Waktu Solat Di Kuantan : Imsak: 5:51 AM Subuh: 6:01 AM Syuruk: 7:17 AM Zohor: 1:22 PM Asar: 4:34 PM Maghrib: 7:23 PM Isyak: 8:32 PM
Lazada Philippines
KREW PENERBITAN PAHANG DAILY ONLINE (PDO) MENGUCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA PARA PEMBACA YANG TERUS MEMBERI SOKONGAN KEPADA PORTAL RAKYAT INI


September 28, 2010

Gempar: Paderi Kristian, Benjamin Stephen Yang Hina Islam Itu Adalah 'Anak Melayu' Sebenarnya Ikuti Klip Video Tentang Pendedahan Diri Beliau!

Ini satu lagi maklumat yang sungguh mengejutkan kita sebenarnya. Sebelum ini Mufti Perak pernah mendedahkan bahawa beliau tahu berkenaan beribu-ribu remaja Melayu yang ingin meninggalkan agama Islam. Malah, kita juga banyak mendengar cerita berkenaan orang Melayu yang murtad dan kemudian menjadi "mubaligh Kristian" dibayar ganjaran lumayan sekiranya dapat menarik lebih ramai orang Melayu sertai agama tersebut. Malah, kita juga banyak mendengar cerita berkenaan remaja masuk gereja yang terdiri dari kalangan pelajar IPT dan juga pekerja kilang terutamanya di bandar-bandar besar di seluruh negara. Tambah memilukan, kita juga mendengar ada gadis Melayu yang tertudung litup dan berjubah rupanya sudah masuk murtad sedangkan tidak diketahui oleh ibubapa mereka. Kita juga ada mendengar, pendedahan beberapa orang paderi Kristian yang telah kembali kepada Islam bahawa mereka telah disiksa begitu teruk sekali akibat pengkhianatan tersebut. Semua cerita-cerita ini kita dengar menerusi cakap-cakap mulut dan email semata-mata. Maka kita tidak sangka rupanya memang benar cerita berkenaan orang Melayu yang murtad kemudian menjadi "Mubaligh Kristian" itu. Buktinya ialah Paderi Benjamin Stephen (foto) yang mencetuskan kontroversi apabila menghina Islam dalam gereja di Sarawak itu.


[Apakah tindakan kita sekarang, mahukah kita percaya lagi kepada pemimpin UMNO BN yang kononnya menjaga kesucian agama Islam itu agaknya?. Mahukah kita percaya kerja-kerja JAKIM, IKIM dan jabatan agama Islam itu sendiri?. Mahukah kita percaya lagi kepada tokoh agama Islam dalam UMNO seperti Dr.Mashitah Ibrahim, Jamil Khir Baharom, Pirdaus Ismail, Nakhakei serta lain-lainnya. Kemasukan mereka ke dalam UMNO lebih kepada mencari "kemewahan dan kebendaan" semata-mata. Sedangkan agama terus terpinggir dan dibiarkan "kucar-kacir" tidak tentu hala. Justeru itu marilah kita sama-sama lakukan perubahan dalam Pilihanraya Umum akan datang agar Islam itu benar terbela dan diletakkan di tempatnya. Jika dibiarkan UMNO BN terus berkuasa, nescaya apa yang kita saksikan ini pasti akan menjadi senario biasa di negara kita pada masa akan datang sebenarnya]

26 Komen Skrg, Sila Berikan Komen Anda Di Sini:

Anonymous said...

Berani ke nak ambil tindakan tegas?

Anonymous said...

Dia menghina Nabi Mohammad SAW. Tindakan mesti di ambil atas perkara tersebut dan kalau kita dengar penyewengan yang di laku kan rasa nya pehak yang b erwajib perlu berdebat dengan beliau kalau ia pun nak murtad tetapi jangan berlagak panadai pasal Islam. Dah jadi padri kristian maka berceramah lah pasal kristian.
Bagi ku agama ku dan bagi mu agama mu.
Apa lagi ambil tindakan terhadap mamat ini yang tak faham Islam tetapu membuat tafsiran sendiri dan menghina. Saya cabar kerajaan BN untuk bertindak. Jamil Khir apa lagi!!!

