
Saiful Bukhari Azlan (foto) si "mangsa liwat" Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini seolah-olah dimakan dek "sumpah laknat" yang dilakukannya sehari menjelang Hari Penamaan Calon Pilihanraya Kecil Permatang Pauh dulu. Beliau seolah-olah menjadi panik ketika berada di mahkamah, tambahan pula apabila diasak bertalu-talu oleh peguambela handalan Anwar iaitu Karpal Singh. Bermula dengan cerita sensasi kononnya dia tidak mandi junub selepas diliwat Anwar dan sanggup tidak solat kononnya berada dalam keadaan darurat. Kini rupanya banyak lagi kenyataan beliau yang telah memerangkap dirinya. Antaranya Saiful mengaku telah bertemu dengan PM Najib Razak pada 24 Jun 2008 iaitu beberapa hari sebelum beliau membuat pengakuan dirinya diliwat Anwar. Persoalannya sekarang, apakah yang dibuat oleh Saiful hingga Najib sanggup menerima kehadiran beliau secara peribadi. Sebelum ini Najib ada mengakui Saiful berjumpanya untuk memohon biasiswa. Apakah benar itu yang dipohon oleh Saiful?. Jika benar, biasiswa apa yang dipohon oleh Saiful sebenarnya, apakah JPA, MARA, FELDA, PETRONAS atau sebagainya?. Maknanya Saiful perlu kemukakan bukti yang dia memang memohon biasiswa untuk melanjutkan pelajarannya. Soalnya sekarang, bila masa pula dan ke IPT mana pula Saiful melanjutkan pelajarannya itu?. Perkara inilah yang amat meragukan kita.
Apa yang lebih menarik dalam prosiding hari ini, Dr.Osman Pusrawi (foto) ada mendedahkan bahawa Saiful tergamak memasukkan benda keras berupa objek seperti plastik ke dalam duburnya, bagi membuktikan kononnya beliau diliwat. Dalam hal ini Saiful yang tersentak dengan kenyataan itu, tiba-tiba menempelak hal ini dengan mengatakan Dr.Osman berbohong. Soalnya sekarang, jika Dr.Osman berbohong kenapa laporannya begitu lengkap dan terperinci semasa memeriksa Saiful. Apakah kita boleh menerima kenyataan mulut Saiful daripada laporan yang lengkap seperti itu. Makanya, siapakah yang berbohong dalam hal ini. Saiful juga mengesahkan telah bertemu dengan pegawai polis yang bernama Rodwan Yusoff sebelum membuat laporan polis dia diliwat. Rodwan kini baru sahaja dinaikkan pangkat sebagai Ketua Polis Melaka yang baru. Saiful mengatakan Dr.Osman Pusrawi berbohong, sebaliknya menjawab "No Komen" bila diajukan persoalan tentang tiada bukti kemasukan atau luka tanda diliwat seperti dalam laporan perubatan oleh tiga doktor pakar dari Hospital Kuala Lumpur (HKL). Sementara itu diakhir prosiding hari ini, Peguambela Anwar Karpal Singh mahu kemukakan "kenyataan beramaran" Saiful kepada pihak polis kerana amat jelas Saiful Bukhari cuba berbohong dalam mahkamah. Hakim Zabidin Mohd Diah kemudiannya membenarkan permohonan tersebut dan akhirnya mahkamah terpaksa ditangguh hingga ke pagi esok.
[Apapun, sama-sama kita nantikan prosiding seterusnya kes liwat II ini esok. Apakah Saiful berani untuk berhadapan dengan Karpal Singh lagi, sedangkan beliau telah bersumpah untuk tidak berbohong di dalam mahkamah. Jika inilah keadaan perbicaraan yang sedang kita saksikan maka adalah lebih elok Saiful didakwa atas kesalahan menghina mahkamah. Kenyataan yang berbelit-belit dan gagal mengawal keadaan dengan baik jelas membuktikan bahawa beliau sememangnya telah dipaksa untuk melakukan demikian. Amatlah malang sama sekali jika perbicaraan diteruskan kerana ia akan menambahkan lagi aib kepada anak muda itu. Bahkan sudah pasti lebih banyak nama pemimpin akan dikaitkan dengan kes itu nanti. Maka akhirnya sumpah laknat Saiful memakan dirinya sendiri setelah lebih setahun beliau menunggu hari kebenarannya yang dijanjikan untuknya. Semoga keadilan dapat ditegakkan dalam kes kontroversi ini!].
