pahangdaily pahangdaily Author
Title: Memalukan: Puak-Puak "Blogger UMNO" Tersalah Fakta Gara-Gara Mahu Mempertahankan Sijil ISO Serta "Kreadibiliti" Jabatan Kimia Malaysia (JKM)
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
Baru semalam saksi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahi m iaitu konsultan molekular genetik dari Australia, Dr Brian Mcdonald menggemparka...
Baru semalam saksi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu konsultan molekular genetik dari Australia, Dr Brian Mcdonald menggemparkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dengan pendedahannya bahawa Jabatan Kimia Malaysia (JKM) tidak mendapat pensijilan ISO17025 yang dikeluarkan oleh American Society of Crime Laboratories Directors (ASCLD). Dalam pendedahannya, Brian menyatakan bahawa mana-mana makmal yang menjalankan ujian DNA harus mendapat akreditasi di peringkat antarabangsa. Namun difahamkan makmal JKM di mana ujian sperma kes liwat Saiful dijalankan gagal memperoleh sijil ISO setelah tamat pada Oktober 2005. Makmal tersebut yang diberi tempoh lima tahun daripada tarikh tamat untuk memenuhi piawaian masih tidak mendapat pengiktirafan malah diberikan tempoh lanjutan sebanyak dua kali yang akan berakhir pada Oktober nanti. Namun, anehnya tiba-tiba berlumba-lumbalah dalam blog-blog pro kerajaan mengatakan Dr.Brian dan pihak pembelaan Anwar telah "terkantoi" dengan tuduhan tersebut. Malah dalam blog seperti Empayar Pemuda, dengan jelas memaparkan tajuk "Terkini: Surat Dan Sijil Yang Mengkantoikan Dakwaan Anwar Dan Peguambelanya". Dalam sedar atau tidak ada sesuatu yang melucukan ketika mereka ghairah menyebarkan info terbaru ini. Seolah-olah pakar dari Australia yang mendedahkan perkara itu telah tersalah maklumat.


Klik, untuk besarkan kedua-dua gambar surat (sijil) akriditasi makmal
yang dikeluarkan
American Society of Crime Laboratories Directors

Namun, apa yang melucukan kami ialah rupa-rupanya mereka (Blogger UMNO) yang terkantoi dan tersalah maklumat dalam hal ini sebenarnya. Apa yang mereka paparkan itu hanyalah surat yang dikeluarkan oleh American Society of Crime Laboratories Directors yang memberi peluang kepada Jabatan Kimia Malaysia (JKM) melanjutkan tempoh permohonan mendapatkan Sijil ISO17025 yang diperkatakan itu. Sedangkan sijil sebenar memang masih belum diperolehi oleh pihak terbabit sebenarnya. Sila lihat bukti dibawah sebagai mengukuhkan lagi maklumat terbaru kami ini. Maknanya disini, siapakah yang terkantoi sebenarnya. Oleh itu, dinasihatkan kepada mereka supaya mengkaji terlebih dahulu sebelum mempertikaikan fakta yang telah didedahkan itu.


Bukti, Sijil sebenar ISO17025 yang sepatutnya diperolehi oleh JKM
Sila klik pada imej berkenaan untuk besarkan gambar sijil tersebut

Why Is ISO 17025 So Important To Us In Forensic Science?


[Dengan pendedahan ini juga, maka ia jelas sekali membuktikan Jabatan Kimia Malaysia (JKM) memang tidak pernah mendapat sijil ISO seperti yang dinyatakan. Cuma yang ada ialah beberapa surat dan lanjutan terhadap permohonan mereka selama ini. Ia jelas membuktikan yang jabatan terbabit sememangnya tidak diikhtiraf oleh antarabangsa terutamanya dalam melakukan ujian DNA itu sendiri. Oleh yang demikian benarlah laporan Dr.Brian Mcdonald bahawa Makmal tersebut yang diberi tempoh lima tahun daripada tarikh tamat untuk memenuhi piawaian masih tidak mendapat pengiktirafan malah diberikan tempoh lanjutan sebanyak dua kali yang akan berakhir pada Oktober tahun ini. Tidak ada manipulasi atau sebarang fakta bercanggah seperti yang diperkatakan oleh Blogger UMNO terbabit. Ini bermakna mereka sebenarnya yang telah "terkantoi" dan bukannya pihak pembelaan dalam kes yang sedang dihadapi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim ini sebenarnya. Sama-samalah kita fikirkannya].

