script data-ad-client="ca-pub-8413987413612695" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">
Selamat Hari Kebangsaan Dan Hari Malaysia 2026 | Rapatkan Ukhwah Eratkan Sillaturrahim | Terima Kasih Kerana Berkunjung Ke Sini, Sila Datang Lagi

..............................

Hits Pelawat PDO Mulai 31.08.2008

Kemelut Sidang DUN: Kurang Ajar! Bila Azwan Ali Menggelarkan Pakatan Rakyat Seumpama Anjing-Anjing Biadap Sedang Menyalak Di Bumi Perak !!

Sebelum ini memang sudah agak lama kami ingin menegur kekanda kepada Umi Hafilda Ali dan adinda kepada Azmin Ali, siapa lagi kalau bukan "si mulut laser Azwan Ali" itu. Ini berikutan penampilannya yang semakin menjadi-jadi ketika usianya yang "rumah kata pergi, kubur kata mari". Azwan adalah salah seorang pengacara TV yang dipercayai telah berjaya merosakkan minda generasi muda hari ini. Dengan style beliau yang cukup memualkan dan amat mengerikan itu, beliau seolah-olah merasakan dirinya terlalu popular untuk dikritik oleh sesiapa sahaja. Pengacara yang cukup dikenali dikalangan artis-artis tanahair dengan rancangan Cit Cat Azwan, Amboi Amboi Amboi, Jangan Tidur Lagi dan kini yang terbarunya iaitu Cak Cak 2009 yang diterbitkan oleh Astro. Sesungguhnya kelibat Azwan Ali kini sudah terlalu mengada-ngada dan semakin meloyakan tekak sesiapa sahaja yang melihatnya. Azwan yang kononnya hebat itu sering mengkritik dan menghentam artis-artis tanahair termasuk yang terlibat dalam industri hiburan sebenarnya sudah semakin "lupa daratan" dan "tidak sedar diri" sebenarnya. Selama ini beliau bebas mengatakan apa sahaja kepada artis-artis tanahair, kerana kononnya mereka berada dibawah "telapak kaki" beliau. Apa sahaja yang diperkatakan oleh Azwan tidak berani untuk disanggah oleh artis terbabit. Malah beliau sering dilihat bergaduh dengan artis-artis tertentu, termasuklah yang terbaru artis dangdut Ifa Raziah. Azwan seperti biasa akan mempertahankan dirinya dan tidak sama sekali akan tunduk kepada mana-mana artis. Terkadang, kita merasa tidak terlalu marah bila mana beliau menegur dan mengkritik artis-artis tanahair. Malah ramai dikalangan penyokong Pakatan Rakyat sendiri pun mungkin memang tidak berapa ambil tahu perkembangan industri hiburan itu sendiri.

Azwan Ali Mengelarkan Pakatan Rakyat Anjing

Namun, mutakhir ini Azwan Ali sudah semakin kurang ajar dan amat biadap sama sekali. Beliau tidak seperti abangnya, Naib Presiden PKR iaitu Azmin Ali. Cuma terkadang kelibatnya hampir saling tidak tumpah seperti Umi Hafilda Ali, wanita yang pernah dikaitkan dengan Anwar Ibrahim di awal pemecatan beliau pada tahun 1998 dulu. Malah, wajah Umi Hafilda juga turut dimuatkan dalam buku terbitan Khalid Jaafar "50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri". Acuan hidup Azwan kini lebih kepada Umi Hafilda yang "gila glamour" hanya kerana mengejar kemewahan. Menegur artsi itu hak Azwan, namun tindakan beliau yang menggelarkan pemimpin serta penyokong Pakatan Rakyat sebagai "Anjing dan Beruk" serta "Haram Jadah" amatlah keterlaluan dan sukar untuk dimaafkan oleh sesiapa pun. Kenyataan beliau ini telah dibuat dalam blog peribadinya "Si Laser Azwan Ali" pada hari Jumaat 8 Mei lalu. Azwan kononnya amat benci dengan Pakatan Rakyat dalam kes Sidang DUN Perak pada 7 Mei 2009. Malah beliau secara terangan menyokong Zambry Kadir yang dianggap "Macho" dalam kemelut politik Perak sekarang ini. Sungguh hina Si Azwan Ali atas kenyataan "kurang ajar" yang dikeluarkannya itu. Kenapa perlu Azwan berkata demikian kepada Pakatan Rakyat, walhal dalam ramai-ramai penyokong Pakatan Rakyat mungkin juga ada seorang dua yang merupakan peminat fanatik Azwan Ali. Apakah punca yang menyebabkan beliau tergamak menyamakan Pakatan Rakyat seperti "Anjing-Anjing", walhal abangnya sendiri adalah salah seorang pemimpin Pakatan Rakyat yang amat disegani dan rapat dengan Anwar Ibrahim sendiri. Antara kenyataan kurang ajar yang dimuatkan dalam blognya ialah:

