
SHAH ALAM, 22 Jan [2.30 pm] - Bukan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tetapi akhbar Suara Keadilan yang sepatutnya dikenakan tindakan menghina mahkamah kerana mendedahkan hasil laporan bedah siasat kematian Teoh Beng Hock, Mahkamah Koroner diberitahu hari ini. Peguam SPRM, Datuk Abdul Razak Musa, berkata tindakan tabloid itu menyiarkan artikel bertajuk "Pornthip Sahkan Beng Hock Dibunuh" pada 29 Disember lalu sudah mendahului mahkamah, sedangkan mahkamah itu belum membuat sebarang keputusan berhubung kematian setiausaha politik berkenaan. "Pihak yang sebenarnya menghina mahkamah ialah pihak yang mengeluarkan berita itu sedangkan ia (keputusan berhubung kematian Teoh) belum lagi diputuskan," katanya. Peguam SPRM menghujahkan perkara itu semasa membantah permohonan abang mendiang, Teoh Meng Kee, supaya pegawai SPRM Raub Ghani dikenakan tindakan menghina mahkamah kerana membuat laporan polis terhadap Dr Pornthip pada 1 Januari lalu. Razak berhujah bahawa Raub buat laporan polis itu demi menjaga integriti mahkamah dan bukan niat untuk menakutkan pakar patologi itu daripada memberikan keterangan di mahkamah. "Raub berhak untuk buat laporan polis kerana mengesyaki ada pihak yang membocorkan maklumat berhubung hasil bedah siasat itu. Tindakannya bukanlah satu perbuatan menghina mahkamah," katanya.
[Nampaknya semakin berbelit-belitkah kes kematian Teoh ini. Lain yang dinantikan oleh rakyat, lain pula yang dibicarakan oleh Mahkamah Koroner. Sepatutnya laporan tentang hasil bedah siasat kedua Teoh sudah pun diumumkan. Apakah yang mahu dinantikan lagi, atau mungkin ada fakta yang mahu diubah supaya kematian Teoh itu tidak ada kena mengena dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Jika tidak pun Suara Keadilan menyiarkan artikel tersebut, sememangnya rakyat sudah mengetahui bahawa kes ini pasti ada kaitan dengan unsur bunuh. Tentang akhbar itu dikatakan mendahului mahkamah, samalah juga dalam kes liwat Saiful Bukhari Azlan. Biarpun Anwar belum pun didapati bersalah, namun sudah ada petanda awal yang puak-puak UMNO awal-awal lagi menyalahkan pemimpin itu. Lihat sahaja dalam kes ketika Mahathir memecat Anwar pada tahun 98 dulu. Mahkamah belum memutuskan Anwar bersalah, namun media arus perdana awal-awal lagi sudah mengatakan "Anwar Peliwat". Bukankah ini semua adalah satu provokasi mereka sebenarnya. Samalah juga dalam kes Teoh Beng Hock ini. Hasil bedah siasat kedua Teoh sudah boleh dibaca oleh sekalian hamba rakyat, tambahan pula apabila mahkamah begitu lambat mendedahkan segala maklumat yang telah diperolehi oleh Dr.Ponthip itu sebenarnya].
[Nampaknya semakin berbelit-belitkah kes kematian Teoh ini. Lain yang dinantikan oleh rakyat, lain pula yang dibicarakan oleh Mahkamah Koroner. Sepatutnya laporan tentang hasil bedah siasat kedua Teoh sudah pun diumumkan. Apakah yang mahu dinantikan lagi, atau mungkin ada fakta yang mahu diubah supaya kematian Teoh itu tidak ada kena mengena dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Jika tidak pun Suara Keadilan menyiarkan artikel tersebut, sememangnya rakyat sudah mengetahui bahawa kes ini pasti ada kaitan dengan unsur bunuh. Tentang akhbar itu dikatakan mendahului mahkamah, samalah juga dalam kes liwat Saiful Bukhari Azlan. Biarpun Anwar belum pun didapati bersalah, namun sudah ada petanda awal yang puak-puak UMNO awal-awal lagi menyalahkan pemimpin itu. Lihat sahaja dalam kes ketika Mahathir memecat Anwar pada tahun 98 dulu. Mahkamah belum memutuskan Anwar bersalah, namun media arus perdana awal-awal lagi sudah mengatakan "Anwar Peliwat". Bukankah ini semua adalah satu provokasi mereka sebenarnya. Samalah juga dalam kes Teoh Beng Hock ini. Hasil bedah siasat kedua Teoh sudah boleh dibaca oleh sekalian hamba rakyat, tambahan pula apabila mahkamah begitu lambat mendedahkan segala maklumat yang telah diperolehi oleh Dr.Ponthip itu sebenarnya].






gua sokong sprm,kasi jahanam sama pr
BalasPadamliwat punya hal bolih hidu daar.busuk,sebab itu tak bolih sebunyi,kahak.kahak kahak.busukkkkkkkkkkkk
BalasPadamSPRM bachul.....mahkamah lak, ikut skrip....bulat2 korang kena tipu pemimpin BN.
BalasPadam