Advertisement

Post a Comment

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 8:45:00 AM

Adoi... macam budak sekolah la tarafnya blog-blog pencacai najis UMNO. Lucu-lucu.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 9:10:00 AM

aku rasa puak pembangkang yang kantoi..korang nih bingai ka? patutnya fokus pada kes liwat, nih alih2 dok bising pasal pengiktirafan makmal..kalo la tak diiktiraf, lepas nih lepas la segala perogol2 yang memang dah masuk lokap? tak sabar nak tunggu anwar join geng2 sungai buluh resort :)

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 9:14:00 AM

Puak2 UmnoApcoPorno ni mmg bahlol, bangang dan baghal. mereka tak tahu pun tentang ISO ke, kimia ke, apa ke,,, yg mereka tau sokong jer umno tu.

Saya percaya kalau satu hari Najib kata: "Taik Rosmah sebenarnya wangi".. saya percaya pencacai, penjilat dan bloger ternakan UmnoApcoPorno ni akan berlumba2 mengatakan: "ya.. memang wangi Datuk seri... mmg wangi.."..

Tu lah standard dungu mereka!

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 9:32:00 AM

Seronok nampak mengetawakan diri sendiri..

Jangan terlalu teruja sangat memperbodohkan diri sendiri sehinggalah pihak Jab kimia memberikan keterangan..

Bukan apa, takut korang malu sendiri je nanti..

Apa engko ingat, dengan 'presentation' seperti di atas tu dah cukup ke untuk menafikan akreditasi yang diberikan oleh pihak ASCLD kepad Jab. Kimia ke ??

Bangga ke dapat keluarkan penulisan sebegitu ??

Kononnya cukup fakta dan bukti la tu.. korang tu sama bodo je ngan loyer pak liwat tu.. hehehehe..


By the way ..

Sila rujuk :

http://www.thetruthaboutforensicscience.com/why-is-iso-17025-so-important-to-us-in-forensic-science/

Why is ISO 17025 so important?


It is extremely impor­tant for two major rea­sons: first, ISO 17025 pro­vides for min­i­mum thresh­olds of accept­able prac­tices for those engaged in test­ing and cal­i­bra­tion[i],[ii]; and sec­ond, because more than likely..

--- >> your lab­o­ra­tory is not ISO 17025 com­pli­ant, but it soon might be.

-- >> On March 31, 2009, a "water­shed" moment in the mod­ern prac­tice of Foren­sic Sci­ence occurred when "ASCLD/LAB announced that it would no longer accredit lab­o­ra­to­ries through its Legacy pro­gram".

---- >> "Instead, it now offers ASCLD/LAB Inter­na­tional which it mar­kets as ISO 17025 Plus[iv].

----- >> As Legacy pro­grams are forced to become ISO 17025 com­pli­ant or risk los­ing accred­i­ta­tion, the crim­i­nal law prac­ti­tioner, if prop­erly pre­pared, can seize upon this oppor­tu­nity to solve some of the prob­lems out­lined supra.

As crime lab­o­ra­to­ries come on board with ISO 17025, it will force the oth­er­wise “wild wild west” and “any­thing goes” styles that are inher­ent and endemic in cer­tain dis­ci­plines within foren­sic sci­ence to become more sci­en­tific.

---------------



Cuba la fahami betul2 perenggan yang korang sendiri war2kan tu..

Korang sekolah sampai darjah berapa ??

