Tuduhan "UMNO Nazi", Pengguna Twitter Bakal Berdepan Masalah !

PETALING JAYA: Pengguna Twitter berhadapan masalah dengan pihak polis selepas merujuk UMNO sebagai “Nazi” yang terlibat dalam “pembersihan etnik”.
Dalam jawapan kepada tweet oleh Dr Afif Bahardin PKR, tentang bagaimana Barisan Nasional (BN) baru-baru ini menolak usul pembangkang di Parlimen untuk membahaskan isu Rohingya, pengguna, @bvadivel, membalas dengan menuduh Umno “pembersih etnik” semasa peristiwa berdarah 13 Mei 1969 dan rusuhan Kampung Medan 2001.
“@afifbahardin 1969 pembersihan etnik Cina di KL. 2001 pembersihan etnik India di Kg Medan. Kedua-duanya oleh Nazi Umno,” katanya dalam laman sosial itu awal pagi ini.
Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mencatatkan “menghasut” sebagai respons kepada tweet dalam akaun Twitter beliau sendiri dan mengarahkan Pusat Tindak Balas Siasatan Siber Polis (PCIRC) untuk bertindak terhadap perkara itu.
“PCIRC @PDRMsia kesan pengendali tweet ini dan ambil tindakan kerana menghasut dan menyalahgunakan media sosial,” tweet ketua polis negara.
Akaun Twitter @bvadivel sejak itu ditutup. #sumber

0 Komen Skrg, Sila Berikan Komen Anda Di Sini:

PERINGATAN: KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM BLOG INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN
[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]