pahangdaily pahangdaily Author
Title: Kontroversi: Terbukti Malaysia Punyai Hubungan Dengan Israel @ APCO, Dokumen Sulit Berkenaan Kini Tersebar Secara Meluas Buat Tatapan Rakyat
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
Susulan isu penggantungan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menghadiri sidang parlimen selama enam bulan akibat pendedah...
Susulan isu penggantungan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menghadiri sidang parlimen selama enam bulan akibat pendedahan tentang APCO Worldwide maka kini akhirnya kerajaan Malaysia mendapat malu sendiri. Apa tidaknya, Anwar dan tiga yang lain digantung gara-gara penededahan terbabit dihalang untuk membela diri, sebaliknya usul penggantungan beliau telah diterima sebulat suara tanpa bahas oleh Speaker Dewan Rakyat iaitu Pandikar Amin Mulia baru-baru ini. Insiden tersebut telah menyebabkan ramai pihak tidak berpuasa hati, malah menganggap tindakan itu adalah satu kezaliman terhadap institusi parlimen itu sendiri. Speaker yang selama ini memang dianggap menjadi "pendekar" UMNO BN, rupanya mengesahkan telahan rakyat itu. Maka, dengan kuasa "muktamad" yang beliau ada itu akhirnya telah menyebabkan kekecohan berlaku di parlimen gara-gara isu penggantungan Anwar Ibrahim. Hasrat Anwar untuk menunjukkan segala bukti dan dokumen atas kenyataannya pasal APCO telah dipermainkan oleh Speaker dan Jawatankuasa Hak Dan Kebebasan. Mereka bukan sahaja tidak memanggil Anwar untuk membela diri, malah menipu rakyat kononnya mantan TPM itu sudah dipanggil berbuat demikian. Semua ini merupakan episod malang buat rakyat Malaysia. Sebelum ini, gara-gara "rampasan kuasa BN" sidang Dewan Undangan Negeri Perak juga kecoh dengan tindakan jahat mereka. Kini, satu dunia melihat bahawa kerajaan UMNO BN sudah semakin terdesak untuk terus mengekalkan kuasanya. Lantaran itulah tergamak membuat tindakan yang jelas bertentangan dengan undang-undang dan perturan yang telah termaktub dalam akta parlimen itu sendiri. Akhirnya kini, bagai sudah ditakdirkan maka semua dokumen dan bukti perjanjian Kerajaan Malaysia dengan Kerajaan Israel termasuk APCO itu sendiri telah didedahkan secara meluas dalam internet sekarang ini. Dokumen berupa surat perjanjian sulit itu kini sudah tidak menjadi rahsia lagi sebenarnya. Inilah yang amat ditakuti oleh kerajaan 1Malaysia sejak pendedahan itu dibuat oleh Anwar.


Bukti, dokumen sulit yang ditandatangani pada 4 Ogos 2009
[Maklumat ini sungguh memeranjatkan seluruh rakyat Malaysia sebenarnya. Kini terbukti betapa teruknya kerajaan UMNO BN dan 1Malaysia pimpina PM Najib Razak, kerana sanggup bersekongkol dengan Kerajaan Israel untuk menentukan halatuju pemerintahan negara. Rakyat perlu sedar dengan situasi ini dan apakah mereka harus menerima kehendak takdir yang sudah terang lagi bersuluh itu agaknya. Pencacai UMNO BN sudah pasti akan menadikan semua ini, namun segala kebenaran akhirnya terserlah jua. Maka itulah, kita tidak hairan Anwar Ibrahim dihalang daripada membela dirinya mengikut prosedur biasa yang telah ditetapkan. Ini kerana mereka semua takut andainya segala dokumen perjanjian itu didedahkan oleh Anwar dan ini akan memalukan mereka. Justeru itu, jalan terbaik ialah menggantung terus Anwar daripada hadir ke parlimen untuk tempoh yang agak lama bagi menghalang beliau terus bersuara tentang isu ini. Mujurlah ada rakyat prihatin yang menyebarkan maklumat dokumen tersebut yang kini boleh ditatap oleh seluruh rakyat Malaysia. Fahamlah kini apa yang berlaku kini. Wajiblah kita untuk menolak kerajaan UMNO BN dari terus berkuasa selepas Pilihanraya Umum Ke-13 nanti. Jangan dibiarkan negara ini tergadai ke tangan asing buat selamanya! Klik Sini untuk melihat bukti salinan dokumen tersebut].

