pahangdaily pahangdaily Author
Title: Gempar: Sumpah Laknat, Bala Sudah Datang. Saiful Di Timpa Penyakit Kelamin !!
Author: pahangdaily
Rating 5 of 5 Des:
Apakah "bala" Allah sudah datang. Gara-gara "sumpah laknat" kini satu lagi maklumat terbaru diterima perihal Saiful B...
Apakah "bala" Allah sudah datang. Gara-gara "sumpah laknat" kini satu lagi maklumat terbaru diterima perihal Saiful Bukhari Azlan. Berita yang lebih memeranjatkan serta menggemparkan !!. Khabarnya kini, Saiful benar-benar berhadapan dengan masalah "besar" gara-gara terperangkap dalam "fitnah liwat" yang dibuatnya terhadap Anwar Ibrahim. Sesungguhnya inilah agaknya bala yang dinantikan oleh beliau dulu. Dalam akuan "sumpah laknat" beliau sehari sebelum hari pencalonan Anwar, beliau ada mengatakan bahawa beliau sanggup seluruh keturunannya ditimpa bala sekiranya beliau berkata tidak benar perihal kes liwat itu. Namun kini, segalanya bagaikan "terjadi" kepada Si Saiful.

Maklumat terkini diterima mengatakan beliau kini menderita penyakit kelamin atau lebih spesifik lagi "kemaluannya bernanah" dan beliau tidak dapat "membuang air kecil" seperti dulu lagi. Khabarnya akibat sengsara dengan masalah tersebut, Saiful telah dibawa oleh salah seorang saudara maranya untuk menjalani perubatan tradisonal dengan seorang "dukun" di Sg.Petani, Kedah. Mungkin saudaranya sendiri terkejut dengan apa yang terjadi kepada Saiful.

Jika benar maklumat terbaru ini, maka inilah dia bala yang menimpa Saiful akibat sikapnya yang terlalu berani melakukan "sumpah laknat" terhadap dirinya berhubung dengan perkara yang belum tentu hujung pangkalnya. Akibatnya beliau kini terpaksa merana dan sengsara dengan perbuatan yang beliau lakukan. Terdapat suara-suara yang sudah mula menyuruh agar Saiful memohon ampun dan maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Namun bukan Saiful yang tidak mahu, tetapi beliau kini dikawal ketat oleh pasukan keselamatan. Atas alasan dikhuatiri dirinya dianiaya oleh sesiapa. Namun, hakikatnya yang terjadi ialah kawalan ketat terhadap diri Saiful itu ada hubung kait dengan ketakutan "pihak-pihak berkenaan" sekiranya Saiful membuat akuan sumpah pula bahawa dirinya dianiaya dan beliau dipaksa membuat cerita karut itu.

Inilah sebenarnya yang menjadi masalah buat dirinya. Maka akhirnya terpaksalah beliau menanggung derita berkenaan. Sudah puasa mereka membawa Saiful untuk berubat, namun segalanya hampa belaka. Persoalannya disini, apakah Saiful sanggup untuk keluar dari persembunyian dan kemudiannya meminta ampun serta memohon maaf dari Anwar atas segala yang terjadi ini. Kita merasa amat simpati dengan nasib beliau kini. Sekiranya beliau tidak diselematkan segera dari penyakitnya, kita juga khuatir bala yang lebih besar akan menimpanya. Ini pasti akan lebih menggemparkan dan pasti menyebabkan "si pulan bin si pulan" semakin "kepanasan" kini. Inilah akibatnya bila merancang untuk melakukan agenda jahat, sudah pasti akan dibalas oleh Allah SWT dengan sekelip mata sahaja. Tambahan pula di bulan Ramadhan yang mulia ini. Buat Saiful, insaflah dan berusahalah untuk mencari jalan berjumpa dan memohon ampun kepada Anwar dengan segera. Jika tidak nyawa beliau juga akan turut terancam dengan bala yang menimpa dirinya itu.

