script data-ad-client="ca-pub-8413987413612695" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">
Selamat Hari Kebangsaan Dan Hari Malaysia 2026 | Rapatkan Ukhwah Eratkan Sillaturrahim | Terima Kasih Kerana Berkunjung Ke Sini, Sila Datang Lagi

..............................

Hits Pelawat PDO Mulai 31.08.2008

Penglibatan Dalam Projek Mata Wang, Wajarkah Bila Hishamuddin Kata 'Dia Tidak Tahu Menahu' Apa Yang Telah Di Lakukan Oleh Adiknya Sendiri

Memang agak mengejutkan bila mana Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menafikan laporan akhbar Australia yang mendakwa adiknya dibayar untuk menjayakan kontrak kerajaan dengan syarikat negara kiwi itu. Bercakap kepada pemberita semalam, beliau mendakwa tidak tahu menahu mengenai kegiatan Haris Onn Hussein. "Pertama sekali, saya tidak tahu menahu apa adik saya lakukan. Keduanya, saya tidak rasa bahawa (syarikat) Australia akan melakukannya," katanya. Ditanya sama ada beliau menafikan semua dakwaan dalam laporan itu, Hishammuddin berkata: "Itu yang saya katakan. Ya." Menurut akhbar The Age yang itu semalam, Securency iaitu firma teknologi kewangan yang mengupah Haris pada 2009 untuk mendapatkan kontrak di Malaysia. "Securency mengupah Haris Onn Hussein dengan harapan beliau akan menawarkan harapan untuk membolehkan mereka akses kepada, dan mempengaruhi, ahli politik tertinggi Malaysia," laporan itu dipetik. Pada masa kejadian tersebut, Hishammuddin merupakan Ketua Pemuda UMNO dan Menteri Belia dan Sukan.


Bukti, laporan muka depan portal the edge yang telah dedahkan isu itu

[Mudah benar Hishamuddin menjawab dia tidak tahu menahu apa yang dilakukan oleh adiknya. Padahal jika dilihat kepada aktiviti yang dijalankan itu, jelas sekali memerlukan "greenlight" daripada "orang dalam" sendiri sebenarnya. Maknanya, adik Hishamuddin perlu ada "kabel besar" untuk menaykinkan pihak berkenaan supaya mendapatkan kontrak berkenaan. Jika bab-bab peribadi Hishamuddin tidak tahu menahu, mungkin rakyat boleh menerimanya. Tetapi jika projek juta-juta seperti ini beliau mengatakan demikian maka ia jelas ada "something wrong" sebenarnya. Mungkin juga ada usaha pihak tertentu untuk menafikan pembabitan adik beliau dengan projek berkenaan. Apapun, rakyat perlu bijak melihat isu ini daripada berbagai sudut. Ini kerana memang sudah menjadi tradisi dan budaya UMNO, jika ada "kabel besar" maka mudahlah untuk mendapat projek besar. Inikan pula bagi adik kepada seorang menteri yang juga bersaudara dengan Perdana Menteri itu ].
Share:

8 ulasan:

  1. If the business is genuine, what's wrong with that- dia ada kabel ke atau tidak tu ususan adik dia- kan orang business perlu ada kabel- kalau orang cina atau india memerlukan kabel orang melayu yg duduk di atas sana, salah ke? Tentu tak salah tapi kalau orang melayu sure 101% salah- so what do u expect the malay to do- sit down and pray all day long dan minta sedekah? kalau mcm ni sampai dunia khiamat pun malayu tak boleh maju- pak awang

    BalasPadam
  2. NEWS dr JENGKA: NAJIB BAKAL TURUN JENGKA JMPA PENEROKA!!! klik sini!!

    >http://pemudakualakrau.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. as salam di atas tu... masalahnya MELAYU BERKRONI, YANG PENTINGKAN PERIUK NASI DIORG SAJA, DAHLAH TU MENYUSAHKAN RAKYAT LAGI.... CABLE KAT SINI BUKAN ORANG BIASA ATAU RAKYAT BIASA YG KAI CABLE, TAPI KAUM KERABAT SENDIRI, APA MAKNANYA TU.. sendiri fikirlah.... insyaAllah Allah akan buka sedikit demi sedikit segala kesalahan yg diorg buat selama ini.. tengoklah sekarang satu2 terbuka pekong diorg ni terbuka.. sampai ke pengetahuan luar negeri..

    BalasPadam
  4. itu salah guna kuasa la bangang..!! Guna pengaruh abg dan sepupu (najib) utk dptkan projek tu namanya rasuah.. Salah di sisi undang2..

    BalasPadam
  5. Betul tu..inilah lambang rasuah dan penyalahgunaan. Kuasa!!!apasal hishammuddin x masuk penjara?

    BalasPadam
  6. Hisamudin ni punya tahap bodoh bila bg jawapan sama mcm Zul Kulim haprak tu,politikus terbangang penah aku jumpa...sebangsat2 lokman adam pun bangsat pukimak lg sihisamudin dgn zul kulim ni

    BalasPadam
  7. Hisamudin ni jenis tak ambik tahu hal adik-beradik atau lakonan semata-mata... Kerajaan suruh eratkan tali persaudaraan... ini tak ambil tahu bangang ape...

    BalasPadam

PERINGATAN: PDO TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM PORTAL INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN
[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]
PERINGATAN: PDO TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM PORTAL INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN

Translate

Kunjungan Pelawat

Tukaran Matawang Asing

USD MYR CHARTS

Arkib Blog

Artikel Terkini

PAS Mahu Pertahankan Semua Kerusi DUN Dan Parlimen Yang Dimenangi Pada PRU15 Lalu Di Negeri SG4, Sasar Pahang, Perak Dan Selangor

PENGKALAN CHEPA: PAS mahu mempertahankan semua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen yang dimenanginya pada Pilihan Raya Umum ke-1...

Media Pilihan

Blogger Pahang

PDO. Dikuasakan oleh Blogger.