Azwan Ali Lelaki Gay Yang Pelihara "Anak Ikan"

Hubungan kami yang agak rapat juga dengan artis-artis lembut seperti Azwan ini telah menyebabkan kami mendapat maklumat yang mengatakan beliau sememangnya antara lelaki yang gemar kepada lelaki atau diistilahkan sebagai "Gay". Menurut kisahnya, Azwan telah banyak membela "Gay Boy" yang dipanggil "Anak Ikan" hingga ke hari ini. Istilah anak ikan adalah gelaran yang diberikan oleh para lelaki yang membela dan memelihara "Gay Boy" untuk dijadikan habuan melempiaskan nafsu serakah mereka. Aktiviti ini pernah didedahkan oleh Mazidul Akmal Sidek dalam rancangan 360 di TV3 suatu ketika dulu. Ianya memang menjadi rencah kehidupan sebahagian golongan masyarakat Melayu Hadhari mutakhir ini. Kegiatan "liwat" memang sudah menjadi tabie mereka yang memelihara "Anak Ikan" ini. Cuma "bau-bau" mereka sukar untuk dikesan oleh jabatan agama, memandangkan mereka lelaki sama lelaki. Azwan dipercayai salah seorang yang gemar menyimpan "gay boy" yang hensem-hensem. Buktinya, sila rujuk kepada tulisan dalam blognya iaitu :-
"LEPAS SEMBAHYANG SUBUH....LAKI DAH MULA TOLONG URUT URUT KAN....YA LAH...SEJAK MENJAK DAPAT ANAK IKAN NI KAN???? ALA ALA KES ROSNAH MAT ARIS YANG THE VAZZ TU LAH........SUAMI MUDA U ALLZ....!!!! TU YANG SEMAKIN RAMAI.....MAKAN HATI...BUNUH DIRI KAT DIVA GEBUSS AZWAN ALI KAN??? MANA TAKNYA??? UMUR DAH 43 TAHUN.....KULIT SEMAKIN MENGOYAK GEBUSSS NYA....ANAK ANAK IKAN LONG QUE U ALLLZ.!!! KO??? YANG HADO??? PEERAHH"
Bukti sudah nyata bahawa beliau mengaku dirinya memang ada memelihara anak ikan. Kenyataan ini jelas sekali mengiyakan apa yang telah dinayatakan tadi. Makanya spesis manusia seperti Azwan Ali ini sebenarnya sudah tidak sesuai lagi untuk dijadikan "idola" dikalangan generasi muda hari ini. Azwan semakin merapu dan tergamak untuk menuduh yang bukan-bukan kepada Pakatan Rakyat. Apakah beliau fikir beliau terlalu hebat untuk bercakap sedemikian rupa. Walhal segala rahsia yang ada pada dirinya sudah diketahui oleh sebahagian besar dikalangan sahabat dan teman-temannya yang juga teman kami.

