SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAF ZAHIR BATIN DARIPADA KREW PENERBITAN PAHANG DAILY ONLINE

Panas: Hujan Ribut "My Beautiful Malaysia" Tiba-Tiba Melanda Teluk Chempedak Ketika PM Mula Berucap !

KUANTAN - Seorang kakitangan Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional Pahang (JPNINP) cedera selepas khemah yang diduduki terbalik dan terbang dalam kejadian hujan serta ribut di Teluk Chempedak, semalam. Wanita berkenaan yang juga Penolong Guru Tadika Perpaduan Balok Makmur 1, Norhashimah Sulaiman, 23, dikatakan berada di khemah berhadapan pantai bersama beberapa lagi rakan untuk menyediakan makanan kepada peserta dan pengunjung sempena program My Beautiful Malaysia. Norhashimah dikatakan cedera di beberapa bahagian badan, bagaimanapun tindakan cepat orang ramai dan pasukan keselamatan dapat membawa wanita itu dengan segera ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk rawatan lanjut. Pengarah JPNINP, Fairojibanu Zainal Abidin mengesahkan kejadian itu tetapi belum pasti kecederaan yang dialami kakitangannya. “Kita sudah maklum kejadian ini dan Norhashimah sudah dibawa ke HTAA untuk rawatan lanjut,” katanya. Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut mengenai kecederaan yang dialami kakitangannya sehingga doktor mengesahkannya. Pengunjung pantai Teluk Chempedak, dekat sini, panik dan lari bertempiaran menuju ke bawah bangunan berdekatan selepas ribut dan hujan lebat tiba-tiba melanda kawasan berkenaan, semalam. Akibat kejadian itu juga, dua pokok tumbang. Kejadian berlaku kira-kira jam 10.10 pagi ketika semua peserta siap mengadakan gotong-royong dan berkumpul di bawah khemah di dataran Teluk Chempedak untuk mendengar ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melalui skrin gergasi di situ.  Seorang petugas, Hazlina Ismail, 43, berkata, dia bersama rakan lain terpaksa melarikan diri apabila tiba-tiba khemah mereka terangkat dan terbalik bersama dua pokok berdekatan khemah terbabit. “Saya dah nampak keadaan laut putih manakala angin sangat kencang dan kami yang berada di bawah khemah terasa seperti terbang,” katanya yang bertugas di bahagian jamuan. Menurutnya, dia dan beberapa rakan lain cuba bertahan dan duduk di situ sehinggalah khemah terbalik akibat angin yang terlalu kencang. 



Rakannya, Sy Zaharah Sy Abd Rahman mengakui kejadian itu pertama kali dialaminya dan tidak menyangka ribut kuat memusnahkan khemah yang menjadi tempat mereka menyajikan makanan kepada tetamu. Katanya, sebaik sahaja khemah ‘terbang’ dia berlari menyelamatkan diri ke bawah bangunan gerai makan berdekatan. “Saya tidak mendengar apa-apa pun kecuali angin kencang,” katanya yang masih terkejut dengan kejadian rakannya cedera dalam kejadian itu. Ketika kejadian juga, polis dan anggota keselamatan turut membantu mengawal keadaan bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku. Sementara itu, semua pemimpin yang bersama meraikan My Beautiful Malaysia dan pengarah agensi kerajaan terus berada bersama ketika kejadian ribut dan meneruskan acara jamuan selepas itu. Menteri Besar, Datuk Seri Diraja Adnan Yaakob dan Timbalan Menteri Sumber Manusia, Senator Datuk Maznah Mazlan dilihat sedang menyajikan makanan kepada pengunjung dan juga para peserta.  sumber

[Apa yang berlaku ini bukanlah kali yang pertama sebenarnya. Cuma kali berbeza apabila kelibat Perdana Menteri Malaysia, Datuk Sri Najib Tun Razak hanya berucap secara langsung dari Kuala Lumpur. Sebelum ini di Padang MPK2 juga berlaku ribut yang cukup dasyat hingga merosakkan banyak booth pameran dan jualan ketika majlis pelancaran hari Koperasi. Selepas itu satu lagi kejadian ribut disaksikan pula di Taman Gelora dalam acara yang turut melibatkan Najib. Kini, kali ketiga ia berlaku di bandar Kuantan. Apakah ia bermakna negeri Pahang bakal tenggelam dek gelombang kebangkitan suara rakyat pada Pilihanraya Umum akan datang agaknya?. Malah, Kuantan juga ditenggelami air yang paling teruk dalam sejarah ketika banjir melanda baru-baru. Mungkinkah "Tsunami Politik" yang sebelum ini tidak melanda Pahang akan menjadi kenyataan kali ini. Kini, cuma rakyat yang berhak membuat keputusan sama ada mahu kekal bersama UMNO BN atau membuat perubahan untuk menyelamatkan negeri ini. Buat pilihan yang tepat dan mungkin ribut yang melanda ada hikmah dan satu petanda jelas angin perubahan akan melanda. Kini segalanya terletak ditangan rakyat Pahang sendiri].

8 Komen Skrg, Sila Berikan Komen Anda Di Sini:

Kuantanian said...

Minta PDO siasat kewujudan rumah kongsi Bangla yg tetiba muncul berhampiran Bandar Jaya Gading Kuantan. Selepas 500 m dari Restoran Zaman. Agak mencurigakan sbb tiada tapak pembinaan di kawasan itu.

maie1958 said...

petanda umno/b-end nak melingkop!!!!

Unknown said...

kenapa setiap suatu peristiwa dikaitkan dengan umno dan BN? Setiap musibah yg melanda terus dikaitkan dengan politik. Semua perkara nak dipolitikkan? Sejak cucumatkilau takda dalam pahangdaily ni, nampaknya pahangdaily benar-benar menjadi media yang memberi keuntungan kepada undi pembangkang. Pastikan pahangdaily tidak akan digam oleh Kementerian.

Anonymous said...

Angin pun naik menyampah....

Anonymous said...

Tak sangka masih ada yang berfikiran kuno macam tuan. Ha ha

Anonymous said...

Klu ribut dan banjir kilat di selangor tu petanda apa ye? Mcm tu jg la agaknye, tanda PKR kalah kt sana he he.. Jika seme nk kait dgn petanda politik.. Guna iman la jika nk keluar statement

Anonymous said...

Macam mana dengan kebakaran sekolah di Rusila. Apa la pula petandanya? Yang tuduh orang kafir tu nak TUMBANG kot..... He he

Anonymous said...

macam budak skolah....budaj skolah lagi baik......penyamun jual c pnyanyak hahaaha

PERINGATAN: KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM BLOG INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN
[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]