Advertisement

Post a Comment

jemaah bangkit said... Saturday, December 18, 2010 3:29:00 AM

seorang ahli falsafah barat Edmund Burke ada berkata kejahatan mencapai kejayaan bila orang baik mendiamkan diri.

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 6:57:00 AM

2 X 5 = BN tak blh dpercayai..PR tak blh dibuat bergantung harapan.. Semua hampas...

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 11:20:00 AM

BN dan UMNO dulu kini dan selamanya tak boleh dipercayai. Tapi PR tidak pernah diberi peluang memerintah negara (selain beberapa negeri yg ditawan baru2 ni).

Memang diakui PR ada beberapa kelemahan, tapi kelemahan itu masih boleh diperbaiki ibarat gatal2 kecil yang boleh dibubuh ubat.

Tapi BN UMNO ibarat sudah berkudis, berpanau, berkurap, berkayap, bercagu dan busuk seluruh tubuh badan dan tak ada harapan untuk sembuh. Ditambah lagi kerjasama dengan APCO ibarat HIV yang makin merosakkan.

Penyokong UMNO sebenarnya pengkhianat bangsa dalam diam dan tanpa disedari.

Sokong UMNO bermakna redha dengan kerjasama dengan Yahudi Laknatullah!

usin said... Saturday, December 18, 2010 12:05:00 PM

kah!kah!kah!, bn ada hubungan dgn israelpun nak heran! kitapun selama ini terlalu bnyk hubungan dgn israel. barang yg kita guna hari2 berapa kerat yg xde kaitan dgn yahudi? pirahh!!! pr dan bn sama saja. gila kuasa. apa jaminan bila pr berkuasa membentuk kerajaan xde hubungan dgn yahudi? ada jaminan? sapa kawan2 anwar di luar negara? jangan buat lawak la weh!! sekor2 ada hantu yahudi diluar negara. pr kata bn ada hubungan dgn israel sebab apco, pas ada hubungan dgn israel sebab pas 4 all sama dgn israel 4 all (ye ke?). anwar ada hubungan dgn yahudi amerika, (& pejuang gay australia). masing2 hipokrit!! gila kuasa tahap gila babi!!! aku cuma nak mintak la, mana perjuangan asal pas dulu? umno, pkr & ntah hape2 punya parti tu tolak tepi (tu parti duniawi). pendekatan pas sekarang dah banyak menyeleweng dan diselewengkan oleh pemimpin2 pas yg gila kuasa. yang mana lebih penting, agama atau kuasa? kerana kuasa semua halal. kenapa stail fitnah umno, pkr, dap & yg sewaktu dgnnya dah jadi makanan rutin pas? dalam blog nipun bersepah fitnah krn tidak disertakan fakta. adakah ini perjuangan ISLAM? aku marah betul dgn pas sekarang. sebab apa? sebab parti harapan aku dah caca marba. kalau dulu2 peminpin pas bila bercakap penuh dgn ilmu, sekarang bila bercakap penuh dgn umpat, keji, sumpah seranah. aku tak jumpa beza pas da umno. kalau adapun penampilan masing2. yang umno biasalah, dgn lagak kontemporari, berpakaian ala barat. pas pulak dgn hipokritnya mengenakan pakaian ala asia barat (ada barat jugak tu!!), berlagak alim, berkopiah (sekarangpun ramai dah bersongkok - pakaian rasmi umno tu). tapi bila bercakap dalam ceramah, wah!! kemain lagi, kalah peguam buruk (lawyer). yang aku geram ni, selalu buat aku mcm org bodoh (org lain aku x tau la...) pada aku bila bercakap tentang keaiban, kesilapan, keburukan org lain sila sertakan dgn fakta atau bukti. kalau hanya bercakap kosong, itu fitnah!! panas lagi hati aku bila dah buat fitnah, minta yang hadir bertakbir. penceramah buat fitnah, hadirin sambut dgn takbir!!! trend baru politik negara!!! hati aku panas. hangin aku naik kerana pas dah ikut telunjuk bekas pemimpin umno yg kena buang. masa dalam umno sebelum kena uang dulu dia ni baik sgt ke? kalau dah umno buang maksudnya hampasla dia tu. umno dah tak nak guna, knp pulak pas beria-ia nk guna? kalau ikut ckp karpal singh, masa dalam bn dulu dia ni dh ada rekod homosex. sebab masa tu malaun ni dlm kerajaan, karpal, mat sabu heboh kata anwar homosex. bila dah kuar bn, masing2 pegi bela pulak. x bodoh dan duniawi ke tu?ni aku nak tau, apa yg aku dengar dan baca (belum buat penyelidikan mendalam) apco yg digunakan oleh bukit aman tu hanyalah walkie talkie. betul ke? mcm budak2. hampehh sekor2. aku masih punya harapan, kalau pas boleh kembali kpd perjuangan asal, agama didahulukan, kuasa adalah anugerah ALLAH, sokongan umat ISLAM malaysia akan berlipat ganda. wallahua'lam.