[Buat Azwan Ali, tolong jangan berlaku kurang ajar dan biadap dengan menuduh Pakatan Rakyat seperti Anjing. Eloklah anda menguruskan dunia hiburan anda sampai "mati" dan jangan sama sekali melabelkan binatang kepada Pakatan Rakyat. Apakah anda fikir yang anda itu benar belaka. Bersama artis mungkin anda boleh mendabik dada kononnya ada menguasai mereka. Tetapi jika anda mencampuri urusan politik yang begitu teruk seperti ini, maka sudah pasti kami tidak akan duduk diam dan akan membongkarkan lebih banyak lagi rahsia disebalik kisah hidup Azwan Ali iaitu "pemelihara Anak Ikan" bertauliah. Sikap anda lebih buruk dari apa yang disangka. Anda mengiyakan segala tuduhan orang terhadap Anwar Ibrahim, sebaliknya kemungkinan besar anda adalah salah seorang yang terlibat dalam aktiviti tidak bermoral dan diluar tabie itu sebenarnya. Ia terbukti dengan kata-kata anda yang jelas menunjukkan bahawa anda adalam pemburu anak ikan profesional. Hinggakan anak-anak ikan terpaksa beratur panjang untuk menikmati "keindahan hidup" bersama anda. Bukankah ini bermakna terwujudnya adengan-adengan yang tidak ingin kita lihat. Kami juga mempunyai ramai rakan-rakan yang menjadi "anak ikan" dan kami cukup arif apakah yang harus mereka lakukan kepada anda. Anda akan taburkan wang dan kemewahan kepada anak-anak ikan ini, dan mereka akan memuaskan nafsu sarakah anda. Justeru itu, jangan sampai kami membongkarkan rahsia besar ini.].
Share:

32 ulasan:

  1. AZWAN ALI BABI SIAL ANJING

    BalasPadam
  2. memang dia gay pun...ni kisah enar..coz dulu dia penah jd pngacara jemputan utk diner kt company kitaorang kerja...kawan saya salah sorang ajk kat situ...uruskan hal2 pasal pngurusan utk diner ni la...tup2..si azwan ni pggil kawan sy ni dtg masuk room dia kt hotel Eden garden ( Jhr)..tahu x dia rupanya interested kat kawan sy tu..mmg kawan saya tu kategori good looking..ramai awek minat..masa kwn sy citer tu...dia gelak2 x henti2...dia x sangka si azwan mcm tuh...usap2 dia..geli geleman seh...luckily dia manage utk tolak and give excuse..trus lari...takut terserempak lg katanya...

    BalasPadam
  3. Dah lama tau..buat happa nak bercerita pasal orang tak bermaruah ni..buang masa je..

    BalasPadam
  4. Tak payah layan. Dah status diri sendiri pun dia keliru (lelaki ke pompuan?), ini pulak nak komen2 pasai politik. Kalau dia pandei sangat suruh dia tanding kat Perak. tengok boleh menang ke tidak. Ambik le Changkat Jering atau Berang. Kot tak nak, pergi ke Jelapang. Tak suka Jelapang, pergi ke Pulau Pangkor. Atau pun pergi ke Lenggung, Kota Tampan atau pun Grik. Hehehheh tentu MSK seronok.

    BalasPadam
  5. Tak payahlah nak bincang pasal mamat tu kat sini. Buang masa je.

    BalasPadam
  6. Masa korang maki hamun kerajaan, hakim, polis, dll. dengan perkataan hina (termasuk anjing kpd polis) dia orang ni sabar, tak luah kan kemarahan. Kenapa marah bila kak Azwan maki korang PKR? Tuhan yg maha berkuasa dan maha adil. Sekarang adik Naib Presiden korang sendiri yg memaki korang..barankali Tuhan nak korang tahu macamana rasanya bila kena maki hamun dan disumpah seranah yg tak terhingga. Walaumacamana pun ada dikalangan mereka yg korang maki hamun tu tak berdendam dan mungkin boleh memaafkan korang semua.

    BalasPadam
  7. kalau abang kepada azmin ali ,darah daginnya kata begitu....tak tau apa yang nak dikata...saya tetap sokong adekberadek saya jika mereka memegang jawatan dalam mana2 parti pun ,jika ber juang untuk agama negara dan bangsa,kawan cina dan indian pun saya sokong kalau sokong bn apatah lagi adeberadek ,kecuali depa masuk dap.

