SELAMAT DATANG KE PORTAL RAKYAT PAHANG DAILY ONLINE

Musa Aman Dakwa Umum Bubar DUN, Kali Kedua Beliau Di Aniaya !

KOTA KINABALU: Musa Aman menganggap pembubaran Dewan Undangan Negeri Sabah seperti yang diumumkan Mohd Shafie Apdal pagi tadi, sebagai satu lagi penganiayaan terhadapnya.

Katanya, kali pertama apabila kerajaan yang ditubuhkan melalui pilihan raya umum 2018 “dirampas”.

“Saya sudah menubuhkan kerajaan dan mengangkat sumpah sebagai ketua menteri Sabah…saya dipecat,” katanya pada sidang media di kediamannya di Luyang hari ini.

Musa berkata antara sebab wakil rakyat yang menyokong Shafie kini berpihak kepadanya kerana mereka mengambil kira hubungan antara kerajaan negeri dengan persekutuan yang tidak sehaluan.

“Sukar bagi wakil rakyat menjalankan tugas mereka kerana tidak sehaluan dengan kerajaan persekutuan dan oleh sebab itu mereka menyokong saya.

“Selain itu, mereka juga memikirkan yang kerajaan diterajui Warisan ini amat lemah dan mahukan saya kembali menerajui negeri ini,” katanya.

Sementara itu, Musa berkata walaupun pembubaran DUN dianggapnya tidak wajar, pihaknya bersedia menghadapi sebarang kemungkinan pilihan raya.

“Sudah pasti kami bersedia, tetapi adakah perlu untuk menyusahkan dan membuang duit rakyat untuk mengadakan pilihan raya?” katanya. #sumber


0 Komen Skrg, Sila Berikan Komen Anda Di Sini:

PERINGATAN: KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM BLOG INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN
[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]