[Pihak kami masih lagi menantikan laporan terkini dari ahli keluarga Saiful tentang perkembangan terkini perkara ini. Kita harus ingat dan sedar bahawa bukan semua ahli keluarga dan saudara mara Saiful yang bersetuju dengan kedurjanaan yang beliau lakukan ini. Tunggulah balasan yang lebih dasyat bakal menimpa keluarga dan keturunannya pula jika beliau tidak mahu memohon ampun dan maaf kepada Anwar atas segala yang terjadi. Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada hambaNya yang melakukan dosa. Amin]

Pihak kami masih menyiasat info ini. Namun segalanya ada kemungkinan. Jika segala berita ini sahih anggaplah ia sebagai tauladan, namun jika sebaliknya jadikanlah ia sebagai satu sempadan.

Advertisement

Post a Comment

Anonymous said... Wednesday, September 24, 2008 4:50:00 PM

betul ker... leh percaya ke..
ada bukti x ?

Anonymous said... Wednesday, September 24, 2008 5:58:00 PM

kepada wartawan pahang daily,saya harap setiap kenyataan yang dibuat adalah berasaskan bukti@kajian yang dibuat oleh pihak anda.kerana jika ianya terbukti benar, alhamdulillah,ALLAH telah menunjukkan kuasaNYA.
tapi,
jika salah, ia akan menjadi backfire kepada anda, integriti kewartawanan akan tercalar, menjadi fitnah dan barisan Pakatan Rakyat akan lebih dipandang serong.
harapan saya, semoga pihak Pahang Daily sentiasa memegang prinsip adil,berintegriti dan amanah.

pemandu teksi said... Wednesday, September 24, 2008 6:56:00 PM

Duit berjuta dalam bank..pergilah cari doktor yang terbaik di dunia ini.. tengok boleh ke lawan kuasa Allah.!!

donna said... Wednesday, September 24, 2008 7:59:00 PM

Jgn men2 dgn sumpah org...
Nanti Hang Yang BERNANAH baru padan muka HANG..
Tak ble nak kata tu sumpah dimakan balik sebab Anwar tak bersumpah lagi. Jadi tak berkesan. Kalau apa2 terjadi pada saiful, Jgn la kita menuduh/memikirkan bukan2. Ini secara tidak langsung, anda sendiri yang memfitnah tuhan. Maka nanti yang perlu bertaubat bukan salah satu daripada mereka, tetapi HANG yang kene bertaubat.. Jgn menuduh org sebarangan. Kalau ada bukti sila kemukakan. Baru la org len ble judge

Anonymous said... Wednesday, September 24, 2008 9:06:00 PM

Sumpah laknat yang dibuat oleh Saiful besar kemungkinan memakan dirinya sendiri. Sebab, tiada bukti. Kenapa Anwar nak sumpah pulak. majlis Fatwa dah keluarkan fatwa bahawa sumpah hanya boleh dibuat setelah perbicaraan selesai. Bukti nak tunjuk macam mana? sbb semua ini diselindungi. Hanya org2 tertentu sahaj yang mengetahui..kenapa emosi... jika tidak benar..x kisah lar tu

Anonymous said... Wednesday, September 24, 2008 9:45:00 PM

Kepada semua... ingatlalh ini bulan berkat, ini bulan Rahmat lagi dimuliakan. Janganlah menabur fitnah atau membuat fitnah. Tak berkat puasa, tak berkat ibadat. Tolong menyebarkan ini pun dah dianggap bersubahat. Subhanallah...

abu said... Wednesday, September 24, 2008 10:32:00 PM

Fitnah terhadap orang yang "buat fitnah" mana lebih baik. Fitnah terhadap dirinya lebih elok dari dia mengaku "diliwat" walhal dia menfitnah sesama muslim. Fikir2kanlah

Anonymous said... Thursday, September 25, 2008 12:13:00 AM

...apakah berita ini benar?????????
http://pas123.blogspot.com/2008/08/akhirnya-sumpah-membawa-padah.html

Anonymous said... Thursday, September 25, 2008 7:23:00 AM

Saya langsung tidak bersetuju dengan berita sebegini. Hanya laporan yang di sahkan benar sahaja yang patut di masukkan. Jangan di jadikan tempat ini sebarang sarang fitnah. Ingatlah apabila seseorang membawa sesuatu berita, jangan terus percaya tetapi hendaklah di selidik terlebih dahulu.