Sebenarnya setelah diperkenalkan program ASCLD/LAB Inter­na­tional (ISO 1705) pada 31 March 2009 - akreditasi yang diberi kepada makmal dibawah seliaan ASCLD telah mengalami perubahan/watershed bilamana pihak ASCLD Lab telah mengumumkan bahawa mereka tida lagi akan memberikan/mengeluarkan akreditasi kepada makmal melalui "LEGACY PROGRAM" mereka tetapi sebaliknya mereka telah menawarkan ISO 17025 sebagai ganti "LEGACY PROGRAM" tersebut..

Sedangkan sekiranya dirujuk sijil akreditasi (legacy) tersebut yang telah diberikan kepada pihak Jab. Kimia, tarikh kuatkuasanya adalah pada Oct 2005 hingga Oct 2010 dan dilanjutkan hingga ke penghujung 2011 !!!!

Sememangnya sijil akreditasi (legacy) yang diberikan kepada Jab. Kimia tersebut masih lagi sah dalam tempoh tersebut dan telah memenuhi standard/piawaian antarabangsa yang ditetapkan oleh pihak ASCLD sehinggalah apabila mereka mahu memperbaharui tempoh baru akreditasi, jadi mereka harus mematuhi piawaian/standard terbaru yang diperkenalkan iaitu mematuhi piawaian ISO 17025 sebagai ganti kepada LEGACY..

Korang paham ke tidak ??

Sijil akreditasi yang diberi dari tahun 2005-2010 itu masih lagi relevan hinggalah apabila pihak Jab. Kimia mahu memperbaharui tempoh baru akreditasinya, mereka harus mematuhi ISO iaitu peraturan baru yang ditetapkan oleh pihak ASCLD sebagai ganti kepada legacy..

Ia bukan bermaksud selama ini pihak Jabatan Kimia tidak pernah memperolahi akreditasi antarabangsa sepertiman yang korang fikir la ..

Korang faham ke tidak sengal ??

iwan said... Friday, August 26, 2011 9:34:00 AM

HAHAHAHAHAAHAHAHAHA.....
LEMBU LAGI CERDIK DARI UMPORNO...
HAHAHAHAHAHAHAHAHAA......

otaklunyai said... Friday, August 26, 2011 9:46:00 AM

kalau dah nama nya amno dan yg seangkatan dgnnya, memang boddoh... kalau tak boddoh mereka takkan sokong puak yg buat kerja laknat ni.. kalau yg boddoh2 ni nak buktikan sangat, cuba korek lubang J*B*R pee aem musti ada bukti dna... boddohhhhh

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 9:53:00 AM

Oi bahlul.. korang sekolah sampai darjah berapa ??

-----------------------

The American Society of Crime Laboratory Directors

Laboratory Accreditation Board

Declares to All advocates of truth justice and the law that the management, personnel and facilities of the

DEPARTMENT OF CHEMISTRY MALAYSIA FORENSIC DIVISION

Have been found satisfactory and that the other requirement of this board have been fulfilled and therefore grant this

CERTIFICATE OF ACCREDITATION

in the disciplines of

Controlled substances, toxicology, trace evidence, biology, firearms?toolmarks and Questioned documents.

--------------

Yang tertulis kat atas tu bukan ke NAMANYA SIJIL AKREDITASI ??

Ianya masih relevan la woi hinggalah apabila pihak jab kimia mahu memperbaharui tempoh akreditasinya, mereka harus mematuhi peraturan terbaru yang ditetapkan oleh pihak ASCLD..

Korang ni bodo la.. kerjanya nak menipu jer..

CIFUT said... Friday, August 26, 2011 9:53:00 AM

Ahaks! Klu tak belit bukan PKR namannya...

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 9:53:00 AM

Puak2 pencinta anuwar konon2 konfiden lebih,sekali kantoi balik muakakakaka.Sudah2lah tu jadi barua peliwat..

