pahangdaily pahangdaily Author
Title: Hebat: Kucing Ini Hidup 31 Tahun, Kerana Makan Produk Ajaib "Aloe Vera Gel" !
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
Pernahkah anda tertanya-tanya berapa lamakah jangka hayat seekor kucing? Kebanyakkan kucing hidup selama 11 hingga 12 tahun. Tetapi kuc...

Pernahkah anda tertanya-tanya berapa lamakah jangka hayat seekor kucing? Kebanyakkan kucing hidup selama 11 hingga 12 tahun. Tetapi kucing yang hidup dan di pelihara dalam rumah, biasanya boleh menjangkau sehingga 16 tahun dan 20 tahun.

Manakala kucing yang terbiar kebanyakkanya terdapat di tepi-tepi jalan hanya boleh menjangkau selama 4 hingga 8 tahun sahaja. Apa yang menyedihkan lagi kucing yang terbiar ini mati akibat dari tidak mendapat penjagaan yang sempurna dan kurangnya mendapat nutrisi yang sepatutnya.

Bayangkan sahaja berjuta-juta anak kucing yang lahir dari induk yang terbiar. Bagaimanakah nasib anak-anak kucing itu. Walhal sepatutnya umur yang begitu kecil sepatutnya mendapat penjagaan yang sempurna tetapi banyak pula yang mati akibat dari tidak mampu mencari makanan sendiri ataupun dilanggar kenderaan.

Tetapi apakah hal dengan kucing yang dipelihara tetapi di biarkan berkeliaran di luar rumah? Biasanya kucing seperti ini jangka hayat mereka lebih lama jika di bandingkan dengan kucing liar. Ini kerana walaupun kucing ini berkeliaran tetapi makan minum masih terjaga. Cuma kucing seperti ini mempunyai risiko mati akibat dari jangkitan kuman daripada kucing-kucing liar yang lain.

Namun, percayakah anda ada seekor kucing boleh hidup sehingga mencecah umur 31 tahun. Umur yang hampir seusia manusia. Kucing yang mendapat pengikhtirafan sebagai "Kucing Tertua Di Dunia" oleh The Guinness Book of Records. Kucing yang dibero nama Spike itu dipelihara oleh Puan Elkington dan suaminya di United Kingdom. 


Namun pada Julai 2001, kucing ini akhirnya mati selepas menyambut hari lahirnya yang ke 31 tahun. Puan Elkington telah memelihara kucing ini sejak ia berumur 7 tahun lagi.  Persoalannya, kenapa kucing ini boleh meniti usia setua itu berbanding dengan kucing-kucing lain di seluruh dunia?. Sungguh menakjubkan, rupa-rupanya Puan Elington telah mencampurkan sejenis produk pati daun lidah buaya "Aloe Vera Gel" terbaik spesis "barbadensis miller" ke dalam makanan kucingnya selama 10 tahun. 



Itulah yang menyebabkan kucingya hidup lebih lama dari kucing-kucing biasa. Ia sesuatu yang pasti membuatkan anda teruja. Terutamanya anda yang terlalu menyayangi kucing peliharaan anda sekarang. Pernahkah anda terfikir, kucing anda seusia dengan anak anda?. Jika kucing pun boleh hidup selama 31 tahun, apatah lagi jika anda yang menggunakannya. 


Inilah keajaiban yang terjadi. Ternyata produk "Aloe Vera Gel" yang dikeluarkan oleh syarikat bertaraf antarabangsa, Forever Living Products (FLP) ini semakin hangat diperkatakan sejak ia dipasarkan pada tahun 1978 lagi. Malah, produk ini sudah berada di 160 buah negara di seluruh dunia.  Produk ini juga amat bagus untuk penjagaan usus manusia, kerana 80% peyakit berpunca daripada permakanan.  Kini, produk tersebut juga boleh didapati di negara kita sebenarnya. Jangan risau, produk ini adalah halal dan sesuai diguankan oleh orang Islam.



Ramai yang sudah menggunakannya. Namun, sebagai hadiah untuk kucing kesayangan kini produk tersebut hanya dijual dengan harga RM100 (Semenanjung Malaysia) dan RM110 (Sabah dan Sarawak) sahaja, termasuk urusan penghantaran (pos). Sayangilah kucing anda sekarang. Berapa banyak wang yang anda habiskan untuk kesihatannya, maka kini dapatkan produk  ini dengan segera.



Jika anda berminat untuk membuat tempahan, sila WhatsApp AVG_NAMA Ke 0108672810 sekarang. Kami memerlukan agen di seluruh negara. Berminat untuk pasarkan produk ini di tempat anda. Komisyen dan ganjaran untung runcit yang cukup lumayan 35%-48%. Baki lagi 22% insenstif lain yang ditawarkan menanti anda. #pdonews

Advertisement

Post a Comment

 
Top