    BalasPadam
  8. Kasian pelakon over the hill cuba nak wat kejutan supaya di kenali semula....dah tak laku.....sebaiknya PDO takyah ulas blogg mamat itu, macam kasi dia publisiti plak..just ignore the monkey!

    BalasPadam
  9. yes..monkey at the jungle..jungle???this is what zambry the jungle say....

    BalasPadam
  10. belum pernah aku dengar orang suka atau minat pada rancangan mek azwan d astro. kadang2 bila tukar saluran ada juga ternampak muka mek azwan ni tapi belum sempat aku buat apa2 anak2 aku dah menjerit suruh takar cepat2. agak nya anak2 aku nampak muka mek azwan ni tak serupa manusia. aku tukar lh cepat2 takut anak2 aku jd sawan atau mengigau malam pulak...

    BalasPadam
  11. mamat ni bukan nya aku tak kenai,memang sial,adik nya dulu masa kes anuar duk la kat kg aku,pg kui 5 p kl.mlm kui 9 batu balik.
    nengok muka nya pun aku dah meluat,macaaaaaam bagus je.

    BalasPadam
  12. org dah tua dan biar je lah dia meraban-raban....semua org kenal akhlak dia...dia pun sedar zaman dia dah berlalu.....saja nak glamer balik...tp sayang dia dah makin tua...

    BalasPadam
  13. Buat apa nak sibukkan ttg mangkuk tu. Biar je! Kalau dia nak mampus ke, nak komen je biar je laa.... Orang melayu pun dah tak tengok rancangan dia tu...kalau keluar rancangan dia tu semua orang cepat2 tukar channel...Cuma orang2 yg rosak akhlak je yg tengok rancangan dia tu...kepada orang2 yg rasa dia islam sejati tp jadi peminat setia kat mangkuk ni, cepat2 le muhasabah diri... Sebelum terlambat!

    BalasPadam
  14. KPD MEK AZWAN SALAM SEJAHTERA PD KAMU SEMOGA KAMU DIBERKATI PENCIPTA KAMU ATAS AP JUA PEKERJAAN YG KAMU KERJAKAN.

    KEDUANYA KPD MAMAT MAMAT YG MASIH PEKAT DGN BN SUKA NK TULIS SIKIT KAT SINI BAHAWASANYA SESIAPA YG TERASA DIRINYA MCM ANJING ATAU MONYET ITU ADALAH KERANA SIFAT DAN WATAK MRK MEMANG SPIESIS ITU MAKA TIDAK PELIKLAH MRK AKAN MERASA BAHANG KEPANASAN SB DARAH YG MENGALIR DLM TUBUH MRK ITU DARAH DOG DN MONKEY.SO WHY BG MRK YG SIFAT AKHLAKNYA TINGGI DAN TAKUT PADA ALLAH BKN TAKUT PADA SELAIN DARI TUHAN MRK ANGGAP INI SBG SEBAHAGIAN DARI MUSUH ALLAH MUSUH YG MRK PERLU HADAPI UTK MENUJU NEGARA BERDAULAT RAKYAT HARMONI.

    SEBUAH KERAJAAN YG SENTIASA MEMIKIRKAN UTK MERINGANKAN BEBANAN RAKYAT BKN SEKADAR OMONGAN NK BUAT PEMBANGUNAN KEMAJUAN.RAKYAT CUMA NK SEDIKIT RUANG KEMUDAHAN UTK HIDUP MUDAH.

    KERAJAAN BIJAK PANDAI TAHU MEMIKIRKAN YG MANA UNTUNGKAN RAKYAT YG MANA UNTUNGKAN SUKU SAKAT MEREKA.RAKYAT DAH CELIK DAN TAHU APA YG KERAJAAN BUAT SKRG BKN MENCERMINKAN UTK KESENANGAN RAKYAT JELATA CUMA GULA2 HACKS YG DIGUNAKAN SEJAK 50THN LAMPAU.