Kenapa abang korang pilih option yg tak memerlukan dia bersumpah dalam mahkamah dan tak boleh disoal pendakwa?Dia dah tahu dia dah kena check mate ke?

Aku tunggu jugak kalau2 bang anu akan keluarkan alibi2 dia spt yg digembar-gemburkan dulu,macam takde je..kahkahkah

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 9:54:00 AM

Korek lubang jubor abah ko pakai jari mak ko bleh tinggal DNA air mani ke ??

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 10:15:00 AM

Memang la pihak Jab. Kimia masih belum memperolehi akreditasi ISO dari pihak ASCLD, kan ke dia orang tu baru sahaja mahu memperbaharuhi tempoh akreditasi tersebut..

Tak lama lagi dapat la tu, tempoh peralihan dari Legacy kepada ISO..

Bodo la ko pembuat blog..

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 10:45:00 AM

Pahangdaily ada hati nak memalukan orang,belakang termalu sendiri,dengan tukang2 sorak sekali termalu sama wakaka

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 10:51:00 AM

Pencacai UMNo dah kantoi. Last last PDO juga dikutuknya. Lawak.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 11:00:00 AM

Kalau hati dah gelap, susah terima kebenaran. Diputarnya sana diputarnya sini. Selamat tinggal UMNO. Aku nak berhijrah.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 11:06:00 AM

Accredit tu maksudnya - TAULIAH tau..

Ingat tu pakatan mangkok..

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 11:24:00 AM

CERTIFICATE OF ACCREDITATION itu maksudnya sijil tauliah la mangkuk..

Kah kah kah.. sengal punyer pakatan takde otak !

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 11:32:00 AM

Yang dedahkan isu bodo ini bukannya mat Ostolia tu la tetapi sebaliknya peguam india Pak liwat ko tu ha..

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 1:35:00 PM

Pencacai cuba pertahankan CERTIFICATE OF ACCREDITATION sebagai halal.. he...he...he...

Macam roadtax kereta dah tamat tempuh tapi masih guna kereta untuk bergerak dari satu tempat ke satu tempat yang lain.

Bila polis tanya mana roadtax, pemandu jawab masih dalam permohonan. Polis kata salah pandu kereta tanpa roadtax, mesti kena saman...

Pemandu jawab macam mana boleh salah sedangkan tahun lepas kereta saya ada roadtax....cuma sekarang roadtax kereta saya dalam permohonan.

He...he...he...he... itu lah masaalah Sijil ISO17025 yang telah tamat tempuh yang cuba dipertahankan oleh pencacai diatas.

Jangan lupa fahami apa yang dipertakan oleh Mufti Perak pro UMNO Baru..... Tan Sri Harussani Zakaria berkata bahawa perpecahan di kalangan orang Melayu wujud disebabkan pentadbiran negara yang cukup lemah, rasuah dan tidak amanah serta kerja kotor dari pencacai yang nampak bijak tapi bangang.

Harussani juga berkata orang Melayu berpecah selepas bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada September 1998.

Bila menuduh seseorang mesti dibawa bersama bukti yang saheh bahawa yang dituduh itu memang bersalah... bukan buat fitnah sehingga orang ramai terpaksa bercakap bohong demi mengiktiraf fitnah itu adalah benar.

Apa khabar Tun Mahathir, Tun Daim, Sanusi Joned..... he.... he... he...he...jangan mati dulu... he...he...he...

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 2:30:00 PM

Kesian penjilat kahak umpornogok ni, sampai bila2 pun dia akan tetap pertahankan. Rasanya semua pencacai dlm ni kalau tak sokong umpornogok, mau kebulur dia orang ni. No wonder lah mesti pertahan mati2an. Keh keh keh

sman said... Friday, August 26, 2011 2:52:00 PM

Ala hai,kalau dulunya ISO tu dah di luluskan maknanya ISO tu masih laku,hanya kekadang bila audit susulan,ada beberapa perkara yg di bangkitkan,dan perlu di perbaiki bersesuaian dgn keadaan semasa.Jadi perkara yg di bangkitkan itu perlulah di baiki dalam tempuh tertentu,tapi tidak bererti sijil tersebut terus di tarik balik atau di batalkan.Lagi satu, perkara yg bangkitkan itu tentu bukan NC,tapi ianya hanya penambah baikan(improvement),itu lah sebabnya ianya di beri tempuh yg panjang utk di perbaiki,ertinya ISO masih sah.