Anonymous said...

Ya allah...berilah bala seberat2nya kepada manusia yg hina ini kerana menghina agama dan nabi ku...aminn....

Anonymous said...

semoga Allah melaknati manusia celaka ini...

Anonymous said...

Natang BABI!!

Anonymous said...

Aku faham ada komplot utk murtadkan org Melayu...tapi yg aku tak faham kenapa tak dak gerakan Islam yg counter balik atau exposekan setiap perlakuan anasir2 ini..kenapa setiap kali bertahan..sedangkan benda ni kalu ikut perlembagaan dan salah..kalu ikut Islam dan memang tentu2 x boleh..kalu ada misionari yg agresif nak murtadkan org Melayu..kenapa tiada gerakan tersusun untuk kembangkan Islam kepada golongan mereka?

Mrkolumpo said...

ini semua patut diletak pada bahu kite semua...sampai bile kite nak harapkan kerajaan???tabligh pun belum tentu berani ketuk pintu rumah org non muslim...
ada masa sila layari yotube dan taip ahmad deedat...dia ada bagi kunci untuk patah dan jinakkan hujah2 org kristian

Anonymous said...

kenapa baru sekarang nak kecoh2 pasal ni ek?
tahun lepas lagi aku tengok video clips nih!!
kadang2 nak kawal semua susah gak,lebih2 lagi berkaitan agama lain..so,kuatkan iman diri sendiri itu yang penting!!

Anonymous said...

salam,

Saya rasa ini "trick" untuk keliru new comers kalangan suku lain di Malaysia utk justify kenapa mereka perlu peluk agama budak ni(cara dia cakap belajar hadis, mantiq, falsafah Islam dll hanya untuk justify jer). Yang kedua ini perang saraf ke atas orang melayu yang beragama Islam(dia kata datang dari suku melayu..nak justify ler tu) dan kita tak semena-mena sebarkan klip nie. Bagi budak2 melayu yang longgar akidah boleh terpengaruh, Budak ni tak indonesia mesti filipino. Vatican mmg kader orang serumpun utk "trick" new followers.

Apa pun jaga anak-anak kita.Akidah molek insyaallah tak jejas.

Anonymous said...

sebenar nya kes murtad ni dah heboh masa sy sdg blajar lagi di UITM off campus pd thn 80 lagi masa tu pensyarah aku Dato' Tuan Man menceritakan ramai anak2 melayu ni dah murtad terutama di perak masa tu kalau tak silap sy paderi kriastian utk org2 melayu ialah Jamaluddin yg sdg berada di Rome utk melayakkan beliau menjadi paderi tp slps tu cerita2 murtad ni senyap aje...perghhh.

Anonymous said...

Ini peringatan buat CELAKA CELAKA PEMIMPIN NEGARA yang bangang dan buta hati.....

Woiii pemimpin celaka kamu hanya reti tangkap anak tok guru nik aziz dgn tuduhan terrorist

Wooiii kamu celaka buta hati sial bila paderi melayu keji maki hamun rasul kamu agama kamu. Kamu tidak berbuat apa sbb apa,,,sbb kamu pemimpin celaka lebih hina dari syaitan....

Jika kamu faham apa yg aku tulis ini segeralah kamu jadi manusia jgn memimpin car betul cara agama kamu anuti...apa yg perlu kamu lakukan... kamu ada otak belajar tinggi..

Berani Buat Berani Tanggung.

Anonymous said...

Sebab apa cerita murtad ini senyap sahaja..adakah sebab pemimpin2 PAS tutup kes atau celaka celaka yg sebelah lg itu yg mengaku islam duri yg sengaja nk murtadkn seluruh masyarakat islam negara ini.

Jgn lupa kemungkinan utk negara ini ikut jejak Negara Turki nampak jelas..Terpulang kpd kamu rakyat yg ada otak... nk umno nk bn atau nk siapa memerintah negara ini.