Eibizcom said... Thursday, September 25, 2008 8:22:00 AM

rasanya tak perlu bukti sama ada cerita ni benar atau tidak. semua atas dasar duit. apa pun boleh berlaku. back to basic la. mengapa mesti bgtau semua org ko kena liwat. bgtau polis sdh la. sampai angkat2 sumpah live buat apa. kerja bodoh kan. jika mmg berada di pihak yg benar tak kan berlaku kerja bodoh ni. just utk renungan pembaca ok.

donna said... Thursday, September 25, 2008 8:32:00 PM

rasanya tak perlu bukti sama ada cerita ni benar atau tidak. semua Eibizcom said...
atas dasar duit. apa pun boleh berlaku. back to basic la. mengapa mesti bgtau semua org ko kena liwat. bgtau polis sdh la. sampai angkat2 sumpah live buat apa. kerja bodoh kan. jika mmg berada di pihak yg benar tak kan berlaku kerja bodoh ni. just utk renungan pembaca ok.

Mak ai.. Kalau dasar duit hang pi uruskan bizness ko tu.. Takya citer pasal duit.. Fitnah lagi..
Back Tu BASIC? Skg sapa suruh? Mufti da Tuan Guru Gak suruh.
jika mmg berada di pihak yg benar tak kan berlaku kerja bodoh ni?
Takkan sumpah kepada Allah ni kerja Bodoh? Mana Lagi Bodoh?Fitnah org ke? atau membela diri?
Kalau anwar betol BENAR dan tak bercakap bohong spt 16 sept, BERSUMPAH je la.. JGN BAGI ALASAN.. Ni baru Back to basic.
Ni la MANUSIA SKG. Konon berada di pihak yang 'BENAR' tetapi dirinya tak ble terima keadaan se'benar'nya telah terbalik. Susah kalau ada org yang FANATIK, tak mampu bezakan KEBENARAN sebenarnya dan menggunakan pendekatan EMOSI semata2.. DELETE je la THREAD NI.. SAPA mule dulu, die paling banyak dosa. Dosa pada Allah ble taubat lagi, Dosa pada saiful, Kalau tak dimaafkan?nauzubillah..
Sumpah die hannya antara DIA dan ALLAH.. Hanya ALLAH sahaja yang MAHA mengetahui apa yang dia lakukan. Tak PAYAHLA anda nak buruk2kan die, pastu fitnah tuhan yang tuhan jatuhkan bala pada dia.. LAgi la nauzubillah.

jaka said... Tuesday, September 30, 2008 10:38:00 AM

jika ianya terbukti benar, alhamdulillah,ALLAH telah menunjukkan kuasaNYA.
tapi,
jika salah,artikel ini dibaca oleh org ramai dan dosa orang yang terpengaruh dengan fitnah yang anda buat, aanda yang akan menanggungnya kerana menyebarkan fitnah sungguh besar dosanya.INGAT MATI.

Anonymous said... Wednesday, October 29, 2008 1:13:00 PM

Tak abih-abih Keadilan buat fitnah semata-mata nak backing Anwar

Anonymous said... Tuesday, May 19, 2009 11:26:00 PM

ni bkn berkaitan nak backing anwar @ sesiapa... ucapkan inalillah jika dia ditimpa musibah n say alhamdullillah jika x..... sy keliru nape nak bersumpah... nape x tunjukkan bukti je.... n nape dia br nak heboh2kn hal ni bila pilihanraya nak hmpr.... 2 yg pelik.... setahu sy sumpah ni hny ada dalam li'an... hal suami nak ceraikan isteri sbb curang n menidakkan keterunannya means anaknya bkn anak suaminya... dalam zina @ liwat xde pun sumpah2 ni.... setahu sylh... xtaulh ada yg sy miss.... sy btl2 pelik xtau nak kt dgn masyarakat madani skrg ni.....

 
Top