malaysian said... Saturday, December 18, 2010 1:09:00 PM

ha..ha..hello usin... sudah lah. typical punya umno metality bodoh. Bila sampai tak boleh berhujah mempertahankan perbuatan dan keputusam munafik pemimpin umno corupt.. lantas dia kata pr pun samalah..anwar pun samalah. Ini alasan basi yg rakyat tak akan termakan lagi. kalau umno tu corupt, mengaku aje lah, kalau umno tu dah nak jadi pecacai yahudi laknatullah, mengaku ajelah.. bukti dah semakin nyata. kalau umno dah terpalit najis...jangan pula cuba nak tempias kat orang lain.

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 3:53:00 PM

Kelakar baca komen Usin.. Trend lama penyokong UMNO nak burukkan PAS dan PKR. Kelakar... kelakar... Taktik tu orang semua dah tahu...

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 4:06:00 PM

Alahai Usin... Usin.. nampak sangat hang ni pencacai umngok.. komen hang hampassssssss.. yang ngko merapu tak tentu pasal ni apa hal..

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 4:09:00 PM

Usin Bin Usop Bin Umno Bin Upco.. wakawakawakaaaaaaa

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 4:50:00 PM

Kalau darah dan urat saraf sudah 'keracunan' akibat terlalu banyak menghirup kahak pekat DSAI, bukan sesuatu yang menghairankan kalau seseorang itu hilang deria dan kewarasan. Akibatnya makhluk bertaring dan bertanduk kelihatan seperti 'TRuhan'

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 4:51:00 PM

APCO Worldwide Opens in Malaysia
Firm to assist new Malaysian government in strengthening communication

Hong Kong (August 10, 2009) – APCO Worldwide, continuing to broaden its activities in Asia, is opening a new office in Kuala Lumpur, Margery Kraus, president and chief executive officer, announced today. Among the office’s first clients is the Government of Malaysia under the government of Prime Minister Najib Razak.

“Malaysia continues to demonstrate that it is a major player in Asia, one of the great manufacturing nations for electronics and a sophisticated participant in global markets across many sectors,” said Kraus. “APCO’s ability to leverage strategic communication capabilities across borders mirrors the kind of leverage Malaysia has achieved in its approach to business and trade, making this a natural location for our expansion.”

One of the first clients of APCO’s new office will be the Malaysian government, which is retaining APCO to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. APCO will also assist the Malaysian government’s new leadership by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa. Separately, APCO will be providing support in Washington, D.C., to Malaysia’s ambassador to the United States.

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 6:29:00 PM

bapok panjang si using tu tulih.wat abih mase je mung using.abih seme dok betul,mung sorang je betul.mung buak la parti mung sendri.ke mung ni hanafi mamat 92 undi?