Jika pak angguk rakyat jelata memang gemar dgn keadaan ini ternyata satu hari negara ini bakal menjadi peneraju utama pusat penyebaran kristian tersohor dunia.

Baca faham dan ....undi BN sapa mapuh ya rakyat malaysia

Anonymous said...

aku nk cabar kerajaan malaysia yg mengamalkan islam duri ini tangkap budak ini ISA ke ISO ke tk kira buktikan kamu benar benar islam...

sepertimana kamu tangkap ramai pejuang pas tangkap sumbat ISA tk kurang 5 tahun tanpa bicara. Mana dan siapa yang bahaya puak puak pas td kah atau bdk celaka kristian haduri ini.

Wahai pemimpin negara berotak kura kura....guna otak kamu cara bijaksana....

Anonymous said...

Apa yang dikecohkan pasal murtad...? Pandang diri kita sendiri dicermin kemudian kita tanya pada wajah dalam cermin tu... "apakah aku seorang penganut islam atau aku hanya ikut-ikut islam...?"

Kerajaan memerintah hari ini adalah dari parti gabongan sebagai Barisan Nasional dan UMNO adalah parti yang bertanggongjawab menjaga kepentingan dan keistimewaan bangsa melayu.

Pada kebiasaannya bila disebut bangsa melayu.... pastinya melayu itu akan beragama islam. Tetapi kerajaan yang kita amanahkan hari ini tidak memberi keutamaan pada agama islam kerana mereka adalah sekular yang mempercayai "money is the god".

Pandang muka Najib dan pandang muka Muhyiddin, apakah mereka melayu islam..?

Pada perwatakan dan pakaiannya memang mereka melambangkan orang melayu beragama islam. Tapi cara mereka mentadbir negara apakah mereka berfikiran islam dan perbuatannya mengikut peraturan dan undang-undang islam...?

Tidakkah perangai kedua pemimpin besar ini akan menjadi ikut-ikutan rakyat yang menjadikan idola mereka..?

Kalau pemimpin ini tidak pernah membacakan doa untuk rakyat, apakah rakyat perlu belajar membaca doa dan mendoakan untuk mereka agar terus kekal sebagai pemimpin islam yang dihormati..?

Islam di Malaysia rosak bukan kerana rakyat tapi kerana pemimpin yang dipilih tidak faham islam, tidak melaksanakan hukum-hukum yang telah digariskan oleh islam.

Oleh kerana itu agama islam diMalaysia hari ini dijadikan permainan politik.

Jika anda semua yang mengaku beragama islam dan bersedia mengikut segala peraturan dan undang-undang islam, UMNO Baru mesti dijadikan pembangkang.

Oleh kerana itu marilah kita bersatu tidak memberi undi pada calon Barisan Nasional dan UMNO pada pilihanraya yang akan datang.

Insyaallah... Malaysia akan jadi islam rujukan diperingkat antarabangsa..!

Allah Huakbar !

Anonymous said...

kalau nak komen..ikutlah fakta, bukan komen ikut emosi, belajar lagilah...yg dah tentu murtad memang murtad, yg tak murtad dok fitnah adu domba sesama sendiri....semua keburukan nak ditolak kat pihak lain,,ini lah mentaliti pas pkr, dah berapa abad tadbir kelantan...apa usaha yg dibuat? hampeh....hidup umno!

Anonymous said...

Nape melayu boleh jadi mcm tu, sebab UMNO dh musnahkan segala sistem. Lau ikut hukum ALLAH, tangkap dan minta TAUBAT, lau tak nak taubat, pancung aje. Darah mrk2 yang murtad ni halal. Nk siasat ape lagi...

Anonymous said...

kenaper pas tak potong tangan pencuri?

binatamadunbaru said...

