Waktu Solat Di Kuantan : Imsak: 5:51 AM Subuh: 6:01 AM Syuruk: 7:17 AM Zohor: 1:22 PM Asar: 4:34 PM Maghrib: 7:23 PM Isyak: 8:32 PM
PAHANG DAILY ONLINE (PDO) MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI DAN MAAF ZAHIR BATIN KEPADA PARA PEMBACA YANG BERAGAMA ISLAM SEANTERO DUNIA
Lazada Philippines
061114Sertai Bisnes100.com, Cepat..Projek Duit Raya Terhebat !! DI SINI
310814Promosi Lampu Hiasan Dari Kedai Lampu2u, Khas Untuk Hari Raya DI SINI


August 30, 2009

Eksklusif: BN Semakin Retak Menanti Belah, Dua Orang Ahli Parlimen BN Dari Parti MCA Di Johor Bersedia Untuk Tinggalkan Pakatan Karat Itu !!

Suasana politik negara semakin panas dan cukup meruncingkan mutakhir ini. Jika sebelum ini puak-puak UMNO dan BN heboh mencanangkan bahawa Pakatan Rakyat semakin retak menanti belah. Namun kini, segalanya bagai terkena atas batang hidung sendiri. Pakatan karat biru Barisan Nasional dijangka bakal karam dan terkubur layu dalam pilihanraya umum ke-13 akan datang. Ia berdasarkan kepada senario politik semasa yang dilihat semakin menjurus ke arah itu. Malah, telahan semua pihak bahawa kerajaan pusat pimpinan UMNO hanya "tinggal nyawa-nyawa ikan" dan amat bergantung kepada "sokong rakyat di Sabah dan Sarawak" baik secara ikhlas atau pun menipu. Ini terbukti bila mereka hanya menang satu daripada lapan kerusi yang dipertandingkan dalam pilihanraya kecil selepas pilihanraya umum ke-12 lalu. Malah, sokongan rakyat yang dikatakan semakn menurun kepada pakatan pembangkang nampaknya kian terhakis kini. Rakyat dari pelbagai lapisan agama dan kaum kini jelas lebih memberikan sokongan padu kepada parti yang ingin membawa perubahan iaitu PKR, PAS dan DAP. Mereka sudah bosan dan jemu dengan retorik politik yang dibawa oleh UMNO dan BN selama lebih 50 tahun ini. Kemerdekaan yang bakal disambut pada 31 Ogos ini (esok) tidak memberikan sebarang makna dan erti kemerdekaan langsung buat rakyat, selagi jiwa dan raga mereka terus terbelenggu dalam kerangka besi ciptaan pemerintah zalim seperti BN ini sejak sekian lama. Oleh itu, angin perubahan kian terasa kini. Tsunami pilihanraya bakal berlaku dan lebih banyak negeri yang diperintah BN pasti akan tumbang dalam pilihanraya umum akan datang.

Dua Ahli Parlimen BN Johor Bakal Sertai PKR


Kekuatan Pakatan Rakyat terutamanya PKR kini nampaknya semakin bertambah. Ia berikutan semakin ramai pemimpin BN bertindak menyertai parti itu. Terbaru, bekas Menteri Kesihatan dan Ahli Parlimen Bakri (Johor) iaitu Datuk Chua Jui Meng. Kemasukan Chua ke dalam PKR memberi tekanan dan tamparan yang cukup hebat buat BN. Tambahan pula Chua dilihat salah seorang pemimpin MCA dan kerajaan yang lebih neutral dalam menangani isu-isu rakyat. Malah, beliau juga mempunyai wawasan yang jelas terhadap rakyat, hingga ditendang dari pemilihan agung MCA baru-baru ini. Kekalahan beliau, merupakan satu tekanan buat MCA dan keretakan jelas terlihat di sana sini. Kekuatan Chua Jui Meng terus menyemarakkan api perjuangan rakyat terutamanya kaum Cina di negara ini. Parti terbesar kaum Cina itu kembali dikejutkan dengan berita panas baru-baru ini. Ia berikutan tindakan lembaga displin parti memecat Timbalan Presidennya iaitu Datuk Chua Soi Lek (foto). Pemecatan Chua yang juga bekas Menteri Kesihatan itu jelas sekali bakal mengundah padah yang besar buat parti tersebut. Ini kerana terdapat laporan yang bertiup kencang di Johor sekarang ini, bahawa terdapat dua orang Ahli Parlimen BN dari negeri itu bakal meninggal pakatan karat biru itu dan bertindak menyertai Pakatan Rakyat.