Lagi pun Sijil ISO ini bukan sesuatu yg mutlak,bila ada sijil bukan bererti apa saja yg di buat betul,dan tidak juga sememstinya tanpa sijil ISO ini apa saja yg di buat tak betul.ISO hanya satu standard yg di guna pakai dan di terima umum.Misalnya dulu kilang saya buat part Produa,masa tu kilang saya tak ada ISO pun lagi,tapi part yg saya keluarkan di pakai oleh Produa juga.Sekarang kilang saya dah ada ISO,tapi perjalanannya tetap sama.Malahan ada juga kilang lain yg dah dapat sijil ISO pun tapi kualiti produk mereka banyak masalah berbanding dgn saya semasa saya belum ada ISO dulu.

Mat Salleh tu membangkitkan perkara ISO tu hanya utk menimbulkan keraguan,dan sekali-kali tidak dapat menafikan sodomi tu berlaku.Bila timbul keraguan hakim pun tak dapat menjatuhkan hukuman,atas prinsip 'di luar keraguan yg mensabah'.

Kredibiliti sebenar pembelaan dalam kes ini sepatutnya Anwar membela diri dgn mengangkat sumpah dan di soal balas oleh pendakwa.Tapi Anwar memilih di sebaliknya,mengapa?.Mana bukti alibi yg kononnya mahu di bangkitkan dulu?.Ye lek.

Sebenarnya Anwar dah kantoi dlm kes ini di kantoi oleh saksi mereka sendiri.Misalnya Dr Osman kata Saiful mengadu buntutnya sakit di masuk dgn benda plastik,tapi Dr.Osman kata tak ada apa-apa kesan.Kalau di cucuk dgn benda palsti pun tak ada kesan jadi,betulah seperti kata DR.Pakar HKL,walau pun tak ada kesan tusukan berlaku ,berdasarkan adanya air mani dalam buntut Saiful.Anu Anwar pun lebih lembut dari benda plastik tu kan?.Mat Salleh yg satu lagi pun tak menghujah bahawa tidak ada air mani dlm buntut Saiful,dan Mat Saleh yg ini pun tidak juga.

DNA Saiful ada dalam buntut dia,itu tak hairan,kan ke dulu dia kata dia 'makan ais krim' AI.Jadi tentulah air lior dia terlekat pada aiskrim tu.Bila aiskriam tu masuk dlm buntut dia ,maka tinggalah air liurnya sekali bersama air 'duit'AI.

sman said... Friday, August 26, 2011 3:01:00 PM

Ada sms berbunyi 'Hari Khamis seperti biasa...'.

Dari siapa dan untuk siapa agaknya sms itu,dan apakah cerita di sebalik sms tersebut?.Satu hari nanti ianya akan di dedahkan.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 3:09:00 PM

akreditasi baru perlu di pohon beberapa bulan sebelum tamat tempohnya.selepas itu pihak penilai akan datang menilai dan audit dari segi semua sudut sama ada layak /tidak untuk mendapat akreditasi baru..