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 7:58:00 PM

Usin yang mana? Alaaa Usin Ngok ngek Kaki untut kepa kemik (dialog nak tipu pak aji diwarong dlm nasib doremi

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 9:50:00 PM

APCO's Statement – March 18, 2010

In the course of Parliamentary debate in Malaysia on March 17, 2010, inaccurate statements were made regarding APCO Worldwide and its role in Malaysia, as well as its work, past and present, in relationship to other governments.

In 2009, the Government of Malaysia retained APCO, an international strategic communications company with 29 offices throughout the world, to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. APCO was also asked to assist the Malaysian government by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa.

APCO's work has included communication support for a broad range of reform initiatives undertaken by the government of Malaysia, especially in the areas of creating jobs, promoting education, and strengthening delivery of services to the people. APCO is honoured to be provided the opportunity to assist the government in this important work.

However, contrary to statements made in Malaysia's Parliament, 1Malaysia was conceived of by the Prime Minister Dato' Sri Najib Razak prior to the government of Malaysia retaining APCO. APCO had no role of any kind in creating the 1Malaysia concept, which was fully formed, and made public, prior to APCO's engagement.

It is also incorrect that APCO represented the Government of Israel or Israeli Prime Minister Ehud Barak as has been alleged in Malaysia's Parliament. At no time has APCO been involved with a public relations campaign relating to a "One-Israel" concept. The statement in Malaysia's Parliament that APCO was involved in such a campaign is false.

APCO is proud of its work over the past 25 years providing strategic communication services to many governments, including the Government of Malaysia. APCO has also provided services to many of the world's leading companies and to international institutions such as the World Bank, United Nations, the European Commission and ASEAN, among others.

Anonymous said... Saturday, December 18, 2010 10:05:00 PM

Usin dah Marah2

Usin marah semacam demi menegak benang yang basah. Jangan marah kan si usin ini kerana dia mewarisi kedunguan keturunan.
Jenis ni bakar kelambu bila marah nyamuk. Tak payah lah nak gitu-gini usin...pi sambung belajar lagi.

oleh
Usinbacin

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 12:21:00 AM

NUAR dah tersepit dah, terpaksa keluar peluru yang last..hahahaaa

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 12:21:00 AM

hidup Melayu...

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 7:05:00 AM

melayu mampos,aku hidup hahahahahahahahahaha kata umno

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 7:13:00 AM

usin bongok, bangang pemimpin umnongok pun byk yg tak betul dia tak nampak alahai USIN cermin lah diri kamu dulu solat pun kadang2 buat kadang2 tak nak bebrok kat org lain pulak...hampasss..


peneropong jauh..

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 8:17:00 AM

Para pencacai anwar usah terlalu bongkak tak bertempat. Atau memang inilah cara anda semua untuk sekadar menghibur hati yang walang dan cuba menafikan fakta? Anwar kini tersepit namun apalah sangat sukarnya untuk sekadar melaungkan lagu 'LAWAN TETAP LAWAN'tak susah pun...

Anwar tak ubah seperti diktator Jerman zaman perang duinia ke 2. Pada peringkat awalnya Hitler mendabik dada dan mendakwa kononnya hanya dia yang terbaik dan berhak untuk mentadbir dunia. Nanum apa yang terjadi? Akhirnya Hitler membunuh diri dan Jerman menyerah kalah tanpa syarat.

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 10:12:00 AM

pencacai nuar akan zip mulut bila kawan tu pindah sg buloh nanti..hahahaaa

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 12:32:00 PM

melayu yang tak ada rasa perasaan marah bila dibagitahu tentang perjanjian sulit pemimpin dengan pehak israil laqnatullah adalah melayu yang paling munafik,jasatnya hidup berjalan sana sini tapi hatinya telah mati tidak mahu terima kebenaran.