Soalnya sekarang siapakah ahli parlimen terbabit?. Buat masa ini terdapat tujuh orang Ahli Parlimen BN dari MCA di Johor yang dikatakan bakal keluar dari pakatan karat itu. Mereka ialah anak kepada Chua Soi Lek sendiri iaitu YB Chua Tee Yong - foto (Labis), YB Goh Tee Tee (Tangkak), YB Wee Sa Siong (Ayer Hitam), YB Ng See Tiong (Parit Yaani), YB Koh Chee Chai (Penggaram) dan YB Hou Chee Chung (Kluang). Terdapat kebimbangan yang ketara pada Kerajaan BN Johor tentang perkara ini. Malah terdapat maklumat bahawa Ketua Umum PKR sendiri iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal mengumumkan perkara itu dalam sessi lawatannya ke negeri itu pada 6 September 2009 ini. Beliau dijangka mengadakan Pidato Ramadan di Pekan Parit Sulong, Batu Pahat bersama dengan Datuk Chua Jui Meng dan Saudara Hasmi Hashim. Sementara itu, kebimbangan tentang perkara ini menyebabkan BN Johor kini bagai "cacing kepanasan". Tambahan pula Timbalan Perdana Menteri iaitu Muhyiddin Yassin sendiri adalah dari negeri Johor. Apakah perkara ini tercetus hasil ketidakpuasan hati pihak terbabit terhadap pemecatan Chua Soi Lek itu. Mungkinkah Ahli Parlimen pertama yang bakal membuat keputusan drastik itu adalah anak beliau sendiri Chua Tee Yong agaknya. Kebimbangan jelas dapat dirasakan oleh puak-puak UMNO dan BN Johor, malah terdapat satu laporan yang mengulas perkara di blog umnojohor iaitu :-
"Terdapat beberapa sumber menyatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan melawat sebuah daerah di utara Johor pada akhir bulan ini atau awal bulan hadapan. Lebih menggusarkan daerah terbabit terdapat 2 ahli parlimen yang kedua-duanya bukan daripada Umno. Salah seorang daripadanya anak kepada seorang pemimpin tertinggi yang baru di pecat dari parti komponen BN Ada kemungkinan Anwar akan mengumumkan sesuatu pada lawatannya itu. Adakah negeri Johor mula membuka ruang kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR)? Sepertimana kebimbangan yang dinyatakan Datuk Seri Najib Razak, pergolakan dalaman parti komponen BN memungkinkan menjejaskan BN. Tentunya parti komponen BN boleh beralih arah menyertai parti pembangkang pada bila-bila masa. Namun Umno sebagai tunjang komponen BN yang berjuang selama ini untuk mengekalkan BN sebagai parti pemerintah. Dalam masa Umno sudah membuat pelbagai transformasi untuk menarik hati rakyat, janganlah pula sikap parti komponen mengagalkan usaha tersebut!"
[Sekiranya apa yang dilaporkan ini ada kebenarannya, maka sudah pasti kem UMNO BN pasti akan "meraung sendirian" selepas ini. Nampaknya, kini satu persatu rakan pemimpin komponen BN meninggalkan pakatan karat itu. Kemungkinan besar hanya pemimpin UMNO sahaja yang akan menjadi yang terakhir meninggalkan BN selepas ini. Ternyata BN sudah tidak relevan lagi untuk politik negara pada masa akan datang. Justeru itu, adalah diseru supaya para penyokong BN peringkat akar umbi untuk membuat keputusan yang pantas bagi menyertai Pakatan Rakyat dalam hala tuju perjuangan mereka pada masa yang akan datang. Nasib dan masa depan mereka adalah lebih terjamin dengan Pakatan Rakyat. BN tidak lagi mampu untuk mengembalikan kepercayaan majoriti rakyat. Malahan rakyat bertambah bosan dan meluat melihat logo BN sejak akhir-akhir ini].

