakan 'itu bakan suami atau bapa saya'.Kau kena jujur juga pada diri kau sendiri,ada ke tidak terdetik di hatikau :'betul rasanya hiro aku ni ,buat kerja macam ni',cuma kau org takut parti kau hancur,itu yg tolak perkara ni tu.Kalau kau nak tanya HH pun boleh ada tak persaan begitu pd dia.

Anonymous said...

Kalau.. kalau.. kalau..

Kalau bn dah tumbang:
1. minyak turun
2. harga barang turun


Insyaallah

Anonymous said...

Smang kamu terlalu banyak kenyataan yang berputar putar, aku nasihat buang perangai buruk melayu yang kamu ada, Tanah Melayu pun dah Amno buang sejak lama dulu. Aku sangat yakin kamu takkan boleh berjaya dalam apa pun perniagaan yang kamu ceburi pun kalau sikap kamu macam ini.
Kamu akui apa saja perniagaan di Malaysia kamu tak boleh lari dari berurusan dgn bangsa cina, kalau bangsa cina tak berhati perut seperti kamu, melayu dah lama mampus. Cina takkan menjadi kuasa ekonomi Malaysia kalau bukan Amno yang membuka segala ruangnya. Pemimpin Amno takkan kurnia segala projek yang menguntungkan kepada cina kalau bukan kerana wang, sebab itu pemimpin Amno melayu sangat pantas menjadi jutawan bila ada kedudukan, semua bangsa Malaysia sedar hal ini. Kamu risik le dengan teman-teman cina yang ada link dgn pemimpin kanan parti Amno, cuma sekarang agak susah dah sikit, sebab Amno dah tak ada duit, projek semakin kurang, Cina pun dah mula kurang datang.
Hanya khazanah negara untuk pemimpin tertinggi parti yang masih berpeluang buat kekayaan, peringkat bawah dah kering kontang. Banyak dah kawan-kawan aku dalam Amno yang dah nak tenggelam. Dalam hati aku kata baru padan.
Kalau lama lagi Amno pegang tak ada benda lagi dah anak melayu nak dapat peluang termasuk lah kamu sekali smang.

Anonymous said...

#Kesimpulannya:

Jangan pangkah Dacing.

Takde tapi-tapi....

-MatCermin-

Anonymous said...

anon 2132..tulah ko ni, aku nk ckap ko bahalol ko marah,tapi kenyataannya ko ni mmg bahalol,jgn marahnya hehehe..apa salahnya dap nk tegur anwar ke azmin ke mahupun nik aziz jikalau ianya membawa kebaikan dlam parti,itulah ko terlampau lama sgt duduk dlm parti BABINASIONAL,itulah jadinya,aku rasa dlm parti BABINASIONAL mungkin permimpin bawahan mcm ko ni tak berani nk menegur permimpin atasan,itu pasallah,permimpin atasan kayaraya semua makan duit rakyat,yg ko melopong,setakat tengok video sex dah percaya 100% susahlah,tulahlah aku ckap ko bahalol,sebenar ko ni lah yg sesat di hujung jalan,lain kali klau nk brcakap fikir dulu,bangang....

Anonymous said...

KESIMPULANNYA:......

Jangan Pangkah Parti Angguk Saja....
Tapi Pangkah UMNO.. UMNO..UMNO..
Jangan Pangkah Parti Kencing Rakyat....
Tapi Pangkahlah UMNO.. UMNO..UMNO..

Anonymous said...

## Pada yang belum faham tu:

Jangan Pangkah Dacing
(United Malay No Otak)

-MatCermin-

ahsam said...

kawe tu yg menumpang keja ngan felda umah lagi baik drp peneroka masa sawit rega tak ada kawe gaji tak le kena potong tiap2 gaji ada keja tak berapa ada boleh le

umnobingai said...

dey tambi mana ada umno bertanding

Anonymous said...

Tu le Baghal betul bebudak Umno ni, dia sendiri punya parti pun dia tak tahu yang parti dia sekali pun tak pernah pun bertanding, baik pilihanraya kecil apalagi le pilihanraya umum. Oii mamat umno dah le tu, lagi kamu bertenggek dlm parti cap keris tu lu olang semua jadi lagi boloh la....

Anonymous said...

## Pada yang belum faham tu:

Jangan Pangkah Dacing
(United Malay No Otak)

Takde tapi-tapi
Jangan tidak-tidak

-MatCermin

Anonymous said...

Wednesday, July 27, 2011 10:28:00 PM

naper ko sakit hati sangat bila peneroka nak saman felda?..biar la deme nak saman,aku pun setuju sangat2..bior rakyat nampak ketelusan felda...deme ader hak aper?...betol aper aku cakap?..kalau betol felda BERSIH,deme tak perlu takut..

PERINGATAN: KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM BLOG INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN
[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]