    HARGA PETROL TERBARU KONON UNTUNGKN RAKYAT. CERITALAH BENDA YG BENAR PD RAKYAT JGN MEMBELIT MCM TAIK DAH BUSUK LG JIJIK.DIMINTA PAKAR2 PETRONAS SENDRI YG HURAIKAN CERITA PETROL RON92 ** RON95 = RON97

    ASYIK2 SAPA YG KENA RAKYAT JUGA YG KENA...SEKIAN TERIMA KASIH

    BalasPadam
  15. AKU DAH MUAK DGN DASAR KOLONNIAL.SAMPAI SKRG KERAJAAN HADURI MASIH SUKA DN GEMAR GUNAKAN LG DASAR SEDUT DAN HISAP KERINGAT RAKYAT.JIKA DULU BRITISH BELANDA PORTUGIS DTG AMIK HASIL NEGARA TP SKRG ANAK BANGSA KITA SENDIRI YG GUNA TAKTIK SAMA MEMERAH KERINGAT BANGSA UTK KAYAKAN MEREKA.

    AKU TK MAMPU NK FIKIR MANUSIA JENIS APA KORANG NI SEMUA.TK CUKUP LG KE DGN HARTA KAMU ISTANA KAMU SEMUA.CUBA KORANG FIKIR RAKYAT GAJI RM500 NK MKN NK IDUP SEBULAN DGN GAJI RM500

    JIKA NK DIKIRA RM2000 SEBULAN SKRG MASIH DIBWH PARAS MISKIN KEDANA LG.INIKN PULA RM500. KORANG TAHU KE DEPA NI NK MKN NASI LAUK BUDU PUN TK MAMPU KORANG MKN APA TIAP HARI.

    ENTAHLAH AKU TK TAHU NK CAKAP APA LG.KERAJAAN BG RAKYAT JIMAT RM0.05 SEN MULAI SEPTEMBER 2009 ITU DIKIRA KERAJAAN PRIHATIN...TKPELAH KITA AMIK JE LAH RM0.05 KITA KUMPUL SEBULAN DAH BOLEH BELI BERAS 5KG OKLAH TU KAN.

    TERIMA KASIH KERAJAAN KRN KURNIAKAN GULA-GULA HACKS RM0.05 SEN KPD KAMI...

    BalasPadam
  16. Rendahnya maruah dan mertabat PKR sama macam anjing-anjing. Gitu kata kak Azwan. Bila ditafsirkan kenyataan kak Azwan orang-orang PKR ni semuanya anjing belaka la ya..Kesian, so sad, pondan tua macam kak Azwan tu pun tahu menilai tahap mana PKR ni. Kesian melayu...

    BalasPadam
  17. apabila anjing mengatakan org lain anjing...

    BalasPadam
  18. Azwan ali tu perasan je yang dia paling top dikalangan pengacara. Syok sendiri dengan anak ikannya..

    lebih suka bom ikan... kah..kah..kah

    BalasPadam
  19. sapa kata dia top, tak pernah pun kawan-kawan aku tengok rancangannya. Ngada-ngada. tak padan dengan umurnya yang dah melayut.Dia perasan je. sebab Astro masih bela dia.Aku pun dah lama tak tengok Astro sebab taukehnya dah kaya raya. Buat apa sokong bukan boleh tolong kita. Naik harga adalah.Kalau dia berlagak macam tu tak payah tengok rancangannya lah, biar astro tak ambik dia.Tapi dengan kata satu jam dia dibayar RM2 pun dia nak juga asal popular.he,he,he

    BalasPadam
  20. Dlu aku ingat minah azwan tu kire buat-buat pondan.. skali betui da.. dlu ader lar gak member aku cerite dyer jumpe kak azwan tu masa dye nak blik tganu.. siap ajak joint geng2 dye lagi.. huhuhu.. kesian member aku tu.. mat rempit muka jambu maner tak cair kak azwan tu..
    khakhakha..

    BalasPadam
  21. just ignore him, he himself confused what gender she have :P

    BalasPadam
  22. tapi mesti ingat dia bekas graduan dlm bidang undang2..kira lawyer tu..tapi syg di sia2kan ilmunya ..silap2 nanti PDO di samannya..

    BalasPadam
  23. pondan gampamg/celaka.badan beso.kontol kecik/tak ada...