46 Komen Skrg, Sila Berikan Komen Anda Di Sini:

Anonymous said...

dah makin nmpak yg nak keluar dari bn adalah puak cina... so kan dah kata geng bangsa lain ni nak menjatuhkan org melayu... tu pun hampa semua tak nampak lagi..dok gaduh lagi sama melayu/Islam..nanti negara tergadai teriak air mata darah pun tak dak guna dah

Anonymous said...

Yg paling pakar ialah DSAI al juburi. Si pembelit alam inilah yg pakar dlm mengambil kesempatan utk kepentingan dirinya.

Dia lupa bahawa dia sedang berdepan dgn kes berjubur dgn saiful. Tumpukan saja dgn kes tersebut dan jangan nak menyibuk utk menangguk diair keruh..

Dek kerana kepakaran dlm bidang putar belitnya, nescahaya kes berjuburnya itu akan diliwat-liwatkan lagi..

Bagi si pengkhianat ini, kemelut dlm MCA telah membuka ruang utknya meneruskan agenda peribadinya dan dlam masa yg sama akan melebarkan lagi perpecahan dikalangan orang Melayu..

Anonymous said...

Wahai Anon:1:00 & 1:01,

Engko & geng2 engko bukan main lagi main MELAYU...MELAYU...MELAYU tak sudah2...lepas tu kan ke dari dulu sampai la ni..YB2 CINA tu bersama engko...tak pun engko bising pasal depa.

Tapi bila ada angin bertiup ttg CINA ni nak melompat...engo tengok perKAUMan tu bukan main lagi...

Sudah2lah RACIST tu...ALLAH SWT melihat keIMANan..kalau CINA tapi ISLAM, insya ALLAH berjaya tapi kalau MELAYU tapi KAFIR...GAGAL engko?

Anonymous said...

jadi u phg daily..teramat suka ka....u melayu ke malacai tak guna punya melayu....

almatayer said...

sikit-sikit cina nak perintah msia..sikit-sikit melayu nak kena jual...tak ada alasan lain ka...kalau dah melayu tu memang bangang orang asli pun boleh perintah kita..apa nak heran orang melayu pun dah ramai dok jadi hamba orang orang asing..kerja kedai pakistan..kerja ngan india nasi kandar..kerja basuh keta bawah myammar.. kerja bela ikan ngan bangla .umno memang bengap tahap gaban...kah..kah..kah.politik macam ni rakyat dah tolak...

Anonymous said...

yb mca di johor tu tak sebodoh melayu pr,mereka marah kpd tee kiat ,bukan bn,yang mika heboh sangat tu wat apa ,hangpa ni melayu jahat,kami sayang cina mca ,

Anonymous said...

Nat wat camne otak orang BN ni memang dah dibubuh taik selama 50 tahun agar membenci kaum dan ugama lain.

Anonymous said...

Elok lah tu tinggalkan BN/UMNO yang dah tak relevan tu, kita buat perubahan.
Memang ramai Melayu UMNO yang bodoh dan baghal dan hanya pandai tipu Melayu. Yang beriya nak mempertahankan Melayu tu jangan hipokrit lah poraaah dah 50 tahun memerintah sampai sekarang kerja nya nak menipu sahaja dari PM hingga semua Melayu UMNO. Pegawai kerajaan yang pembidek UMNO pun sama, tengok sahalah yang duduk di Jawatan tertinggi kerajaan semua nya bahlol.
Baru baru ni kita dengar Najib lantik seorang bahlol jadi Panglima Angkatan Tentera Malaysia yang nak uruskan TUDM pun tak mampu, kalau perang dengan Indon gerenti lingkup kerana kapal terbang pun tak ada, yang ada hanya untuk sultan P....., PM dan menteri pertahanan nak jalan jalan cari makan.
Lingkup lah BN/UMNO .......