Wahyu dan hadis telah jelas menyatakan bahawa kafirin walau berlainan kumpulan sebenarnya mempunyai niat yang satu untuk membinsakan umat Islam hingga hari kiamat, fahami sejarah zaman rasul berapa orang pengikut mereka berbanding musuh.. ini kerana mereka benci amalan kebaikan yang menghalang mereka mengikut nafsu syaitan. Apa yang perlu kita lakukan teruskan berdakwah kebaikan Islam walaupun kepada kafirin ini secara penuh hikmah dan kefahaman. Kalau sudah majoriti muslim terbentuk maka negara dan tamaddun Islam dengan sendirinya akan tertegak semula... Ini janji Allah Taala. Lakukanlah tindakan mengikut kebijaksanaan bukan nafsu amarah.Bersedialah dengan segala strategi terbaik dan terbukti ampuh melawan mereka ini...Anda semua kana di tanya nanti.

Anonymous said...

Manusia tidak dapat lari dari dosa. Yang salah tetap diperkatakan salah & yang benar tetap dikatakan benar. Sememangnya islam di negara ini ditadbir oleh kerajaan. untuk apa semua itu? hal keagamaan adalah hak individu dan ini melibatkan kepercayaan masing-masig.kenapa perlu sibuk-sibuk ajar kepercayaan terhadap ketuhanan? mati pun sendiri-sendiri juga yang tanggung. mempertahankan agama tidak menjamin kita ke syurga, namun, hubungan peribadi yang erat dengan Tuhan itu adalah kunci ke syurga.Pilih lah samaada menegakkan agama ataupun menegakkan hubungan peribadi dgn Tuha. dan orang yang benar & hebat dalam dunia ini adalah orang yang mengasihi musuhnya.nak jadi samseng dan pancung kepala orang, semua orang boleh buat, tapi, siapa yang boleh mengasihi musuh?

Anonymous said...

Di mana PERKASA ????????????????????????????? Kiranya tiada kepentingan politik maka tiadalah PERKOSA.. Hala tuju PERKASA tidak JELAS...

Anonymous said...

salam kekawan sume. video ni dh lm jd xmngkn ad tndkn. sbgi seorang muslim xprlu iktkn prsn amarah sbb ia mmburukkan nm islam i2 sndri. seseorang berubah agama adlh kerana kmahuan sndri d mana ia d dorong oleh faktor kehidupan mrka sndr. mngkn benjamin ini hdr dr kluarga yg brmslh d mana didikan agama tidak di sampaikan dgn smpurna. individu sbgni xprlu dimaki2 krna tanggapan yg buruk masyarakat lain yg sealiran dgnnya akn bertambah sehingga timbul islamfobia sprt yg trjd d luar sana. kita rakyat malaysia skiranya ad sbrng aduan buatlah dgn saluran yg btl & bknnya melulu. sy seorang muslim & sy jg mnghrmati penganut agama lain wlupn sy mrh tp kita sbgi muslim prlu tnjkkn dr sbgi muslim jk kt makin mrh mrka akn berkata inilah sikap muslim sbnr tp yg sbnrnya individu 2 sndri. jd sahabat2 sume jgnlh sdh, mrh atau dendam dgn benjamin ini cb selami dari mn pokok pangkal masalah ni bermula brulah kita th bagaimana nk menyelesaikannya.lg s2 kita satu negara & jika kt bertelagah israel akn ambl pluang tuk lancarkan perang saraf (perang ideologi). sahabat2 sume cm s2 permintaan saya tuk pastikan Ummah ISLAM berjaya sahabat2 sume jagalah KETURUNAN sahabat2 sume dari s2 la kekuatan agama bermula. INSYALLAH.

Anonymous said...

Ini peringatan buat CELAKA CELAKA PEMIMPIN NEGARA yang bangang dan buta hati.....

Woiii pemimpin celaka kamu hanya reti tangkap anak tok guru nik aziz dgn tuduhan terrorist

Wooiii kamu celaka buta hati sial bila paderi melayu keji maki hamun rasul kamu agama kamu. Kamu tidak berbuat apa sbb apa,,,sbb kamu pemimpin celaka lebih hina dari syaitan....

Jika kamu faham apa yg aku tulis ini segeralah kamu jadi manusia jgn memimpin car betul cara agama kamu anuti...apa yg perlu kamu lakukan... kamu ada otak belajar tinggi..

Berani Buat Berani Tanggung.