    BalasPadam
  24. Cari makan beb.sekarang rancangan dia dah x de sambutan.'Cit-cat'dah bungkus.'Jgn tidur lagi' org lain dah ambil alih.Apa lagi yg tinggal.Mengampu je le bro.
    Dapat siri TV satu musim pun dah kira OK.

    BalasPadam
  25. Kelakarnya. PDO a.k.a cucumdaudkilau boleh tersentuh dgn kutukan kak azwan. Hilang kejantanan. Kecut te**r. Berang dibuat oleh si pondan tua ni..Akhirnya tewas juga cucumdaudkilau ni. Yg paling melucukan ia ditewaskan oleh si pondan tua ni. Kah.. kah...entah entah PDO a.k.a cucumdaudkilau pun pondah macam kak Azwan tu..Pengsan!

    BalasPadam
  26. azwan ali memang lelaki lahanat. dia dan kekawan dia memang suka lorong kunyit. bakal calun aids. dia macam dah ak ada ugama. kalau dia tak bertaubat neraka jahanamlah tempat dia.

    BalasPadam
  27. azwan ali memang lelaki lahanat. dia dan kekawan dia memang suka lorong kunyit. bakal calun aids. dia macam dah ak ada ugama. kalau dia tak bertaubat neraka jahanamlah tempat dia.

    BalasPadam
  28. SAMALAH DENGAN PENASIHAT PKR SUKA LORONG KUNYIT,,,ORANG KATA STUUUUUUUUUUUL KUNYIIIIIT

    BalasPadam
  29. pondan nih buat botox..kau orang tau tak???

    BalasPadam
  30. ada lagi kaum nabi luth ni...biarlah Allah balas..dengan meneggelamkan si pondan tua tu... ASTRo...ambil perhatian... gugurkan si pondan tua tu... klu tak ASTRO juga akan terkubuur sama.... Azwan pembawa AIDS...sebab bapuk main Stor kunyit...

    BalasPadam
  31. Sama sepertimana bekas ketua singapura dulu di mana beliau telah belajar bahasa melayu, belajar tulisan jawi, bergaul dgn org melayu, mengambil hati org melayu hingga munculnya golongan melayu yg berpegang kepada prinsip semua bangsa samarata dan tiada hak yg istimewa untuk mana-mana kaum. Org melayu diberikan jawatan tinggi dan memegang jawatan no. satu dlm parti bukan melayu. Ye, utk 1 penggal org melayu beratas di atas. Tetapi lama kelamaan keadaan berubah dan janji –janji pun berubah hingga melayu tidak lagi di atas . bahkan kaum ketiga yg minoriti mempunyai kedudukan lebih tinggi dan diberi jawatan tinggi berbanding org melayu sendiri. Akhirnya melayu singapura melukut di tepi gantang. Apakah itu keadaannya akan berlaku di Tanah Melayu .Sejarah berulang kembali... Kita bangga kononnya cina2 pun dh pandai mengaji.. hehehe.. dh nama pun cina laknat, apa pun sanggup dibuat, asalkan hasrat tercapai.. yang tergadai masa depan, anak melayu sendiri..

    BalasPadam

PERINGATAN: PDO TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM PORTAL INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN
[ Klik DI SINI Untuk Belajar Membaca Al-Quran Digital Online ]
PERINGATAN: PDO TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DI BUAT DALAM PORTAL INI. IA ADALAH PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN BERKENAAN DAN TIDAK SEMESTINYA MENGGAMBARKAN PENDIRIAN KAMI. SEGALA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DISIARKAN MENJADI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN TERBABIT. HARAP MAKLUM ~ ADMIN

Translate

Kunjungan Pelawat

Tukaran Matawang Asing

USD MYR CHARTS

Arkib Blog

Artikel Terkini

Shahaniza Timbulkan Persoalan: Jika Kementerian Kewangan (MOF) Yang keluarkan waran, Bagaimana KKDW Boleh ‘Terlebih Belanja’?

KUANTAN: Persoalan mengenai dakwaan Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah (KKDW) ‘terlebih belanja’ perlu dijelaskan secara terperinci deng...

Media Pilihan

Blogger Pahang

PDO. Dikuasakan oleh Blogger.