Anonymous said...

anon 1.20 and lainnya..bela la cina semua ni... moga bila depa perintah baru engko org dok kutip taik hampa yg berterabur merata tu... hidupla seperti zaman jepun dulu... baru tau waktu tu kan... dok gali tanah nak cari ubi or cari tang mana kubur hehehe

Anonymous said...

hai bro... apa yang nak dibanggakan fasal melayu? Dari dulu sekarang dan selamanya kita macam ni gak.. Kecewa sejak 52 tahun yang lalu.

akureformasi said...

Puak2 UMNO ni mmg perkauman kuat.. Dh nk melingkup still nk menyombong diri.. Biarkanlah mereka... Makin mereka menyombong diri makin cepat depa melingkup...

ANTI TIPU said...

Buat semua puak anony umno kat sini,
jangan dok beretorik cina perintah malaysia melayu semua susah papa kedana....
sistem perlembagaan yang menjaga hak melayu takkan terhapus,jangan lupa MAJLIS RAJA_RAJA MELAYU..semua perkara hak sensitif bangsa melayu kalau nak dipind mesti persetujuan majlis raja-raja melayu...

yang jadi kecoh puak umno sekarang bergantung kepada cina dan india serta ahli parlimen bukan melayu di sabah dan sarawak untuk memerintah...
UMNOLAH YANG MEROSAKKAN HARTA KETUANAN MELAYU...melalui persempadanan semula kawasan pilihanraya...malah kawasan parlimen majoriti melayu pun bagi kat MCA contohnya palimen Gerik..jadi puak anony umno yang bangang.....jangan dok salahkan PAS,PKR dan DAP sebab 52 tahun memerintah malaysia...ialah UMNO...

Anonymous said...

anon2 yg bela geng cina ni mmg dah tak sayangkan malaysia... mmg suka nak tgk cina memerintah malaysia... tak kira dah kuil merata ceruk didirikan pun tak pa... asalkan cita2 utk berkuasa tercapai... entahlah...

Anonymous said...

Rasullullah dulu sewaktu di Madinah menjaga semua bangsa...termasuklah bangsa yahudi...

Islam itu adil..sepatutnya semua kaum di mlaysia boleh hidup aman damai di Malaysia kerana bertuankan UMNO yang mendakwa ISLAM dan MELAYU...

dulu waktu umno kuat dan memerintah selangor kenapa biar kuil dan tokong di bina merata tempat...kenyataan ko anony 4:14 memang layak berada di dalam tong sampah

dulu sewaktu masjid bujal di RPT Bujal MEnaga Beris Kemaman di robohkan oleh umno trengganu kenapa puak umno termasuk anony umno di sini tak bantah...tu lah namanya hipokrit!
bila berkuasa tak apa semuanya
bila hilang kuasa..ohhhh..melayu dah hilang ketuanan..pirah..

buat anony umno mai sini lihat umno robohkan masjid

http://www.youtube.com/watch?v=RPLW2ETDn7E

Anonymous said...

biasalah beb...najib mongolia tutup kes sebab dia orang bn,bn boleh....

Anonymous said...

yes bn boleh dan selamanya boleh...hidup bn... apapun 52 tahun tetap berjaya dan hidup senang di bawah bn... tak tau la lepas ni kalau bawah pr apakah akan cukup makan kita ni... la ni aku tetap cukup makan,,, tetap boleh laksanakan hidup dengan menjalani ibadah tanpa halangan... tetap dapat jejak kaki ke mekah... semua lengkap... so apa lagi yg hendak..aku tetap bersyukur dibawah pemerintahan bn... walaupun dituduh kerajaan kafir ke tapi aku hidup tetap dalam ISLAM tak ada cacat celanya... so syukur pada Allah yg memberi ketenangan dan kebahagiaan di bawah pemerintah bn.. alhamdulillah

Anonymous said...

kalau pr perentah ,lebih baik masuk lubang jubur lagi selamat,kah kah kah

bald said...

salam semua.. cina, india, melayu dll bangsa adalah makhluk yang dijadikan oleh Allah. tiada bezanya.. cina juga mendapat udara dari Allah.. tiada bezanya dgn melayu umno!