Apa yang lebih menarik dalam prosiding hari ini, Dr.Osman Pusrawi (foto) ada mendedahkan bahawa Saiful tergamak memasukkan benda keras berupa objek seperti plastik ke dalam duburnya, bagi membuktikan kononnya beliau diliwat. Dalam hal ini Saiful yang tersentak dengan kenyataan itu, tiba-tiba menempelak hal ini dengan mengatakan Dr.Osman berbohong. Soalnya sekarang, jika Dr.Osman berbohong kenapa laporannya begitu lengkap dan terperinci semasa memeriksa Saiful. Apakah kita boleh menerima kenyataan mulut Saiful daripada laporan yang lengkap seperti itu. Makanya, siapakah yang berbohong dalam hal ini. Saiful juga mengesahkan telah bertemu dengan pegawai polis yang bernama Rodwan Yusoff sebelum membuat laporan polis dia diliwat. Rodwan kini baru sahaja dinaikkan pangkat sebagai Ketua Polis Melaka yang baru. Saiful mengatakan Dr.Osman Pusrawi berbohong, sebaliknya menjawab "No Komen" bila diajukan persoalan tentang tiada bukti kemasukan atau luka tanda diliwat seperti dalam laporan perubatan oleh tiga doktor pakar dari Hospital Kuala Lumpur (HKL). Sementara itu diakhir prosiding hari ini, Peguambela Anwar Karpal Singh mahu kemukakan "kenyataan beramaran" Saiful kepada pihak polis kerana amat jelas Saiful Bukhari cuba berbohong dalam mahkamah. Hakim Zabidin Mohd Diah kemudiannya membenarkan permohonan tersebut dan akhirnya mahkamah terpaksa ditangguh hingga ke pagi esok.[Apapun, sama-sama kita nantikan prosiding seterusnya kes liwat II ini esok. Apakah Saiful berani untuk berhadapan dengan Karpal Singh lagi, sedangkan beliau telah bersumpah untuk tidak berbohong di dalam mahkamah. Jika inilah keadaan perbicaraan yang sedang kita saksikan maka adalah lebih elok Saiful didakwa atas kesalahan menghina mahkamah. Kenyataan yang berbelit-belit dan gagal mengawal keadaan dengan baik jelas membuktikan bahawa beliau sememangnya telah dipaksa untuk melakukan demikian. Amatlah malang sama sekali jika perbicaraan diteruskan kerana ia akan menambahkan lagi aib kepada anak muda itu. Bahkan sudah pasti lebih banyak nama pemimpin akan dikaitkan dengan kes itu nanti. Maka akhirnya sumpah laknat Saiful memakan dirinya sendiri setelah lebih setahun beliau menunggu hari kebenarannya yang dijanjikan untuknya. Semoga keadilan dapat ditegakkan dalam kes kontroversi ini!].






gelihati bila totok umno kat sini suruh aku buat blog sendiri..yang hangpa kat sini buat ape...apesal x buat blog korang sendiri...inikan blog pro pakatan rakyat
BalasPadamkalau dah tak suka blah aje...
x payah maki-maki aku kat sini
bahalull......
maskman merah:apesal tv dok kalut makhluk perosak keluar pkr.bukan depa yang bertanding
BalasPadamgaban:dulupun jaja 1 malaya zaid kaki boto..kaki judi.alih-alih puak dia nak benarkan judi bola
samurai x:x patut.sekarang puas nak menangkis smash....bagi je kena smash.haru-haru.....
harumashi:apesal sebut nama aku.
sambung....iklan komersial coklat ding dang
gorgon:bukan ekaulah haru.biso bonar.mano nak tahan.dulu ngaku belo islam isu kalimah Allah.yang bonar totap bonar...
BalasPadambatman:mau tidak...kat sibu kristian 53%....isu kalimah Allah kurangkan undi supp pasal dikaitkan dengan umno yang dilihat pengundi sana sebagai ekstrimis agama dan ultra melayu.
superman:itu x campur dengan isu perkauman yang diucapkan pemimpin umno.teruk supp kena bantai
iklan lagi.....maggee mee cepat dimasak sedap dimakan
kluangman:kau jangan lupa bai isu 2telaga minyak merugikan sabah dan sarawak.hilang peluang pekerjaan.tanahpun lesap.kat sabah je boleh dapat royalti Rm17 bilion kalau 2 telaga tu masih jadi milik kita.wilayah sabah hilang 10 ribu km persegi.
BalasPadamnaruto:budak-budak muda dah bengang kat umno dan bn akibat insiden 2 remaja ditembak polis...
jika gagal settle dengan baik bn bungkus di sibu.....
dap x rugi pasal bn dah awal-awal ngaku kubu kuat dia.malu besar kalau kalah
2 telaga minyak leboh yg bernilai beratus2 Billion RM yg nganga rakyat juga lebih2 lg rakyat kelantan dan trengganu dpt habuk aje, sabah dan s'wak boleh tahan juga tiap2 thn dpt juga royalty, yg untung Brunei Darul Salam yg diberi kuasa tak pikul amanah Allah SWT, tentang ini xde pilak juak2 umeeno / bee end nak buat laporan polis kalau kena pada PR heboh seluruh negara buat laporan polis hai ntah lah nasib...nasib..
BalasPadamdigimon:apesal polis x benar isu kalimah Allah diguna dalam kempen prk sibu.
BalasPadamgodzillla:takut bn kalahlah...isu ni aje yang boleh menyesakkan napas pemimpin bn.
samurai x:aku x puas hati apesal polis benarkan perhimpunan 10 ribu orang di terengganu sempena mengenang 13 mei.temanya melayu bangkit.melayu x bangkit pasal ditindas umnolah...rakyat dah sedar
gi joe:dr mahathirpun ada.kalau dah huru-hara macam ni angkara
apcolah..siapa lagi.itulah aku dah cakap jangan ambik apco jadi adviser..najib ambik jugak.sekarang negara macam dah nak porak peranda dah
ultraman:bila umno dah bakar dan api-apikan melayu maknanya tak lama dah mereka nak lingkup dalam politik negara
Karpal Singh: Minta si- saifool baca niat mandi junud boleh kah????
BalasPadam-----------------------------------
selepas dia di liwat adakah dia mandi junud?????
Bolehkah orang lelaki dgn orang lelaki (diliwat)mandi junud????
Jawab?????
PKR tolonglah jangan buat fitnah,,,,,kami dah benci dgn fitnah kamu
BalasPadambetul tu,8:23:00 PM. Aku pun nak tau gak.
BalasPadam