
KUALA LUMPUR 9 Feb [2.32 pm] – Saksi utama perbicaraan kes fitnah liwat yang melibatkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Saiful Bukhari Azlan hari ini membuat laporan polis mengenai ugutan bunuh yang diterimanya. Ugutan itu kononnya dipercayai ada kaitan dengan perbicaraan yang sedang berlangsung. Bekas pembantu kepada Anwar itu ditemani peguam Zamri Idrus serta bapanya iaitu Azlan Mohd. Lazim tiba di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul di sini kira-kira pukul 12.15 tengah hari. Laporan itu dibuat terhadap seorang lelaki yang mendaftar dirinya atas nama “Anaz Zahari” di dalam laman sosial Facebook. Anaz didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan bunuh dalam laman sosial Anwar Ibrahim itu. Kenyataan itu menyebut: “Kepada rakan-rakan sekalian... Siapa-siapa yang mengenali atau pun berjumpa dengan Saiful Bukhari Azlan di mana-mana saja, anda diwajibkan membunuh beliau dengan apa cara sekalipun demi keamanan manusia sejagat”. Saiful berkata, beliau buat laporan polis kerana bimbang keselamatannya.
[Amat melucukan melihat adengan ini sebenarnya. Membuat laporan polis kononnya diugut bunuh menerusi tulisan dalam Facebook jelas sekali menunjukkan betapa ceteknya ilmu Saiful ini. Umum mengetahui sesiapa sahaja boleh menyamar dengan Facebook ini. Mereka boleh mendaftar, upload gambar dan meletakan apa sahaja pada profail peribadi masing-masing. Ia merupakan laman sosial bebas yang disertai oleh berjuta-juta manusia di seluruh dunia. Tulisan yang disiarkan juga boleh ditulis oleh sesiapa dengan syarat mereka berdaftar terlebih dahulu dengan Facebook. Maka itu, puak-puak UMNO dan sahabat Saiful boleh mendaftar di Facebook dan kemudian menggunakan nama samaran untuk menghantar mesej yang berbaur ugutan terhadap dirinya. Konon, ada orang mahu membuat tindakan jenayah terhadapnya. Ini semua adalah tektik kotor yang akan menyerlahkan lagi tahap kedangkalan mereka yang mereka cipta isu itu. Polis sudah pasti akan menyiasat tuan punya laman terbabit iaitu Anwar sendiri jika mereka tidak berjaya jejaki "Anaz Zahari" yang diperkatakan itu. Maka itu janganlah hairan dengan isu terbaru ini].
[Amat melucukan melihat adengan ini sebenarnya. Membuat laporan polis kononnya diugut bunuh menerusi tulisan dalam Facebook jelas sekali menunjukkan betapa ceteknya ilmu Saiful ini. Umum mengetahui sesiapa sahaja boleh menyamar dengan Facebook ini. Mereka boleh mendaftar, upload gambar dan meletakan apa sahaja pada profail peribadi masing-masing. Ia merupakan laman sosial bebas yang disertai oleh berjuta-juta manusia di seluruh dunia. Tulisan yang disiarkan juga boleh ditulis oleh sesiapa dengan syarat mereka berdaftar terlebih dahulu dengan Facebook. Maka itu, puak-puak UMNO dan sahabat Saiful boleh mendaftar di Facebook dan kemudian menggunakan nama samaran untuk menghantar mesej yang berbaur ugutan terhadap dirinya. Konon, ada orang mahu membuat tindakan jenayah terhadapnya. Ini semua adalah tektik kotor yang akan menyerlahkan lagi tahap kedangkalan mereka yang mereka cipta isu itu. Polis sudah pasti akan menyiasat tuan punya laman terbabit iaitu Anwar sendiri jika mereka tidak berjaya jejaki "Anaz Zahari" yang diperkatakan itu. Maka itu janganlah hairan dengan isu terbaru ini].






Inilah cara mereka memerangkap....lebih jahat dari yahudi
BalasPadamKalau Al-Juburi dia akan lari ke kedutaan asing dah...Tapi ini Sepoi, real anak jantan bukan serupa AnuWAR sikit2 tangguh kes, orang Jerantut kata macam takder "batu".
BalasPadamwah ini isu baru ni,mainan pengadu domba,kes liwat orang tengok macam cerita doremon je.tak dapat meyakinkan orang dalam soal soal teknikal undang undang,tetapi lebih menjerumus kepada nafsu politik,anon diatas ni cakap seypol ni real anak jantan,betul ke,musykil aku,Sekarang ni dah jadi public figure,temasuklah dikelilingi oleh pihak polis 24 jam,itu pun masih mengadu dapat ugutan dalam internet,alahai mamat saipool ni,apa yang sebenarnya berperang dalam jiwa kamu tu,umur kamu tu muda lagi,setiap apa yang kamu lakukan,aper sajer cerita kamu,sebenarnya kamu terlupa bahawa kamu telah memperkenalkan diri kamu yang sebenarnya kepada rakyat malaysia,Sebagai manusia yang menjunjung fitrah maka saya amat kesian kan kepada saifol,disebabkan tidak faham keadaan diri sebenarnya,ambilah masa kamu wahai saifol,samaada setahun,sepuloh tahun,sepanjang hayat mu,jangan sampai kamu akan menyesal diseluroh episod hidop kamu,bila mana mata hati kamu terbuka nanti,diwaktu itu tidak ada apa pun boleh dibayar untuk menebus kembali kesilapan kamu,waktu itu kamu hanya boleh hidup didalam keadaan yang hina sehinanya,last sekali BERTANYA LAH KEPADA DIRI KAMU,HAKIKAT KEBENARAN INI,
BalasPadampenyokong umno mentaliti lemah
BalasPadamanwar lari pasal takut mimpi org nak bunuh dia hahahaha..