Anonymous said...

melayu pr udara busuk ,kah kah kah

Anonymous said...

sesungguhnya semua yg ada di bumi Allah ni dijadikan oleh Allah tiada bezanya... cuma yg membezakannya adalah kefahaman masing2... tak payahla kita salahkan kaum ni kaum nu.. masing2 dgn kefahaman masing2 jadi sama2lah kita hormat menghormati satu sama lain...

ikhwan said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

mung msok dlm jubur amno mung... selama2 sampai mampus lgi baik

52th melayu semangkin terhakis

semangkin terasing di bumi sendiri

kite perlu udara bru...

bg penyokong amno terus lah dgn hidup penoh omong2 durjana....puih....

Anonymous said...

Melayu umno ni gedebe macamlah dia ramai sangat.BN ni parti perkauman paaling bodoh.UMNO kutuk cina,india..MCA kutuk melayu,india..MIC kutuk melayu,cina.Tu je lah cara diorang nak hidup.

Anonymous said...

bab jubur tak ada kait mengait dengan amno maaa,tu lu orang punya maa

Anonymous said...

sokong bn la,pkz rugi bilion2,hampeh...duit tu kalau bagi kat rakyat sorang sikit pun ada juga paedahnya tapi semua masuk kat tembolok cip2 bn.yang kaya tambah kaya yang miskin mampus kaula.52 tahun sokong bn ini yang dapat skandal,skandal,skandal,skandal,skandal,skandal,rakyat tercekik,gula pun tak leh settle nak raya tiap taun mesti tak cukup,ladang sebesar negeri perlispun gula tak cukupdah boring tu lum lagi harga minyak,tambang bas,duit api,air,beras eh banyaklagi la yang rakyat duk tanggung ari2,cip2 bn mana nak reti ni semua yang dia orang tau macam mana nak kekalkan kuasa supaya duit macam skandak pkz masuk kat tembolok diaorang.bilion2 beb..........

Anonymous said...

BN DAH NAK HANCUR..
Woi pencacai umngok,baik korang tinggalkan umngok tu cepat2.Dok kutuk PR kaw kaw kan nanti kena jilat balik ludah tu.Kalo umno dah jadi pembangkang kat pusat nanti gerenti korang tak setia dah umngok ko tu.Duit takdak takbleh nak bagi upahle.

Anonymous said...

BN DAH NAK HANCUR..
Woi pencacai umngok,baik korang tinggalkan umngok tu cepat2.Dok kutuk PR kaw kaw kan nanti kena jilat balik ludah tu.Kalo umno dah jadi pembangkang kat pusat nanti gerenti korang tak setia dah umngok ko tu.Duit takdak takbleh nak bagi upahle.

Anonymous said...

bn dah nak hancur tak hancur...ko org tetap dok bawah pemerintahan bn la ni.. ko org tetap makan juga kan... tetap boleh gi masjid juga.. tetap boleh gi kerja juga... so apa masalah? ada ko org dok dalam gua cari cacing utk makan? tak reti bersyukur lgsg...

CCEO PulakDah said...

Pahang Daily,
1.Tidak tahu dari mana sumber berita ini diperolehi oleh pihak tuan. Tetapi setahu saya info ini diposting oleh saya pada 29/8/2009. Jika sumber info ini dari blog saya apatah salahnya diletak kredit.
2.Kesalahan FAKTA,ini menjejaskan kredibiliti sebagai blogger.Dalam blog saya dinyatakan 7 Ahli Parliman ini ialah 'antara Ahli Parlimen MCA di Johor'. Tapi blog saudara menyatakan 'Buat masa ini terdapat tujuh orang Ahli Parlimen BN dari MCA di Johor'.

Ini kesalahan FAKTA, hakikatnya ada 15 Ahli Parlimen di Johor dari MCA!!.

Kesimpulannya,hayati kenyataan Mat Saman Kati perihal copy paste posting ini,jika kita hendak dihormati sesama kita.

Terima Kasih

Anonymous said...

pr bukan setakat udara busuk ,mulut pun busuk,setiap kali mereka tulis di blog semuanya ayat2 yang busuk2,busuk macam jubur,kah kah kah

Anonymous said...

Anon 8.49 selalu cium jubur najis dan big mama kot.