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 3:53:00 PM

Anon 2:52 PM, kalau tak reti tentang ISO, jangan loyar buruk le

sman said... Friday, August 26, 2011 4:27:00 PM

anon 3;09;00

Bagi mereka yg sudah memiliki ISO,akreditasi baru tidak perlu di pohon,tapi proses pengauditan akan di lakukan setiap tahun secara automatik,bagi mempastikan ianya pengikut standard dan prosedure kerja yg telah di tetapkan.Sekiranya terdapat NC atau apa-apa kelemahan yg perlu di perbaiki ,pihak auditor akan meminta supaya ianya di perbaiki dlm tempuh tertentu,tapi pensijilan tidak di tamatkan serta merta.Hanya yg telah di tamatkan pensijilannya perlu memohon akreditasi baru yg perlu di audit semula secara menyeluruh oleh badan yg memberi akreditasi.

sman said... Friday, August 26, 2011 4:31:00 PM

anon 3:53;00,

Aku berjaya mendapat kan Sijil ISO bagi kilang aku dalam masa dan pencapaian yg mengkagumkan konsultent aku,kerana hanya aku lah satu-satunya pelanggan dia yg mendapat akreditasi dari badan berkaitan tanpa sebarang komen utk penambahbaikan di mana-mana.Lulus cemerlang,beb.Kau apa tau.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 4:53:00 PM

Kah,kah,kah ramai yg tak faham surat tu kot?.Tak ada pun surat tu kata tak dapat sijil atau tak lulus.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 5:07:00 PM

Perubahan Standard dalam tempuh 5 tahun sekali memang perkara biasa bagi mana-mana badan profesional.Semua pihak yg mengunakan pensijilan mereka perlu membuat perubahan berdasarkan set standard yg baru.Itulah yg tersirat di sebalik surat tersebut.Perubahan dari ASCLD/LAB Legacy Program kepada ASCLD/LAB-International Program.

mat indera junior said... Friday, August 26, 2011 5:26:00 PM

Ingat tak...siapa dia manusia yang jadi pengarah jabatan kimia malaysia sekarang. Penat lelah menipu dalam perbicaraan dapat hasil jadi pengarah pulak tu...maksudnya sesiapa yang menjayakan sandiwara liwat 1 dulu telah mendapat bahagian masing-masing.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 5:29:00 PM

Ayo,yo, budak PKR tak faham rupanya perjalan pensijilan ISO,yg mereka tahu pensijilan SO-DO-ME.Standard nya: IKUT APA ANWAR KATA

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 6:49:00 PM

Puak Songkok 3 Jengkal ni bukan boleh berfikir. Sebab Otak mereka ni sangat terbatas.Kalau mereka ni di Kampung Pisang masa Zombie menyerang,gerenti selamat. Sebab Zombie makan Otak yang geliga je. X pass SPM zombie X makan. X caye gi tanya Mamat Kalid.

Kalau kedai jual ayam yang korang selalu beli ayam, sijil halalnya belum diluluskan semula oleh Jakim, korang nak beli tak lagi ayam kat situ??????\

Puak songkok 3 jengkal mesti beli punya. Halal ke, haram ke, syubhah ke belakang kira.........

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 6:58:00 PM

Wahai pencacai umno, pasai tadak ada iso antarabangsalah pakar kimia malaysia pakai redah saja tu. guna pakai sampel yang hampir 100 jam untuk kesan DNA, ambil sampel dari polis cibai jude paria yg simpan dalam biliknya, kehadiran polis masa ujian, borang profoma dan laporan perubatan tidak dibuat ikut standard, dan yang paling bangang bila pihak pembelaan minta tunjuk foto sperma yg sepatutnya dimbil semasa ujian tidak ada. Inilah wajah2 pakar malaysia takda piawaian langsung dalam ujikaji yang menentukan hidup mati seseorang. Cuba jawab wahai pencacai umno layakkan pakar2 malaysia diberi SIJIL ASCDL/LAB Internasional. Dan Banyak lagi kelemahan2nya. Betul cakap mr. DNA australia kalau belajar kat universiti atau sekolah tidak akan lulus sebab banyak kelemahan semasa membuat analisis.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 7:25:00 PM