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 12:34:00 PM

ye ke? kau lupa ke pemimpin mudah lupa kau pernah humban nuar kat Sg Buloh tapi pencacai nuar tak pernah diam pun kan? tapi peliknya kenapa beria benar nak humbankan nuar ke sg buloh? hebat benar penguasa queen control mengontrol lakinya.

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 4:08:00 PM

anon 12:34,

Seorang Queen yang control lakinya untuk kebaikan, dan seorang isteri yang memandai bagi anugerah 'INSAN ISTIMEWA TUHAN'. Agaknya siapa yang lebih hebat??

Alahai anon 12:34, sndiri mau fikir la...
Ada mulut cakap la
Ada telinga boleh dengar la
Ada mata tengok boleh
Tapi ada otak sikit juga pakai la!

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 5:17:00 PM

'malaysian' dan jemaah bangkit',
Apa pula komen anda tentang:

1) pendedahan dan sekali gus 'pengesahan' oleh Wikileaks tentang keterlibatan DSAI dalam aktiviti tidak bermoral (sodomi)

2) Dakwaan Lim Guan Eng bahawa DAP tiada sebarang hubungan dengan kerajaan Singapura.

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 8:39:00 PM

anon 5:17,

Apa pula komen anda tentang:

1) pendedahan dan sekali gus 'pengesahan' oleh Wikileaks tentang keterlibatan Najib dalam pembunuhan altantuya?

2) pendedahan bahawa Malaysia diterajui oleh mereka yang tidak bertauliah, berkelayakan dan merosakkan masa depan negara?

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 8:55:00 PM

sekurang-kurangnya tidk berselera dgn bontot sejenis.....hehehheee

Anonymous said... Sunday, December 19, 2010 10:28:00 PM

org bodoh yang kuat berangan!

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 5:59:00 AM

Yesss kuat berangan dan kemaruk untuk jadi Perdana Menteri. Perdana Menteri bawah pokok ok la hehehehehe

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 10:59:00 AM

'malaysian' dan jemaah bangkit',
Apa pula komen anda tentang:

1) pendedahan dan sekali gus 'pengesahan' oleh Wikileaks tentang keterlibatan DSAI dalam aktiviti tidak bermoral (sodomi)

2) Dakwaan Lim Guan Eng bahawa DAP tiada sebarang hubungan dengan kerajaan Singapura.

Sunday, December 19, 2010 5:17:00 PM
Anonymous Anonymous said...

anon 5:17,

Apa pula komen anda tentang:

1) pendedahan dan sekali gus 'pengesahan' oleh Wikileaks tentang keterlibatan Najib dalam pembunuhan altantuya?

2) pendedahan bahawa Malaysia diterajui oleh mereka yang tidak bertauliah, berkelayakan dan merosakkan masa depan negara?

Sunday, December 19, 2010 8:39:00 PM

Anon December 19, 2010 8:39:00 PM,
Pendek kata panjang cerita atau banyak cakap pendek cerita, tidak akan banyak memberika makna. Sebaliknya jauhari juga yang lebih mengenal manikam.

Syabas dan terima kasih atas soalan anda yang amat bagus dan cukup berilmiah itu. Namun jawabannya telahpun dijelaskan dengan sejelas-jelasnya oleh 14950 (kalau kurang jelas saya ulangi, EMPAT BELAS RIBU SEMBILAN RATUS LIMA PULUH) pengundi dalam PRK GALAS dan BATU SAPI yang lepas.

Ini bukan zaman SEMERAH PADI anon 8:39, saya cadangkan anda membeli sebuah jam digital agar tidak terlepas masa dan waktu.

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 11:11:00 AM

Adakah 14950 itu semuanya orang yang bijak pandai? Semuanya mendapat maklumat yang tepat dan seimbang? Semuanya mewakili seluruh malaysia? Semuanya beriman dan bertaqwa kepada Allah? Semuanya tahu hukum-hakam?...

Cakap memang sedap...