Anonymous said...

kah kah kah.anon 9.52 ,biasa buatlah tu,kalau tak dia tak katakan

PEMBELA BN said...

tak ada pun terdengar cerita yb 2 mca nak keluar bn,kita harus lebih bertanggong membawa berita ,biarlah yang benar baru sedap kita mengulas atau memberi pendapat masing2,saya percaya mca dan mic tetap setia,yang keluar hanyalah mereka yang dah jadi surat khabar lama

Anonymous said...

Memang MP tu semua nak keluar BN pun.Tunggu masa dan keadaan saja.10 adun BN kat Tganu pun akan keluar juga,saja je mereka buat2 nafi.Diorang dah tahu dah nasib mereka pada pru13 nanti takkan dicalonkan semula.
Politik perkauman BN dah memakan diri masing2 dan takkan dapat dikawal lagi.

Anonymous said...

"SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN KE 52"

DAN

"SELAMAT TINGGAL UMNO KEPARAT"

Anonymous said...

adakah cerita gila dsai, macam 16 setember dulu ,silap hari bulan,yb pr masuk barisan,"SELAMAT TINGGAL PR BANGSAT"KAH KAH KAH

Anak Sungai Derhaka said...

Salam ..
Minta izin copy and paste artikel ni kedalam blog saya.. ya..

Anonymous said...

selamat menyambut hari kemerdekaan... tetap setia bersama kerajaan sekarang... tetap merdeka... merdeka..merdeka

Anonymous said...

Sokong Anon Sunday, August 30, 2009 4:29:00 PM

BooShit UMNO taik babi setan celaka sial negara 52 tahun sampai kini....

Mampuslah ko UMNO dlm Neraka Jahanam

Anonymous said...

si anon 7.20 ni org dok siap nak buka posa dia siap dok maki hamun ... isk... isk... buka posa tu baca doa dak? takut termakan 'taik babi setan' pula waktu berbuka tu....

setan zindagi said...

oiii ,aku pun tak benar makan taik babi setan ,orang macam anon 7.20 dah dekat nak berbuka,pun nak maki hamun lagi,awat jahat sangat lebih dari aku,setan pun respect bulan puasa tau

Anonymous said...

KAH,KAH PASAL CINA CUA KONG KEK TU KORANG DAH BERTEGANG URAT KATA MENGATA, TUDUH MENUDUH APASAL AAH, DAH HILANG AKAL !@#@%%&%*&^*%^*% . TUAN GURU NIK AZIS, TUA GURU HADI AWANG , TUAN GURU IBRAHIM DAN TUAN 2 GURU PAS, PKR MARILAH TENGOK BLOG NI, BAWALAH MEREKA KE PANGKAL JALAN SEMUA, BAGILAH NASIHAT DAN KAUNSELING DAN YG UMNO TU TAKYAHLAH SEBAB DIORANG TAK BOLEH MASUK #!#@$%#*(%! KATA TOK GURU NIK AZIS

Anonymous said...

ANON 8:47 DAN SETAN ZINDAGI

AKU BERBUKA PUASA DGN LAFAZ BISMILLAH. KO TK PAYAH NK AJAR AKU. KO MEMANG BIASA BERBUKA DGN DAGING BABI.

SELAMAT BERBUKA PUASA BUAT ANON TU DGN BABI

Anonymous said...

anon 3.39 memang melayu celaka dahlah sepat maki hamun sebelum buka puasa dia tuduh orang buka puasa makan babi,apa benda puya melayu hang ni,malu lah .

setan zindagi said...

alamak ,itu macam ka,selepas sebut bismillah ,sebut babi pulak..terima kaseh kerana maki aku,aku tak marah..aku senyum ajer

Anonymous said...

tima kasih la anon 3.39. alhamdulillah sebaB BERBuka ngan bismillah. tapi jgn sampai apa yg diucapkan memakan diri sendiri kerana memaki dan menuduh org makan babi... apa pun aku pun ucap terima kasih kerana maki aku,, aku sama ngan zindagi.. senyum aje kerana aku paham kau tak paham agama... pegi belajar ngan tok guru...

[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]