BalasPadamBiar mentaliti lemah asal jangan JUBOR orang lain macam Al-Juburi.
BalasPadamYer la Al-Juburi mentaliti tinggi tapai kerja nya juborq lelaki lain..
BalasPadamUMNO DAH DARI DULU BUDUHHHH...HARAM JADAH!!!
BalasPadamorg umno memang segala segi lemah..paling lemah ilmu agama..fitnah jadi macam makanan diorg jek..paling pandai lah tu..paling paling pandai rasuah..ehehhee jgn marah org umno sekadar sindiran
BalasPadamSiasat, jangan tak siasat. Pengendali blog ini a.k.a cucumatkilau@shukri pun mesti disiasat kerana kemungkinan dia juga terlibat.
BalasPadamPenyokong tegar PKR hapak ni kebanyakannya tidak tahu proses undang-undang. Buat sesuatu ikut suka hati..Tunggu je lah padahnya nanti..
Malas nak baca blog ni. Buang karan je!
BalasPadamTak payah masuk Blog macam ni, blog paling "bias" yang ada di Malaysia ni lagi bodoh..
BalasPadamBodo-bodo UMNO pun dapat perintah Malaysia. Ni sibuk-sibuk nak naik kan si Peliwat jadi PM, apahal dah sewel ker?
BalasPadamSalam..ni mungkin salahsatu cara nk alih perhatian dr kes meliwat kat mahkamah..tak mustahil anwar......
BalasPadamSYABAS SAIFOL,SETIDAK NYA KAU TAK MACAM SIGILA TU ,LARI KEDUTA TURKEY,KONON NYAWA NYA TERANCAM,SAMPAI SEKARANG SI GILA TU MENGILA DENGAN BEBAS ,NI NAK TUKAR HAKIM PILA ,BETUL2 GILA PUNYA OLANG
BalasPadamwalaupun bahasa pemberi komen disini agak kasar seolah-olah tak kenal akhlak Rasulullah SAW tapi saya kagum juga ttg bolog ini sebab setiap artikel nya memdapat maklumbalas yang banyak. menunjukkan dia ramai peminat dan ramai pembacanya. Tak kira lah positif atau negatif respon disini, tapi ia menunjukkan sesuatu yg hanya Allah tahu apa maksudnya. Suatu hari Allah akan tunjukkan kebenarannya
BalasPadamIn the interest of fairness,the authorities should investigate just like how they took action last month against that Facebook user who promotes his homemade petrol bombs 2 be used against churches at the height of the "Allah" controversy
BalasPadamThen again,I wouldn't be surprised if that posting was made by Saifool al Liwati's sympathizers 2 garner some form of support from the public
InsyaAllah,this conspiracy will crash n burn
secara umumnya,dapatlah dibaca bahawa saifol ni dalam keadaan yang amat tertekan,dalam satu tempoh yang agak panjang,keadaan ini amat selesa pada mulanya,disebabkan pehatian dan public figure,bila mana keadaan plot cerita ni dah semakin nampak keraguannya,maka terpaksa dibuat plot cerita yang lain.maka timbullah cerita ugutan,walau bagaimana pun terpulang lah pada rakyat untuk menilai, mari kita renung pengertian didalam surah Yusuf "Dan aku tidak membebaskan diriku(nafs)dari kesalahan,sesunggohnya an nafs itu selalu menyuroh kepada kejahatan
BalasPadamYes, I agree with you that this conspiracy will crash n burn Al-Juburi and his butt lickers.
BalasPadamBetul la tu Saiful "tertekan" oleh anu AnuWAR sewaktu meliwat nya dulu...
BalasPadamIni dia motto baru PKR "Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!.
BalasPadamBerani kerana benar! takut kerana salah..Kalau dah nama AnuWar..memang dh terkenal ada 1001 helah!!
BalasPadamSanggupkah PDO mengaku diliwat jika ditawarkan RM1,000,000.00???!!!
Tak kisah menyamar atau sungguh, tak pedulilah sape yg menyamar. Jika dah ada org buat ugutan itu eloklah disiasat. Kalau betul hukum tak kiralah sape, org Umno ke, Org PKR ke, Org Pas, Org DAP ke, Org Anwar ke atau Org Saipul sendiri. Pendek kata perkara ugut2 ni jangan buat main2.
BalasPadampolis ambil tindakan terhadap org umno bahasa yang digunakan sungguh kesat tak tahu apa tujuan sebenarnya mereka berani menuduh sudah-sudahlah tu
BalasPadamsalam..
BalasPadamBuat semua, komen orang memang seronok tapi ingatlh yg anda semua akan mati satu hari nanti dan anda semua tidak terlepas atas apa yang anda buat sekarang. Renungkanlah..
Ingat bahasa hang pa geng PR cantik sangat ka...ptuii! macam taik keluarg dari punggung para Peliwat...piii la.
BalasPadamAnon 4:58
BalasPadamAbih!! hang ingat hang sorang boleh terlepas dari apa yang hang buat..
syabas anon2 bn,kasi hantam sama depa ,jangan hamtam belakang dah ler ,kah kah kah
BalasPadam