Salam kpd sdra yg tls prktaan d ats. knp prlu babitkan parti politik dgn agama? kerajaan hanya urskn hal negara sebagaimana sdri kecapi kemewahan skrg. yg tangkap org2 2 adlh bdn2 khas yang ad tgas2 khs. jgn jadi katak bawah tempurung sedara. marahkan sesuatu jgn pula rosakkan sesuatu. mcm mn melayu nk maju klu msh nk pertikaian kepimpinan melayu. klu sdra xthu mentadbr jgn pula memandai nk menuduh. dahulu klu xde kerajaan xkn ad tmpt tgl sdra skrg ni. uruskan negara bkn mcm uruskan kandang kambing.x bnyk kerenah. org melayu mcm sedara mmg xreti bersyukur. ini ke namanya manusia beragama? manusia beragam tahu erti syukur. jadi klu sedara nk sokong mana2 parti sokong lah cuma satu jaga juga sensitiviti orang len.SEDAR SIKIT KALAU BUKAN JASA KERAJAAN MELAYU DAH LAMA HAPUS MACAM KAT SINGAPURA. Hidup biar berakal, berkata biar berlidah, Jangan tersilap kata, Kelak diri sedara yang binasa.

Anonymous said...

Salam kpd sdra yg tls prktaan d ats. knp prlu babitkan parti politik dgn agama? kerajaan hanya urskn hal negara sebagaimana sdri kecapi kemewahan skrg. yg tangkap org2 2 adlh bdn2 khas yang ad tgas2 khs. jgn jadi katak bawah tempurung sedara. marahkan sesuatu jgn pula rosakkan sesuatu. mcm mn melayu nk maju klu msh nk pertikaian kepimpinan melayu. klu sdra xthu mentadbr jgn pula memandai nk menuduh. dahulu klu xde kerajaan xkn ad tmpt tgl sdra skrg ni. uruskan negara bkn mcm uruskan kandang kambing.x bnyk kerenah. org melayu mcm sedara mmg xreti bersyukur. ini ke namanya manusia beragama? manusia beragam tahu erti syukur. jadi klu sedara nk sokong mana2 parti sokong lah cuma satu jaga juga sensitiviti orang len.SEDAR SIKIT KALAU BUKAN JASA KERAJAAN MELAYU DAH LAMA HAPUS MACAM KAT SINGAPURA. Hidup biar berakal, berkata biar berlidah, Jangan tersilap kata, Kelak diri sedara yang binasa.

Hahaha.. Lawak komen penjilat UMNGOK ni. Inilah kata- kata manusia yang merasakan dirinya masih lagi islam, bertaubatlah saudara, kata- kata anda jelas telah menduakan Allah Taala dan manusia yang menduakan Allah Taala pasti api NERAKA yang paling layak untuk anda. Belajarlah islam yang sebenar, bertaubatlah saudara..

Jika anda mewah sekarang, kemewahan itu dari siapa?

Malaysia aman dan makmur sekarang, siapa yang menjaganya?

Tolong jawab ye sedara..

Anonymous said...

apa yang di sampai kan oleh benjamin..logik dan benar mengenai sejarah Islam.

Anonymous said...

biarpun islam agama rasmi persekutuan, bukan bermaksud hal2 dlm tempat sembayang agama lain islam boleh campur, apa lagi mengecil-ngecilkan agama lain yg kononnya patut di bawah tunjuk ajar islam? kan menghina agama lain terutamanya Kristian selalu dilakukan oleh orang islam di masjid, surau, sekolah (ustaz & ustazah dlm matapelajaran agama islam)? islam menghina boleh ya? Kristian komen sikit langsung tidak ya? sorry la bro, dulu kami diam la, sekarang komenla, kalau kami komen balik jangan mengamuk. kami x takut, islam bukan di atas agama lain. kalau kamu hormat, kami lagi hormat. jangan mau sibuk apa yg dikatakan atau dikotbah dalam gereja, jaga hal dan iman sendiri supaya kononnya x sesat. faham tontolou? shalom.
A.Francis, Tawau, Sabah

Anonymous said...

Luke 1 : 37

[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]