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 12:59:00 PM

Well well well anon 11:11...
Dalam keadaan tertentu, soal 'bijak pandai', 'tepat tidaknya maklumat atau seimbang tidaknya iman, kita boleh letak kat 'bontot belakang' dulu. Akan tetapi JANGAN PERNAH LUPA bahawa orang2 seperti 14950 itulah yang telah dan bakal menentukan nasib atau jatuh bangunnya seseorang (tak kira dia seorang pemimpin atau seorang 'selebriti' murahan)

Oppsss...! Atau anon 11:11 berpendapat bahawa yang maha menentukan tak lain tak bukan adalah Nik Aziz? Lim Kit Siang? Atau sekadar menunggu Wan Zizah bingkas mengurniakan gelaran terbaru lagi?

Anon 11:11,
Maklumat yang tepat dan seimbvang macam mana lagi? Setahu saya, 'skrip lagu' 16 september sampai saat ini masih bergema dari Perlis hingga ke Sabah, juga dari Kutub Utara hingga ke Kutub Selatan. Cuba anon 11:11 tanya 'anak2 buah' Gus Dur di Indonesia atau Malcom Bligh Turnbull yang pro gay di Australia.

Lagi satu nak tanya anon 11:11,
Anwar sendiri tahu sangat ke tentang hukum hakam? Jejangan Lim Guan Eng atau Karpal Singh lagilah faham hukum hakam.

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 3:28:00 PM

sokong tak pilih kaki bontot...!

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 7:08:00 PM

dan kamu tau kesalahan yang tak terbukti tu lagi salah? mana bukti kesalahan tu? mahkamah mana? saksi mana? isteri menganggap suaminya anugerah tuhan dah semestinya betul.sebab manusia semuanya adalah anugerah tuhan yang esa.taktau la pulak kut kau ni jenis tak percaya tuhan.cemana pulak yang kawin isteri orang dengan bayaran yer? ajaran kitab dan tuhan mana pulak tu?

ada mata buta
ada telinga pekak
ada akal tak pakai
ada kitab tak baca

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 8:24:00 PM

Anon 7:08:00,
Benar kita semua adalah anugerah Allah, tak kan anugerah dewata...

Akan tetapi wahai anon 7:08:00 yang tinggi ilmu agamanya, mana satu isteri Baginda Rasulullah yang pernah mencanangkan bahawa Baginda Nabi itu adalah INSAN ISTIMEWA ANUGERAH TUHAN?

Anon 7:08:00,

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 8:30:00 PM

Anon 7:08:00,
Tak membutakan mata, memekakkan telinga, tak guna akal dan tak baca kitab yang memang tak berfaedah. Apatah lagi kalau 'kitab' itu sendiri hanya berisi 'fatwa' yang menyeleweng dan menyesatkan.

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 8:40:00 PM

Anon 7:08:00,
Tak Salah membutakan mata, memekakkan telinga, tak guna akal dan tak baca kitab yang memang tak berfaedah. Apatah lagi kalau 'kitab' itu sendiri hanya berisi 'fatwa' yang menyeleweng dan menyesatkan.

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 9:37:00 PM

kitab yang memfatwa rasuah itu benar? memilik isteri orang itu benar? merogol anak dara orang itu benar?membuka pusat hiburan 24jam itu benar? menghalalkan lesen judi dan arak itu benar? meletakkan mahkamah syariah dibawah mahkamah sivil itu benar? memuliakan bangsa lebih dari agama itu benar?

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 9:41:00 PM

kitab mana pulak mung baca isteri nuar nak dibanding dengan isteri nabi ni?nabi tu doh terang2 Allah kata manusia mulia.ada ke bini nuar kata dia mulia? berat mung ni!.Mung paham dok menda beza mulia ngan istimewa?

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 9:42:00 PM

sruper mung la nikoh ngan bini mung,doh tentu la bini mung tu istimewa.berat sep2 nih

Anonymous said... Monday, December 20, 2010 9:42:00 PM

sruper mung la nikoh ngan bini mung,doh tentu la bini mung tu istimewa.berat sep2 nih

Anonymous said... Tuesday, December 21, 2010 1:24:00 AM

Hi all,
Hahaha relaks semua, mari ramai-ramai sokong Malaysia final Suzukui Cup!

 
Top