Sekarang pakar Aus tengah buat presentasilah faham. kalau dah sampel lebih 90 jam, mustahil result sempurna. Pakar malaysia bagi result sempurna (tinggi peratusan DNA), jwabnya smapel ciloklah tu. semasa Jude Paria buka dan buat penandaan baru, bliau cilok sampel yg lama yg di simpan untuk kna anwar lagi oleh Rodwan sama musa Hassan, org yg setara dgn Gani patail, Lim Kon Boon, semua ada pangkat dalam semua posisi pelaknat

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 11:10:00 PM

Kah,kah kah, puak PKR dan bos pakar sodome nya mengharapkan pakar mat salleh ni yg putar belit.Anwar sendiri takut utk mempertahankan diri,takut terdedah perbicaraan yg dijalankan secara tertutup dulu.Kesian dan memalukan.

Woii mangkuk PKR,lebih baik buat kerja sendiri,cari makan utk diri sendiri dan keluarga daripada buang masa mencacai utk pak sodome tu.hina sangat diri kita kalau di tipu berkali-kali,dia dok main sana main sini,bila terdedah itu konspirasi,itu bukan saya,kau org pun percaya, bodohnya.

Tengok sekarang mana ada lagi pemipin Pas yg rapat dgn dia,ke mahkamah pun tak ada yg nak ikut macam dulu.Cukup lah di perbodohkan.

Anonymous said... Friday, August 26, 2011 11:52:00 PM

Kalau dah gagal tegakkan benang basah, guni kosongpun cuba ditegakkan. Dia kata guni tu penuh berisi apa-apa la and dia akan cuba sedaya upaya untuk buat orang bodoh biar percaya. Tapi guni apa isi dalam? Habuk pun tarak punya, yang ada cuma angin bau hapak busuk hasil kentutnya sendiri. Itu la Badut Anwar Bin Ibrahim!

Pejuang Bangsa said... Saturday, August 27, 2011 1:39:00 AM

baik hang kaji dulu kandungan surat itu dan fahami ttg prosedur akreditasi .


sebelum JKM jawab , rujuk blog MIM iaitu seorang doktor telah yang kantoikan putar belit anda.

Anonymous said... Saturday, August 27, 2011 3:46:00 AM

allalallal lalok...sijil dunia pun tak lepas...kalu pakai undang2 al Quran , lagi laaa tak lepas....benggonG laa umno nih

Anonymous said... Saturday, August 27, 2011 8:54:00 AM

Salam,byk benda x betul dan salah faham dlm posting pasal ASCLD ni..kimia dah dpt accrtdtn tahun 2005 lg..tahun lepas cuma re-assesment n mak upgrade dr legacy ke int jer..kena pahamkan betul2..tp bab jude simpan dlm loker peribadi tu bg aku mmg salah..ps- saya chemist dr jbtn kimia

Anonymous said... Saturday, August 27, 2011 4:53:00 PM

UMNO ni berok, ahli ahli dia berok, tapi yang sedih nya ketua berok pun dah tak percaya ke berok berok ni, ketua dia lebih percaya dan mengharapkan PATI untuk undi PATI. saya ulang PATI UMNO. Sedarlah berok berok malaysia ni, ketua mu pun tak percaya pada mu lagi.

Anonymous said... Saturday, August 27, 2011 6:40:00 PM

dah lama dah

Anonymous said... Saturday, August 27, 2011 9:59:00 PM

Suruh MatCermin PR cermin diri dulu...

Anonymous said... Saturday, August 27, 2011 10:49:00 PM

Saya pernah terlibat dgn gerakan rakyat utk membebaskan seorg manusia yg dizalimi...? kini manusia itu lupa asas perjuangan asal...! manusia durjana itu sanggup jual bangsa, gadai agama, asalkan mau jadi PM!

Anonymous said... Sunday, August 28, 2011 1:04:00 AM

klu x bodoh bukanlah umNGOK namanya..hehehehe

Anonymous said... Sunday, August 28, 2011 9:56:00 PM

hahahahaha gelinye wawawaaaaaa
bengomggggg.

 
Top